Var fødselen så vond som du forventa?

Hadde ingen forventning til noen av de to fødslene jeg har hatt, men de var begge utrolig fine fødsler :)
 
nr1 var utrolig slitsom . 48 timer m rier og pressrier en time .og ut m sugekopp. smertene var til å leve med.

nr2 var over på 2-3timer,intens men full kontroll og digg å bli fort ferdig :-D

fins verre ting i verden enn å føde ;)
 
Ikkje i da heila tatt, va ganske intense åpningsrier siden eg hadde ett forløp på kun 2 timer fra første rie til fødsel var over, men allikevel ikkje så vondt som eg hadde forestilt meg! Pressriene kjente eg egentlig ikkje, men visste instinktivt ka ti eg sku pressa! Brant litt når hu krona men heller ikkje da va så vondt som eg forestilte meg og det hjalp godt med varme kluter! :)
 
Med første forventa jeg en 10 er på en skala fra 1-10 der 10 var vondest! Var kanskje en 2'er og med minsten var det vell kanskje en 1-2'er på skalaen ^^ Vil si det ikke var vondt i det hele tatt med første i forhold til hva jeg forventa! ^^
 
Forventet verre :)
 
Nr 1 var riene mindre vond enn forventa, men selve pressinga, når hodet passerte bekkenet var vondere enn forventa. Nr 2 var motsatt, ble satt i gang pga vannavgang, å fikk stormrier, fødselen varte en og en halv time totalt, riene var helt intens, men pressinga gikk greit :)
 
Nei! Trodde det skulle være mye verre:p hadde foreberedt meg på det verste, og tenkte at jeg aaaner ikke hvilken smerte det kommer til å være! Var jo vondt og var utrolig sliten de siste timene.. Men smerten var sånn type som var uutholdelig:) så fødselen var egentlig mer "behagelig" enn jeg forventet meg!!:D
 
Vondt var det. Men det gikk så fort. I det øyeblikket jeg var helt sikker på at nå klarer jeg ikke mer, da var ho ute.
 
Nei :) trodde den var verre...
 
Nr 1 var igangsatt og jeg syns den var den værste av 3 fødsler og fikk da epidural. Ingen smertelindring med de 2 andre. Intense smerter pga styrtfødsler, men ikke så smertefull som første
 
Det var verre enn forventet
 
Nei eg blei positivt overrasket over hvor lite vondt det var, eg hadde nok sett for meg en syke smerte påforhånd som gjorde at den smerten eg fikk ikke var gale ;-)
 
Nå var jeg forberedt på at det kunne bli et KS, men aldri i verden at jeg trodde jeg skulle ha så vondt i ettertid. Så for meg var det verre.
 
Blitt positivt overrasket begge gangene. :)
 
Første var vondare enn forventa (men det gjekk òg veldig mykje raskare enn forventa, så det føltes ikkje så ille etterpå).

Andre var mindre vond enn eg forventa etter å ha opplevd det ein gong, skikkelig drømmefødsel i vatn.

Tredje var nok den verste, og den einaste gongen eg trengte smertestillande/epidural (eller, eg ville ha første gong, men rakk det ikkje). Var utslitt før fødselen begynte (masse maserier og lite søvn i to veker), så det gjorde nok sitt til at opplevelsen føltes verre og.
 
Verre. Hadde maserier hele tiden før epidural, så fikk aldri tid til å puste, snakke eller hente meg inn. "Vanlige" rier med pause imellom høres ut som en drøm...
 
Back
Topp