Var fødselen så vond som du forventa?

Mye verre!!! Trudde ikke det var mulig å ha vondt :p men fikk epidural på slutten og det var magisk!! Da ble alt plutselig mye bedre!:D skal definitivt ha epidural tidligere neste gang:)
 
Kom til sykehuset med 5cm åpning o hadde ikke særlig vondt. Var først etter maange timer når jeg hadde 8cm at det snudde brått og jeg hyylte av smerte. Fikk veldig raskt epidural og sovnet tvert! Våknet en halvtime etterpå og begynte å presse - sykt behagelig var det. Svei litt i det hodet kom ut, men ellers ingen smerter verken under eller etter fødselen.
 
Jeg hadde forventet forferdelige smerter. Det ble 1000 ganger verre enn forventet, og til slutt godtok jeg at jeg skulle dø. Det er noe av det verste jeg har vært med på. Kun slått av senaborten, som jo var mer psykisk smerte enn fysisk.
 
Mye verre enn jeg hadde turt å frykte. Friskt i minne enda.
 
Hadde forberedt meg på at alt skulle gå galt og at jeg kom til å ha det helt forferdelig, så sånn sett ble jeg ikke overrasket - gikk vel egentlig bedre enn forventet og sitter igjen med en følelse av at det var mer slitsomt enn vondt (på slutten, når hm ville at jeg skulle vandre litt rundt for å hjelpe tyngdekraften var det bare regn stahet som holdt meg på beina).. Kjipeste var nok den knekkelyden vi hørte i trykkefasen - etterfulgt med smerter i halebeinet...
 
Trodde det skulle bli grusomt. Men kom meg gjennom det uten smertelindring. Var jo selvfølgelig litt vondt
 
Det gjorde fryktelig vondt og hadde på følelsen av at det aldri tok slutt. Når jeg holdt på å presse ut minste, beskrev jeg det som å føde en vannmelon. Hadde følelsen av at jeg revna heleveien og gjorde fryktelig vondt.
 
Omtrent like vondt som jeg forventet. Syntes det var fryktelig, for jeg kastet opp i timesvis grunnet smerter og hadde ingen smertestillende overhodet. I tillegg var jeg alene (ja, som i helt alene) og det gjorde nok opplevelsen enda verre :sad010. Hadde omtrent ikke jm innom..... Fikk også stygge fødselsskader, så kan ikke kalle det en perfekt fødsel, nei (indusert fødsel).
 
Var jo vondt, men ikke så ille som jeg forventet egentlig :) klarte meg fint uten smertestillende
 
Nr 2 var verre enn nr 1 men begge var ganske intense. Hadde styrtfødsel begge gangene:D
 
Trudde det sku være mye verre sånn egentlig hadde falske rier søndag til onsdag og fødte onsdag kveld.når fødselen var igang gikk det fort og brukte 3press syns det gikk ganske bra så jeg gruer meg ikke til neste fødsel om noen mnd for å si det slik :)
 
Hehe, ja jeg har likt det selv jeg. Gleder meg til neste gang og :) men det er vondere enn å sparke tåa i dørkarmen, litt sympati må vi få :)

Delte meninger ;) jeg opplevde smerten som noe "fint" og syns faktisk ikke det var så ille. Jeg syns to uker med grisevill melkespreng var veldig mye verre. Det gjorde vondt å dusje liksom :eek: skulle heer født et par unger hver dag enn å ha den melkesprengen :eek:
 
Back
Topp