Var fødselen så vond som du forventa?

Både ja og nei. Taklet riene veldig fint i min lille boble. Men å bli klippa var vondere enn fødselen, så neste gang MÅ det bli tid til bedøvelse! :)
 
Det var så mye verre en jeg hadde sett for meg :O helt grusomt..
 
Ikke på langt nær så ille som jeg hadde forventet, men det gikk ganske fort, så det ble temmelig intenst. Sto oppreist da pressriene begynte, beina holdt nesten på å knekke sammen fordi det føltes som om hun tok skikkelig fart for å stange seg ut :p Frøkna hadde visst meget hastverk ;)
 
Her gikk det raskt og var ikke på langt nær så vondt som jeg hadde forventet.
 
Nei, langt bedre enn forventet. Jeg hadde sett på uttallige fødselsvideoer og var forberedt på det aller verste. Lagde ikke en lyd under fødselen, og synes smertene var helt overkommelige. Absolutt ikke sikkert jeg blir like heldig dersom det blir et barn til da :) Føler med de som har tøffe fødsler.
 
Var nok verre, hadde ikke klart å forestille meg det helt. Men var jo ikke bar smertne, men den intense slitenheten og mangelen på søvn :p
 
Jeg var forberedt på å dø av smerte så ble positivt overrasket! Ikke så vondt som jeg trodde hverken med førstemann eller med tvillingene :)
 
Nr 1 var grusom. Nr 2 var veldig grei. Vondt siste halvtimen. Nr 3 var ganske intens. Fikk drypp og det gjekk fort. Er ikkje behagelig og føde. Men det er fort over så er ikkje det værste. Verre og gå gravid :p heller 10 fødsler en ett svangerskap :p
 
Verre.

Med første var det 5 uker før tiden og jeg hadde sf. Fikk epidural og det fungerte godt da. Men når pressriene kom, ble det hele veldig panisk. Ungen ville ikke ut, sugekopp. Det kom mange leger og begynte gjør klart til ks. Babyens hjerteslag forsvant. Det hele ble panisk og kaos. Når babyen ble født fikk jeg ikke holde heller og hu pg pappan forsvant rett utav rommet. Og jeg lå igjen alene med tilbud om ei tørr skive med ost.... Ikke god opplevelse.

Med nr to hang hu fast i 4 timer i skambeinet. Det var jævlig. Ikke fikk jeg noe smertestillende heller pga en feil. Men i det minste når hu kom ut, fikk jeg holde hu ♡
 
Nr 1 var et hel.....! Styrtfødel og ei jm som skjelte meg ut i stedet for å hjelpe og støtte. Nr 2 var en drømmefødsel. Ikke særlig vondt (selv uten smertelindring) og nr 3 var ikke så vond, men laaaang (over 50 timer) så jeg var helt utslitt etterpå!
 
Jeg trodde det skulle være mye verre. Fødselen gikk helt fint ut smertestillende. Jeg hadde lest så mye om fødende som ble lettet/glad når pressriene kom for da jobbet de med riene. Men det ble ikke som forventet! Pressingen var mye vondere enn jeg trodde
 
Nr 1 var akkurat slik jeg hadde håpet på. Jeg var forberedt på at det kunne bli mye mer smerter, men jeg håpte at det ble akkurat slik det ble. Nr 2 var mye mindre smerter enn forventet, jeg ante ikke at en fødsel kunne være så lett. Nr 3 var mye mer smerter enn forventet, mye mer intens enn de to første, men fremdeles en drømmefødsel. :)
 
Ante ikke hva jeg kunne forvente meg.
Det var sinnsykt vondt, men sa med en gang etterpå at dette kan jeg gjøre igjen. :)
 
Nr 1 bedre enn forventa
nr 2 verre enn forventa
nr 3 mye verre en forventa og det var den eneste med smertelindring.

1 og 2 var spontane fødsler og nr 3 var igangsatt.
 
Nr 1 ingen problem
Nr 2 helt jævlig, null kontroll.
 
Grusom!!!!! Fikk ingen smertelindring siden d var fullt på føden, (kk-haukeland) og hadde syke tette rier fra ca kl 10 fram til pressriene kom, grusomt vondt, press riene og selve fødselen var ikkje vond i forhold, hehe..
 
Nei, det var ikke på langt nær så ille som jeg hadde sett for meg. Jeg hadde en kjapp og enkel fødsel uten smertestillende. Kan hende jeg hadde synes det var verre om jeg hadde hatt en aktivt fødsel i en evighet.
 
Back
Topp