Var fødselen så vond som du forventa?

Syns ikke det var så ille igrunnen. Klarte meg uten smertelindring, bortsett fra akupunktur. Fokuserte på det som skjedde og prøvde å holde meg rolig og bruke pusten godt. Det kjentes som veldig sterke menssmerter på det verste og fikk en brennende følelse mot slutten. Men jeg syntes det var verre å sy etterpå enn det å faktisk føde...
 
Kan det være at du var forberedt på mye verrre første gang, og var mer avslappa i forhold til smerte andre gang? :)
Dette er slik jeg tenker min andre fødsel skulle bli. Jeg hadde så høye tanker om store sterke vannvittig uutholdelige smerter, at fødselen gikk som en drøm. Smertene var langt unna det jeg trodde jeg kunne forvente meg. En neste fødsel blir vel akkurat slik jeg så for meg første fødsel i og med jeg hadde en slik fin positiv overraskende fin fødsel.. psyken kan gjøre mye rart med kroppen og sinnet ;)
 
Det gjorde faktisk mindre vondt enn forventet. Syns det nesten var verre at jeg ble så sykt sliten egentlig (sovnet mellom riene etterhvert). For all del, det gjorde vondt, men fokuserte på pusten og så på riene som bølger. Ble både klipt og skjært i, men det var også overkommelig.
Indusert fødsel 37+0, ingen modning ved innleggelse.
 
Fødselen var mye lettere enn jeg hadde sett for meg. Smertene ved rier er helt ulikt smerten av et skrubbsår!!:)
 
Verre:p
Fikk ikke fullført heller med første fordi hun satt fast. Og selv om jeg venter nr 3 nå er det det nærmeste jeg kommer naturlig fødsel:p
 
Back
Topp