Vaksiner i graviditeten

Bare å smøre tålmodigheten og glemme søvn enda flere netter med andre ord... :(

Dere som har tatt kikhostevaksinen, hvor lenge etterpå var armen øm? Holder på å tørne gæ'ærn her.
Jeg var litt øm dag to og tre, men så helt god igjen. Tror mange reagerer forskjellig, det går seg nok til snart ❤️

I morgen blir det kikhoste , etter at timen er flytta tre ganger siste ukene :inpain: Mangler bare at jm er syk eller noe i måra nå haha

Da var influensavaksina i boks, og eneste som gjenstår er da RSV-vaksine. Fortsatt ikke fan av kostnaden, men positive er at jeg blir mindre stressa over RS virus i vintersesongen mens bebbis er bittebitteliten. Dessuten blir jeg mer beskyttet mot RS virus i minst to sesonger, som er en pluss.

Jeg har tatt kikhoste og influensa. Dropper covid, har ikke blitt så dårlig av det tidligere.

Er det noen av dere som ble syk/i dårlig form etter vaksina? Skal reise til syden 1 uke etter jeg planlegger å ta vaksina, så var litt redd for om det ble for seint? At jeg burde ta den tidligere? Sånn i tilfelle..

Er det noen av dere som ble syk/i dårlig form etter vaksina? Skal reise til syden 1 uke etter jeg planlegger å ta vaksina, så var litt redd for om det ble for seint? At jeg burde ta den tidligere? Sånn i tilfelle..
Jeg fikk ingen bivirkninger av influensavaksinen og kun øm i armen etter kikhostevaksine.

Tok alle tre i løpet av en uke. Bittelitt trøtthet dagen etter influensa og covid (tok samme dag, en i hver arm), ellers bare ømhet i arm etter covid og kikhoste.

Er det noen her som har tatt hepatitt B vaksine?
Jeg ble anbefalt å ta den før en utenlandsreise i sommer, men da var jeg for sent ute så jeg rakk ikke å ta den før turen. Den ville ikke hatt effekt om jeg tok den rett før. Men jeg måtte passe på å ikke drikke vann fra springen og hva jeg spiste på turen pga det. Så har jeg ikke hørt noe mer om den etter det, så jeg har helt glemt det. Regner med det hadde blitt nevnt av fastlege og jordmor om jeg skulle ha tatt den

Jeg har to doser, men skulle jo hatt en tredje for livslang beskyttelse. Babyen får hepatitt B ved 3mnd, 5mnd og 12 mnd :)
Ja skulle til å si at baby får den når de vaksineres mot kikhoste, stivkrampe, polio osv. Jeg har vaksine mot hepatitt B i forbindelse med reise til Asia. Noen som vet om den kikhostevaksinen gravide tar har hepatitt B også? Vet at polio var ekskludert i den.

Ja skulle til å si at baby får den når de vaksineres mot kikhoste, stivkrampe, polio osv. Jeg har vaksine mot hepatitt B i forbindelse med reise til Asia. Noen som vet om den kikhostevaksinen gravide tar har hepatitt B også? Vet at polio var ekskludert i den.
Ikke hepatitt B i den nei.

Er det noen her som har tatt hepatitt B vaksine?
Har tatt den for 6 år siden pga Asia tur(tok slik at det ble livslang beskyttelse, tror det var 4 doser over tid :think005). Baby får hepatitt i vaksineprogrammet så ved mindre du skal ut å reise til et utsatt land så trenger du nok ikke tenke på den.

Back
Topp