Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg også kjenner meg litt uggen i dag. Og har vondt i armenNoen som har tatt covid vaksinen som har fått noen symptomer? Jeg tok i går og kjenner en del i dag, forkjølelsesymptomer
Tok de to dosene mens du var gravid eller før du ble gravid?Jeg har to doser, men skulle jo hatt en tredje for livslang beskyttelse. Babyen får hepatitt B ved 3mnd, 5mnd og 12 mnd
Nei, det er mange, mange år sidenTok de to dosene mens du var gravid eller før du ble gravid?
Vil ikke være "den personen", men leste for kort tid siden om ei gravid ung kvinne i 3.trimester som døde av influensa. En større studie har også vist at covid kan øke risikoen for dødfødsel. Vi er ikke oss selv når vi er gravide og har dårligere motstandskraft. Det er en grunn til anbefalingene som kommer. Du beskytter også barnet mot disse infeksjonene da antistoffene overføres fra deg til barnet om du tar dem nå. Men det er selvfølgelig et valg som er helt opp til deg. Men ville skrive dette i tilfelle du ikke visste om detJeg har sagt ja til kikhoste, nei til corona og influensa vaksine den er jeg i tvil på. Jeg pleier ikke å bli så dårlig av influensaen . Og den hindrer ikke influensa, men symptomene . Har jo aldri tatt den før , så er litt i tenke boksen der .
Du er ikke den personen altsåVil ikke være "den personen", men leste for kort tid siden om ei gravid ung kvinne i 3.trimester som døde av influensa. En større studie har også vist at covid kan øke risikoen for dødfødsel. Vi er ikke oss selv når vi er gravide og har dårligere motstandskraft. Det er en grunn til anbefalingene som kommer. Du beskytter også barnet mot disse infeksjonene da antistoffene overføres fra deg til barnet om du tar dem nå. Men det er selvfølgelig et valg som er helt opp til deg. Men ville skrive dette i tilfelle du ikke visste om det
Jeg er med deg på covid. Den kommer jeg ikke til å ta igjen med det første, ikke etter laaaaaangtidsvirkninger fra dose 2. Bivirkningene var definitivt verre enn den milde forkjølelsen jeg fikk fra covid leeeeeenge etter vaksina. Synes også det er ubehagelig når det er lite forskning på foster og ettervirkninger av vaksinen. Tenker å snakke med jordmor om dette, men skulle ønske det var mer forskning på området.Du er ikke den personen altså
Men det blir litt som at man sier golden retriever (som er kjent for å være familiehund ) er de som biter mest . Det er fordi det er de det er flest av .
Jeg snakket med jm om dette nå denne uken og med tanke på hvor mange gravide som får influensa uten å vaksinere seg skjer det ikke noe , det er jo som oftest at gravide kan få det hardere . Og hun som døde der vet jeg ikke slutt rapporten på obduksjonsrapport heller og mest sannsynlig var det noe galt inni henne eller noe underliggende .
Men jeg har full forståelse for de som velger å gjøre det .
Igjen må jeg si at jeg er den som følger opp barnevaksineprogrammet og blir forbanna på de som lar være .
Krysser fingrene og nesa for at man slipper det værste . Synes også det er litt skummelt for ingen vet langtidsvirkningene på et foster av vaksinen . Kikhosten er tatt . Skulle jeg ta en til så er det influensa vaksinen
Huff ja det er grusomt det med Trump. Kikhosten gikk superfint her . Jeg ble stygg dårlig av covid vaksinen . Høy feber og sov helt rundt også slapp det . Men var helt borte . Så når jeg tok nr to så ordna jeg meg barnefri. Haha men da merket jeg ikke noe haha . Fikk jo den astrazenica fordi jeg var helsepersonell, helt grusomt .Jeg er med deg på covid. Den kommer jeg ikke til å ta igjen med det første, ikke etter laaaaaangtidsvirkninger fra dose 2. Bivirkningene var definitivt verre enn den milde forkjølelsen jeg fikk fra covid leeeeeenge etter vaksina. Synes også det er ubehagelig når det er lite forskning på foster og ettervirkninger av vaksinen. Tenker å snakke med jordmor om dette, men skulle ønske det var mer forskning på området.
Jeg har tatt kikhoste og influensa, og tenker det får holde for nå. Evnt tar jeg nok RSV om det skulle bli oppdaget på skolen jeg jobber.
Ellers blir jeg definitivt å følge barnevaksinasjonsprogrammet. Har lest for mye på vaksine skeptikere og de stakkars barna som får nesten utrydda sykdommer og dør.. (tenk at Trump vurderer å sette en kjent vaksineskeptiker som helseminister, for en tid vi lever i.. )
Snakket med jordmor om det og hun mener at den blir lagt til i vaksinasjonsprogrammet «veldig raskt» - men ikke raskt nok for ossDa var RSV vaksina satt, og endelig ferdig med alle sprøytene Utenom forhåpentligvis epidural mtp fødsel. Fortsatt ikke fan av prisen, håper det blir rimeligere for gravide i fremtiden.
Det er så typisk Sikkert i vaksinasjonsprogrammet rett etter vinterbarna 2024/2025 er ferdig rugetSnakket med jordmor om det og hun mener at den blir lagt til i vaksinasjonsprogrammet «veldig raskt» - men ikke raskt nok for oss
Blodpris men vi valgte også å investere den i forrige svangerskap. Angrer ikke men den burde så absolutt bli implementert i vaksineringen av gravide.Da var RSV vaksina satt, og endelig ferdig med alle sprøytene Utenom forhåpentligvis epidural mtp fødsel. Fortsatt ikke fan av prisen, håper det blir rimeligere for gravide i fremtiden.