Våre tester

Hei. Jeg tør ikke skrive meg på terminlista ennå, for jeg er nervøs for at dette ikke kommer til å gå bra.
Hadde en svak økning på strimmeltest i går, vist på første bildet. I dag var strimlene svakere igjen, men tok første digitale test som var positiv 1-2 uker. Trodde kanskje jeg var 14-16 dpo i dag, men kan være så lite som 10-12 dpo. Vet dessverre ikke når EL var. Håper, håper at det går veien.

Har noen av dere erfaring med at det går bra, til tross for veldig sakte stigning i begynnelsen?
Hvis du ser oppover i tråden så var mine tester også ganske svake til å begynne med :)

Ok, takk for svar. Jeg har en digital til som jeg tenkte å ta neste uke. Har lest at flere her inne liker babyplan. Har du noen andre anbefalinger?
Jeg har brukt Makesure strimmeltester og clearblue digital. Synes makesure fungerer fint. Mine var også litt svake i starten, men plutselig tar det seg opp. Erfaringsmessig er det stor forskjell på morgentest og kveldstest i starten :angelic:

Jeg har brukt Makesure strimmeltester og clearblue digital. Synes makesure fungerer fint. Mine var også litt svake i starten, men plutselig tar det seg opp. Erfaringsmessig er det stor forskjell på morgentest og kveldstest i starten :angelic:
Takk for svar. Jeg har bare make sure fra en batch som visstnok har veldig dårlig fargestoff, så har bestilt babyplan nå. Tok test på morgenurin både i dag og i går, og ble derfor litt usikker.

Dagene føles veldig lange når man venter på å se hvordan det utvikler seg :nailbiting:

Takk for svar. Jeg har bare make sure fra en batch som visstnok har veldig dårlig fargestoff, så har bestilt babyplan nå. Tok test på morgenurin både i dag og i går, og ble derfor litt usikker.

Dagene føles veldig lange når man venter på å se hvordan det utvikler seg :nailbiting:
Husk at slike tester ikke er ment å måle stigning på ❤️ Jeg skjønner veldig godt at du gjør det likevel, altså. Bare husk vi produserer HCG i utrolig ulikt tempo, og det er vel kanskje bare de digitale ukestestene som gir noen ordentlig indikator på utviklinga. Når det er sagt føler jeg med deg! Denne perioden er altfor nervepirrende!!

Husk at slike tester ikke er ment å måle stigning på ❤️ Jeg skjønner veldig godt at du gjør det likevel, altså. Bare husk vi produserer HCG i utrolig ulikt tempo, og det er vel kanskje bare de digitale ukestestene som gir noen ordentlig indikator på utviklinga. Når det er sagt føler jeg med deg! Denne perioden er altfor nervepirrende!!
Innlegget over var svar på denne :)

Føler med deg!! Jeg tok tester morgen og kveld fordi jeg ikke klarte å vente :nailbiting::Heartpink

Dere slutter vel teste når dere har fått en sterk strek? Nå har ikke jeg tatt noen test siden jeg fikk 2-3 på digital og mensen er jo uteblitt så da regner jeg ikke med det er noe vits å teste mer :angelic::D

Dere slutter vel teste når dere har fått en sterk strek? Nå har ikke jeg tatt noen test siden jeg fikk 2-3 på digital og mensen er jo uteblitt så da regner jeg ikke med det er noe vits å teste mer :angelic::D
Ja, har ikke testet noe mye mer nå. Tok en test i helgen kun for gøy (21 dpo).

Tok en pause i noen dager, så tok jeg denne nå (5+0), antar det ikke er noe vits i å fortsette med strimlene lengerIMG_4231.jpeg

Har tenkt å ta en digital til for å se 3+, men venter til helg evt over helg

Jeg er enig med deg her :) Jeg har tatt to tester + hcg blodprøve :) selv kjenner jeg også enda litt på en uvirkelighetsfølelse i forhold til graviditeten, men jeg tenker som deg at mensen har uteblitt og da må jeg bare tro at det går veien :) å teste hverdag hadde dessuten gjort meg mer stresset tror jeg..

Jeg forstår likevel de av dere som kanskje har flere SA/MA bak dere, at dere vil sjekke hcg stigning. Enten for å kjenne på en følelse av kontroll, eller det å være forberedt om det ikke skulle gå. Haha! Jeg tror vi alle kjenner oss litt koko i den e perioden, og det er mange måter å takle det på:)

Jeg har fortsatt å ta strimmeltester for min egen del, føler på litt mer ro rundt at de blir sterkere frem til jeg får 3+ på cb. Da slutter jeg å teste. Eller hvis jeg går tom for tester, kommer ikke til å kjøpe nye da. Nå er snart strekene like sterke som kontrollstrekene :Heartred IMG_7167.jpeg

Hei alle sammen!

Dette er min første graviditet og jeg stusser på at testene jeg har tatt daglig ikke blir så veldig mye sterkere. Synes det har stagnert de siste dagene, og når jeg har lest om tidligere hvor det har skjedd så har det endt i sa. Hva tenker dere om strekene på disse? Det er fra 10 dpo til idag 16 dpo. Hvis det har noe å si så bruker jeg tester fra makesure og batch nr som slutter på 061. Takk på forhånd :Heartred

Vedlegg

• IMG_2907.jpeg
    IMG_2907.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 107
Last edited:
Hei alle sammen!

Dette er min første graviditet og jeg stusser på at testene jeg har tatt daglig ikke blir så veldig mye sterkere. Synes det har stagnert de siste dagene, og når jeg har lest om tidligere hvor det har skjedd så har det endt i sa. Hva tenker dere om strekene på disse? Det er fra 10 dpo til idag 16 dpo. Hvis det har noe å si så bruker jeg tester fra makesure og batch nr som slutter på 061. Takk på forhånd :Heartred
Personlig ingen god erfaring med at det stagnerer sånn. Er «gravid» selv nå men venter på at kroppen skal forstå at dette ikke blir noe av. Langsom stigning til 4+2 også testet jeg 2-3 4+3 men hcg var bare 81 hos fastlege samme dag. Idag er testen svaker. Men håper på det beste for deg <3

Back
Topp