Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Denne har gått meg hus forbi!Bare nyt! Mine to første to svangerskap var sånn, jeg tok for gitt at det tredje skulle være like digg. Nå er jeg kvalm om morgenen (foreløpig bare kastet opp et par ganger når jeg har drukket vann eller kaffe på tom mage) og litt uggen hele dagen og har ikke lyst på noe mat jeg pleier å like. Skulle satt enda mer pris på de to forrige første trimesterne
Har to barn og en MA fra før. Har vært ulikt hver gang med første ble kvalmen verst fra uke 12 og varte til mellom uke 16 og 18 en gang. Fikk avsmak for nesten all mat, spesielt kylling. Spiste ikke kylling på nesten 2 år.. Andre gang var jeg kvalm fra testen var postivt omtrent frem til etter jeg mistet. Med minste var jeg bare småkvalm og mistet matlysten frem til uke 16. Denne gangen er det veldig av og på, og må hive i meg mat med en gang jeg kjenner det kommer (i motsetning til alle andre ganger da tanken på mat har gjort meg mer uvel.) Merkelig hvordan kroppen fungerer og hvor forskjellig vi reagerer fra gang til gang. Denne gangen er det utmattelse som er det verste. Blir helt utslitt av hver minste lille ting, og vil bare sove hele tiden. Er egentlig nattugle, men legger meg nå tidlig hver kveld! Ikke så lett å få hvilt seg med to aktive småbarn i disse ferietider..Uke 10 nå, og er fortsatt kvalm, trøtt og svimmel. Matlysten er fortsatt veldig varierende. Middag er fortsatt vanskelig, lite jeg har lyst på. Snacks og godteri er ikke eksisterende og noe jeg ikke har spist på lenge! Det blir spennende å se om noen av symptomene avtar nærmere uke 12. Dere som har flere svangerskap bak dere. Når ble det bedring for deres del? Jeg mener selv å huske at veldig mye snudde i uke 14 forrige gang
Ja det er veldig rart hvordan svangerskapene kan føles så forskjellig. Hos deg har det jo vært veldig varierende. Har kjønn spilt noe inn? Jeg føler dette er veldig likt som mitt første, men er mer sliten og trøtt. Det skyldes nok en aktiv 3-åring. Litt samme erfaring med MA som deg. Jeg hadde en rett før jul og da var jeg kjempe kvalm helt til det ble oppdaget i uke 11-12, men ikke så mange symptomer annet enn det. Veldig rart dette med avsmak på mat. Det er helt ekstremt for tiden og en ganske merkelig følelse, at alt smaker og lukter ekkelt.Har to barn og en MA fra før. Har vært ulikt hver gang med første ble kvalmen verst fra uke 12 og varte til mellom uke 16 og 18 en gang. Fikk avsmak for nesten all mat, spesielt kylling. Spiste ikke kylling på nesten 2 år.. Andre gang var jeg kvalm fra testen var postivt omtrent frem til etter jeg mistet. Med minste var jeg bare småkvalm og mistet matlysten frem til uke 16. Denne gangen er det veldig av og på, og må hive i meg mat med en gang jeg kjenner det kommer (i motsetning til alle andre ganger da tanken på mat har gjort meg mer uvel.) Merkelig hvordan kroppen fungerer og hvor forskjellig vi reagerer fra gang til gang. Denne gangen er det utmattelse som er det verste. Blir helt utslitt av hver minste lille ting, og vil bare sove hele tiden. Er egentlig nattugle, men legger meg nå tidlig hver kveld! Ikke så lett å få hvilt seg med to aktive småbarn i disse ferietider..
Ja, det har vært mye forskjellig. Foreløpig ingen avsmak på noe, eller cravings, men blitt avhengig av ryvita med smør for å holde kvalmen i sjakk! MA var en utrolig kjip opplevelse, sitter skikkelig i kroppen nå, venter liksom på at det skal gå galt.. har to gutter fra før, og de var veldig forskjellige svangerskap. Vet jo ikke hva det er nå, eller hva det var med MA, men tror ikke kjønn har vært utslagsgivende for meg i alle fall! Blir spennende å se hva dette blirJa det er veldig rart hvordan svangerskapene kan føles så forskjellig. Hos deg har det jo vært veldig varierende. Har kjønn spilt noe inn? Jeg føler dette er veldig likt som mitt første, men er mer sliten og trøtt. Det skyldes nok en aktiv 3-åring. Litt samme erfaring med MA som deg. Jeg hadde en rett før jul og da var jeg kjempe kvalm helt til det ble oppdaget i uke 11-12, men ikke så mange symptomer annet enn det. Veldig rart dette med avsmak på mat. Det er helt ekstremt for tiden og en ganske merkelig følelse, at alt smaker og lukter ekkelt.
Det skjønner jeg veldig godt, tøft å gå gjennom en MA, både fysisk og psykisk. Den uroen slipper ikke helt tak hos meg heller selv om alt så bra ut i uke 8 på ultralyd. Krysser fingrene for oss begge toJa, det har vært mye forskjellig. Foreløpig ingen avsmak på noe, eller cravings, men blitt avhengig av ryvita med smør for å holde kvalmen i sjakk! MA var en utrolig kjip opplevelse, sitter skikkelig i kroppen nå, venter liksom på at det skal gå galt.. har to gutter fra før, og de var veldig forskjellige svangerskap. Vet jo ikke hva det er nå, eller hva det var med MA, men tror ikke kjønn har vært utslagsgivende for meg i alle fall! Blir spennende å se hva dette blir
Ja, krysser fingrene for oss begge går forhåpentligvis bra! De sier det er så veldig få som opplever det, men syns selv det er veldig mange som skriver at de har opplevd det. Har hatt 3 ultralyder allerede, siste i dag (10+0) og alt ser fint ut foreløpig. Får ekstra oppfølging på grunn av høyrisikosvangerskap sist, og prematurt barn (alt gikk fint til slutt) så skal på en ekstra screening med spesialister i fosterdiagnostikk om to uker, i tillegg til ordinær TUL. Kanskje de ser kjønnet da, men de har vel ikke lov å si noe så tidlig . Mange sier jo at de syns det er forskjell på jente/guttesvangerskap, så mulig det gjelder deg også. Har du gutt eller jente fra før?Det skjønner jeg veldig godt, tøft å gå gjennom en MA, både fysisk og psykisk. Den uroen slipper ikke helt tak hos meg heller selv om alt så bra ut i uke 8 på ultralyd. Krysser fingrene for oss begge to
Det blir spennende å se hva det blir denne gangen siden det har vært så ulikt med to gutter for din del! Her er det veldig likt som med første, men ser jo at det nødvendigvis ikke har noe å si.
Ja det gjør jo som regel det så prøver å glede meg litt og tenke positivt, selv om det ikke alltid er så lett Så flott at du får så tett oppfølging og det er en ekstra trygghet å få sjekket litt mer hyppig med UL i starten. I uke 10 er heldigvis den mest kristiske fasen over. Det er jo faktisk en liten milepæl i seg selv Jeg har en gutt fra før, og har alle de samme symptomene som forrige gang så blir spennende å se om man kan ha like svangerskap men ulike kjønn.Ja, krysser fingrene for oss begge går forhåpentligvis bra! De sier det er så veldig få som opplever det, men syns selv det er veldig mange som skriver at de har opplevd det. Har hatt 3 ultralyder allerede, siste i dag (10+0) og alt ser fint ut foreløpig. Får ekstra oppfølging på grunn av høyrisikosvangerskap sist, og prematurt barn (alt gikk fint til slutt) så skal på en ekstra screening med spesialister i fosterdiagnostikk om to uker, i tillegg til ordinær TUL. Kanskje de ser kjønnet da, men de har vel ikke lov å si noe så tidlig . Mange sier jo at de syns det er forskjell på jente/guttesvangerskap, så mulig det gjelder deg også. Har du gutt eller jente fra før?
Ja kan nesten ikke huske når jeg sov natta igjennom Jeg våkner av hver minste lille lyd og sliter veldig med å sovne igjen, og må ofte i samme slengen på do. Kan også ofte våkne midt på natta og ikke få sove igjen. Det legger seg opp på den andre trøttheten. Kan ikke huske det var sånn forrige gang, men det var det sikkertEr det noen andre som sliter med søvn?
Jeg våkner på natt/tidlig morgen, en gang mellom kl 03.00 og 04.30 og ligger våken i 1-2 timer. Da er jeg lysvåken og ligger bare og vrir meg til jeg sovner eller alarmen ringer Dautrøtt på morgenen selvsagt. Så irriterende
Om du våkner av hver minste lille lyd, kanskje det hadde vært verdt å prøve sånne propper for å stenge ute en viss mengde lyd/støy?Ja kan nesten ikke huske når jeg sov natta igjennom Jeg våkner av hver minste lille lyd og sliter veldig med å sovne igjen, og må ofte i samme slengen på do. Kan også ofte våkne midt på natta og ikke få sove igjen. Det legger seg opp på den andre trøttheten. Kan ikke huske det var sånn forrige gang, men det var det sikkert
Ja det var et godt forslagOm du våkner av hver minste lille lyd, kanskje det hadde vært verdt å prøve sånne propper for å stenge ute en viss mengde lyd/støy?
Ja sliter med søvn her og, oppe på do sånn 2-3 ganger å sliter med å sove igjen kvalmen og kommer å går, veldig kvalm etter jeg har spist om kvelden, å såååå sliten nevnte jeg det?
Ja kan nesten ikke huske når jeg sov natta igjennom Jeg våkner av hver minste lille lyd og sliter veldig med å sovne igjen, og må ofte i samme slengen på do. Kan også ofte våkne midt på natta og ikke få sove igjen. Det legger seg opp på den andre trøttheten. Kan ikke huske det var sånn forrige gang, men det var det sikkert