Våre symptomer

Har kjent veldig av og på med symptomer! Mye murringer en dag, lite neste, men så har det kommet igjen senere. Har hatt noen dager med ømme bryster, men mest ikke. Har innimellom merket på luktesansen, men ikke noe fast. Tror det er ganske normalt i starten at det er litt varierende. Eneste som har vedvart i 3 dager nå er voldsom kvalme, og den kunne jeg klart meg uten. :hungover: Er 5+4 nå.
Det er alltid godt å høre andre som opplever det samme. Huff, det høres slitsomt ut! Er selv veldig spent på dette med kvalme, da dette er første gang som gravid - jeg hater å kaste opp, så jeg håååper jeg ikke blir så voldsom kvalm :)

Har hatt lett blødning i sånn 3-4 dager, idag har jeg ikke hatt det og litt glad for det kjenner jeg. Selvom jeg vet det er normalt, men ble litt urolig likevel:p denne uken har jeg egentlig vært i normal form, bare ømme pupper. Våkner stort sett en gang i løpet av natta, og ca samme tid hver natt. Og drømmer mye haha :p

Det er alltid godt å høre andre som opplever det samme. Huff, det høres slitsomt ut! Er selv veldig spent på dette med kvalme, da dette er første gang som gravid - jeg hater å kaste opp, så jeg håååper jeg ikke blir så voldsom kvalm :)
Gjennom hele forrige svangerskap og fødsel slapp jeg å kaste opp en eneste gang :cool:

Lakris og ingefær​

Gravide bør ikke spise mye lakris på grunn av skadelige effekter av glycyrrhizinsyre, et hormonforstyrrende stoff som finnes i lakrisplanten.

Gravide og kvinner som planlegger å bli gravide bør unngå ingefærshots og kosttilskudd med ingefær. Bakgrunnen er dyreforsøk som viser at store mengder ingefær kan gi økt risiko for abort.

kilde: Helsenorge.no

Vil også nevne at artikkelen du henviser til er fra 2016.
Jeg brukte ingefær mot kvalme i 2015 da jeg var gravid. Men i 2020 fikk jeg beskjed om å holde meg unna. Ting endrer seg å de finne ut nye ting hele tiden ;)
Ja, du har rett, artikkelen jeg linket til var gammel. Siden sist har det kommet en ny som kommenterer nettopp det som er bakgrunn for det som ligger på Helse-Norge. Fin utdypning og drøfting av hva studiene faktisk sier noe om. Anbefales å lese :)https://relis.no/content/5128/Bruk-av-ingefar-mot-svangerskapskvalme

Forholder meg til det som står i anbefalingene :) Altså å holde seg unna ingefærshots (da de kan være veldig konsentrerte). Jeg tar forøvrig ikke kosttilskudd med ingefær (som tydeligvis er ok innenfor visse mengder), men te står det ikke noe om. Ingefær i mat er heller ikke frarådet, så for meg så tenker jeg at det får være opp til hver enkelt hvor restriktiv man ønsker å være, bruke hodet såklart, men det kan være lurt å sjekke hva anbefalingene faktisk sier før man skjærer en hel matvare over en kam.

Bra vi kan passe på hverandre, her får vi kanskje bare være litt uenige når det gjelder om det går an å drikke ingefærte :D

Gjennom hele forrige svangerskap og fødsel slapp jeg å kaste opp en eneste gang :cool:
Heldig!
Jeg var kjempedårlig fra sånn ca rundt uke 7- uke 16, da begynte det å bli gradvis bedre. Måtte ha pose med meg hvor enn jeg skulle.. Tar bekkenløsning over den forferdelige kvalmen når som helst! Helt seriøst!

Klarer altså ikke sove mer enn et sekund etter 05.30 hver dag :hilarious: våknet med stiv nakke og kvalme idag. Helt greit å se Handmaids Tale til resten av huset våkner:joyful:

Har nå hatt murringer nederst i magen siden i går sen kveld, startet med at jeg ble sint også følte jeg meg nummen i hele overkroppen, det normalt i slutten av uke 7?:confused005

Har nå hatt murringer nederst i magen siden i går sen kveld, startet med at jeg ble sint også følte jeg meg nummen i hele overkroppen, det normalt i slutten av uke 7?:confused005
Jeg har hatt mye og kraftige murringer hele veien, men har ikke opplevd nummenhet.virker som alle har litt ulike symptomer

Nå har det begynt med mer ligamentstrekk og små stikk i livmorområdet, noe har skjedd med puppene, men klarer ikke helt sette ord på hva :p

4+3
Litt uggen, men ikke direkte kvalm. Murrer og strekker i livmora, men ellers lite symptomer. Veldig øm i ene puppen! Og så tror jeg at jeg er lettere irritert på gubben da :bag:

Temper dere enda? Har ikke tempet på noen dager, men i dag var tempen ganske lav! Hvilepulsen var også gått ned et hakk.. grunn til bekymring?

Flere som får blodtrykksfall hver gang de reiser seg ?

Nå har det begynt med mer ligamentstrekk og små stikk i livmorområdet, noe har skjedd med puppene, men klarer ikke helt sette ord på hva :p
Ligamentsmerter er egentlig fryktelig irriterende. Må liksom plutselig krøke er sammen "helt uten videre"

Blæ.. Kjenner mindre symptomer i dag :/ Blir negativ til at det går veien. Jaja, får vel bare vente og se.

Jeg var ikke kvalm i mitt forrige svangerskap, og er ikke kvalm nå heller. Så her går mat inn, og jeg må streve for at ikke vekten skal gå opp :nailbiting:
Litt murringer her også, og til tider vondt i puppene.

Jeg sliter med nye hodepine. Flere ganger i uka. Og kvalmen kommer og går litt, samt at puppene er forstørret og svært ømme. Og trøtt som et uvær.

Back
Topp