Våre symptomer

Hei! Ifølge siste mensberegning er jeg 5+2 eller 5+3 i dag. De symptomene som utmerker seg er ømme og tunge bryster samt murringer/menslignende «smerter». Noen her med erfaring på å ha hatt mye murringer hvor svangerskapet har gått bra? Takk for alle svar :)

ja mye murring og stikning med første. stikninger og tøying i livmor starta vel rundt den tida der og varte flere uker. Jeg blir mer bekymra hvis jeg ikke kjenner noe! Noe skal det være å bekymre seg for :hilarious::yuck:

Hei! Ifølge siste mensberegning er jeg 5+2 eller 5+3 i dag. De symptomene som utmerker seg er ømme og tunge bryster samt murringer/menslignende «smerter». Noen her med erfaring på å ha hatt mye murringer hvor svangerskapet har gått bra? Takk for alle svar :)

Mye murringer/stikkinger her også. Såpass at jeg har vert bekymret men er nok helt normalt. Verst om morningen og kvelden. Ser de fleste kjenner på disse murringene så er nok bare livmoren som vokser i en veldig fart og den lille dom graver seg inn i livmoren:)

ja mye murring og stikning med første. stikninger og tøying i livmor starta vel rundt den tida der og varte flere uker. Jeg blir mer bekymra hvis jeg ikke kjenner noe! Noe skal det være å bekymre seg for :hilarious::yuck:

Har du det fortsatt sånn at symptomene kommer og går? Jeg kjenner lite i dag, og blir i likhet med deg stressa av det! :dead: Men ser det er flere som har det på samme måte...

Har du det fortsatt sånn at symptomene kommer og går? Jeg kjenner lite i dag, og blir i likhet med deg stressa av det! :dead: Men ser det er flere som har det på samme måte...
Jepp, har vært i generelt bra form i helga. Fortsatt vonde pupper da. og litt kvalm om morgenen, bæsjebleie før frokost er døden! står og brekker meg :dead: Kan holde det gående på dagtid, men kollaps av trøtthet på kvelden. Har stresset litt med færre symptomer, samtidig er det jo stadig noe.. husker fra sist at det var i disse dager det slo inn for fullt, så det er vel bare å vente...

Jeg er veldig «ny-gravid», fant det ut i morrest! :D
3+5, har hatt symptomer i ca. ei uke, med vondt i ryggen og bekkenet både foran og bak (ileosakralleddene og symfysen), samt tørr følelse i skjeden, litt kløe og stikking. Også følt prikking i «dotten». Puppene har vært ømme, men det var de forrige PP når jeg ikke var gravid også. Er ekstra stiv og vond i skuldre/nakke og hode, men kan vel være andre årsaker.
Fikk festeblødning på lørdag kveld 12 DPO, trodde det var mensen! Men når blødningen forsvant på søndag ble jeg mistenksom, og i dag ble det supertydelig positiv test:D

Det merkelige er jo at jeg mener jeg har hatt symptomer i flere dager før festeblødningen kom.. og graviditetstestene er ganske positive til at det nettopp har festet seg, så spørs om blødningen kom helt i slutten av festeprosessen:)

og ja, åsså har jeg vært veldig trøtt siste uka, og periodevis uggen/kvalm.

Er 5+2 nå og har mye symptomer, ja. Puppene er ømme som bare det og jeg har begynt å bli skikkelig uggen. Ikke der at jeg må kaste opp helt enda, men definitivt kvalm. Og trøtt, ja.

Har ikke fått positiv test enda, 9 dpo idag. Men har hatt disse symptomene siden 3 dpo:
-ekstremt trøtt, kan sove opptil flere ganger for dagen og likevell sovne til kvelden
-på 3. Og 4. Dpo fikk jeg sykdomsfølelse. Snufsete og småsår i halsen, kortpustet/andpusten
-fra 5 dpo har puppene blitt ømmere for hver dag, typ at det er vondt å gå i trapper
-Uvel/småkvalm siden 3dpo, kommer i bølger gjennom dagen, ikke kastet opp men kjenner det godt oppi halsen
-sover veldig lett og drømmer helt merkelige ting
-luftig i magen, det bobler og rumler hele tiden
-murringer/stikking i lysken

Har som sagt ikke testet positiv enda, men dersom det heller ikke skulle bli en positiv test så har jammen kroppen lurt meg godt her. Har vært gravid mange ganger før (men «bare» ett barn) så jeg kjenner kroppen godt nå. Har derimot tilgode å oppleve kvalme så tidlig. Det har som regel ikke komt før etter ikm.

Ferdig snakka

Vedlegg

• Screenshot_20200707-192306_Chrome.jpg
    Screenshot_20200707-192306_Chrome.jpg
    26,2 KB · Visninger: 58
I dag tidlig slo kvalmen til for fult. Det var Rett før jeg ikke klarte bli med til frokosten.. Men ble bedre av litt mat selv om jeg var litt redd for la noe nærme seg magesekken. Ellers har jeg vært uggen store deler av dagen og føler jeg er på en båt med store bølger.. Ikke behagelig. Men glad for å føle meg gravid.

Har også blitt mer ubehagelig å sitte fremoverlente, føler det presser mot livmoren og skaper «trykk».. Kan heller ikke ha stramme bukser på og knappen på jeansene mine har blitt poppet allerede.... :wacky:

Kveldens nye oppdagelse her er BLODÅRER! Overalt på brystet, magen og i lysken og oppover sidene. De har vært litt mer tydelige enn til vanlig i en ukes tid, men nå er det helt vilt! Det er som om huden min er blitt helt gjennomsiktig :eek:

Kveldens nye oppdagelse her er BLODÅRER! Overalt på brystet, magen og i lysken og oppover sidene. De har vært litt mer tydelige enn til vanlig i en ukes tid, men nå er det helt vilt! Det er som om huden min er blitt helt gjennomsiktig :eek:

Helt normalt! :D Vi får også mer blod i omløp. Faktisk så var «gravidpupper» med store blodårer grunnen til at jeg kom på å teste første gang jeg var gravid for 15 år siden :hilarious:

Helt normalt! :D Vi får også mer blod i omløp. Faktisk så var «gravidpupper» med store blodårer grunnen til at jeg kom på å teste første gang jeg var gravid for 15 år siden :hilarious:

Ja, jeg har lest at det er noe man får, men det ser nesten litt skummelt ut! :joyful: Jeg er som en vandrende leksjon i anatomi!

Her har kvalmen meldt seg, 5+2 i dag. Sitter på jobb med buksesmekken åpen så det ikke skal trykke mot magen. Bare to uker til ferie heldigvis!

I dag kom morgenkvalmen for alvor! 5+3. Kaster ikke opp, men er dåååårlig...:grumpy:
Passer dårlig når vi skal til å hoppe i bilen å kjøre i 5 timer:confused:

Hadde noen vonde "stikk" i skjeden i sted :bored: Andre som har opplevd det?

Hadde noen vonde "stikk" i skjeden i sted :bored: Andre som har opplevd det?

Ja, her! Spurte om det lenger oppe, har ikke fått noen svar.. Jeg har det nå og da, og har hatt det i flere dager. Det kjennes ut som det kommer fra livmorhalsen eller i nærheten og er litt sånn stikkende eller iallefall en skarpere type smerte.. Ikke veldig vondt altså, men ubehagelig.. Pleier å få lignende smerter når jeg har mensen, men da er de vondere. Aner ikke hva det er, men håper at det bare skyldes at det er mye som skjer i livmor-området, og at man også kan kjenne det «under» livmoren, ned mot skjeden..?

Ja, her! Spurte om det lenger oppe, har ikke fått noen svar.. Jeg har det nå og da, og har hatt det i flere dager. Det kjennes ut som det kommer fra livmorhalsen eller i nærheten og er litt sånn stikkende eller iallefall en skarpere type smerte.. Ikke veldig vondt altså, men ubehagelig.. Pleier å få lignende smerter når jeg har mensen, men da er de vondere. Aner ikke hva det er, men håper at det bare skyldes at det er mye som skjer i livmor-området, og at man også kan kjenne det «under» livmoren, ned mot skjeden..?
Jeg har mye stikkinger i underlivet. Kjennes ut som det kommer rundt livmorhalsen. Kansje fordi den er lukket og stram og at det strekker i den ved bevegelse? Får ofte smerten når jeg snur meg i sengen eller reiser meg opp.

Back
Topp