Våre symptomer

Jeg husker faktisk at jeg hadde det i sammenheng med bekkenløsning forrige svangerskap. Håper det ikke er det du har da! :( Kan jo være at du har fått en låsning eller noe sånt. Husker kiropraktor sa til meg at det er normalt at musklene i bekkenområdet kan bli litt stramme/anspente ettersom kroppen må gjøre plass til livmoren som vokser (håper ikke jeg siterer feil da. Er ingen fagperson selv, hehe). Kan jo være verdt å oppsøke en kiropraktor eller fysio hvis det ikke blir bedre :) Sliter du med å finne god liggestilling siden du våkner med vondt i ryggen? Jeg hadde i alle fall myye glede av min bbhugmeammepute sist svangerskap. Den er magisk å sove med!!
Huff håper ikke det nei :( Jeg er jo bare i slutten av uke 5, så syns det var veldig tidlig å skulle kjenne på sånne symptomer? Kan jo være som du sier at det bare er en låsning.
Jeg snur meg mye i sengen, men det føler jeg er fordi jeg har vondt i korsryggen. Tenkte faktisk å investere i en bbhugme uansett, har ei venninne som anbefalte å kjøpe det :)

Jeg hadde en del verking i korsryggen og midt inni rumpeballene på en måte, eller midt inni hofteleddet... Sov med pute mellom beina noen netter og gikk på tur i ulendt terreng og så gikk det over. Vet ikke om det var det som gjorde utslaget, eller om det bare gikk over av seg selv :confused005 Men jeg tipper det er ett eller annet hormonelt.
Jeg får vel prøve noe lignende, så får vi håpe det gir seg :smiley-angelic001
 
Huff håper ikke det nei :( Jeg er jo bare i slutten av uke 5, så syns det var veldig tidlig å skulle kjenne på sånne symptomer? Kan jo være som du sier at det bare er en låsning.
Jeg snur meg mye i sengen, men det føler jeg er fordi jeg har vondt i korsryggen. Tenkte faktisk å investere i en bbhugme uansett, har ei venninne som anbefalte å kjøpe det :)


Jeg får vel prøve noe lignende, så får vi håpe det gir seg :smiley-angelic001

Anbefaler BBhugme, husk å kjøpe gravidputen og ikke ammeputen som er mye mindre;) Har arvet min av søsteren, og brukt den i over ett år. Sliter med bekken og hofter i utgangspunktet, så vært fantastisk å sove med den. Blir nok ikke mindre glad i den fremover;)

Jeg sliter også med smerter i bekken/rygg og hofter allerede.. tror ikke nødvendigvis det skal så veldig mye hormoner til for å skape trøbbel... spesielt ikke om man er litt myk fra før, det er iallfall jeg. Vet ikke om du er enn sånn tøyelig type også?

Ellers er kvalmen det verste symptomet mitt nå. Bruker afipran for å kunne fungere litt.. er nødt til det, har to valpekull her hjemme som krever sitt:bag: Og så er puppene så ømme til tider at jeg er redd de holder på å revne/falle av!!:hungover::hilarious:
 
Anbefaler BBhugme, husk å kjøpe gravidputen og ikke ammeputen som er mye mindre;) Har arvet min av søsteren, og brukt den i over ett år. Sliter med bekken og hofter i utgangspunktet, så vært fantastisk å sove med den. Blir nok ikke mindre glad i den fremover;)

Jeg sliter også med smerter i bekken/rygg og hofter allerede.. tror ikke nødvendigvis det skal så veldig mye hormoner til for å skape trøbbel... spesielt ikke om man er litt myk fra før, det er iallfall jeg. Vet ikke om du er enn sånn tøyelig type også?

Ellers er kvalmen det verste symptomet mitt nå. Bruker afipran for å kunne fungere litt.. er nødt til det, har to valpekull her hjemme som krever sitt:bag: Og så er puppene så ømme til tider at jeg er redd de holder på å revne/falle av!!:hungover::hilarious:
Takk for tips, visste ikke at det var to forskjellige :) Jeg skal få kjøpt den, men syns det er litt skummelt å skulle kjøpe gravidutstyr i uke 5 (er uke 6 imorgen da), så venter litt til :bag:

To valpekull?? Koseliig :woot: Men krevende vil jeg tro! Ikke så godt med kvalme da nei. Jeg er ikke noe kvalm enda, men er litt øm i puppene. Ikke voldsomt da.
 
Smerter i bekken, hofter og rygg. Ømme pupper, må tisse hele tiden :rolleyes: og er veldig varm om nattan
 
Anbefaler BBhugme, husk å kjøpe gravidputen og ikke ammeputen som er mye mindre;) Har arvet min av søsteren, og brukt den i over ett år. Sliter med bekken og hofter i utgangspunktet, så vært fantastisk å sove med den. Blir nok ikke mindre glad i den fremover;)

Jeg sliter også med smerter i bekken/rygg og hofter allerede.. tror ikke nødvendigvis det skal så veldig mye hormoner til for å skape trøbbel... spesielt ikke om man er litt myk fra før, det er iallfall jeg. Vet ikke om du er enn sånn tøyelig type også?

Ellers er kvalmen det verste symptomet mitt nå. Bruker afipran for å kunne fungere litt.. er nødt til det, har to valpekull her hjemme som krever sitt:bag: Og så er puppene så ømme til tider at jeg er redd de holder på å revne/falle av!!:hungover::hilarious:

Takk for tips, visste ikke at det var to forskjellige :) Jeg skal få kjøpt den, men syns det er litt skummelt å skulle kjøpe gravidutstyr i uke 5 (er uke 6 imorgen da), så venter litt til :bag:

To valpekull?? Koseliig :woot: Men krevende vil jeg tro! Ikke så godt med kvalme da nei. Jeg er ikke noe kvalm enda, men er litt øm i puppene. Ikke voldsomt da.

Woops! Ja, bra presisering. Mente gravidputa :woot:
 
Jeg har begynt å få en svak stikkende smerte ved navlen. Aner ikke om det er et symptom på graviditet da. Andre som har hatt det? :p
 
Er tiltaksløshet et symptom? Hadde forsåvidt en veldig travel dag i går, så er kanskje helt lov å bare ligge på sofaen og føle seg jævlig i dag da... Er kvalm og sulten hele tiden føler jeg:p
 
Sliter enda med mye "menssmerter" jeg. Noen andre? Mest ut mot sidene. En litt brennende, murrende smerte. Blir sprø, og livredd for å miste. Kommer og går litt, men varer somregel noen timer i slengen.
Er 7+1.
 
Sliter enda med mye "menssmerter" jeg. Noen andre? Mest ut mot sidene. En litt brennende, murrende smerte. Blir sprø, og livredd for å miste. Kommer og går litt, men varer somregel noen timer i slengen.
Er 7+1.
Samme her. Kommer og går. Fikk det når jeg skulle på en halvtimes kjøretur i går. Det var jo kjempestemning :laughing002
 
Pulserende mage. Er det flere som har opplevd at magen beveger seg pga den åren som går igjennom der? Jeg er ganske små feit og dvask i magen da - så kanskje det bare er derfor..?
 
Sliter enda med mye "menssmerter" jeg. Noen andre? Mest ut mot sidene. En litt brennende, murrende smerte. Blir sprø, og livredd for å miste. Kommer og går litt, men varer somregel noen timer i slengen.
Er 7+1.

Samme her! Eller, de har kommet tilbake de siste par dagene etter å ha vært fraværende i over ei uke... I gravid-appen jeg bruker står det under uke 7 at det er vanlig å føle litt menssmerter fordi ting strekker på seg der inne. Men det er litt skummelt ja!
 
Samme her! Eller, de har kommet tilbake de siste par dagene etter å ha vært fraværende i over ei uke... I gravid-appen jeg bruker står det under uke 7 at det er vanlig å føle litt menssmerter fordi ting strekker på seg der inne. Men det er litt skummelt ja!
Akkurat det samme her. Det roa seg i slutten på uke 5 og kom tilbake i natt 7+1. Hatt det i hele dag i varierende grad. Såpass at jeg vurderer paracet. Men ikke midt i magen, men på sidene, så håper ikke det er fosteret:Heartred
 
Sliter enda med mye "menssmerter" jeg. Noen andre? Mest ut mot sidene. En litt brennende, murrende smerte. Blir sprø, og livredd for å miste. Kommer og går litt, men varer somregel noen timer i slengen.
Er 7+1.

Jepp!! Skriver under på denne! Kommer som regel på kvelden hos meg. Er faktisk identisk med menssmertene jeg har, litt skremmende egentlig, men alt bra så lagt :joyful:
 
Akkurat det samme her. Det roa seg i slutten på uke 5 og kom tilbake i natt 7+1. Hatt det i hele dag i varierende grad. Såpass at jeg vurderer paracet. Men ikke midt i magen, men på sidene, så håper ikke det er fosteret:Heartred

Ja, jeg har det også mest i sidene! Jeg synes det hjelper både mot murring og mot kvalme å komme seg ut på tur :) Her er forresten det som står i appen!
 

Vedlegg

  • 18142ADF-CB00-4083-BA82-83722BAB0354.jpeg
    18142ADF-CB00-4083-BA82-83722BAB0354.jpeg
    34,4 KB · Visninger: 19
Susing i ørene! Det har jeg hatt med di andre også, helt vanvittig irriterende i sitte å snakke med folk og bare si «hæ?». o_O
 
Fikk se tarmene mine også på TUL i dag, og de var proppa med luft :hilarious: Så kanskje en god forklaring på de stikkende smertene? Har tenkt det har vært livmoren som har vokst og ligamentsmerter, men er nok en herlig miks her ja :p
 
Akkurat det samme her. Det roa seg i slutten på uke 5 og kom tilbake i natt 7+1. Hatt det i hele dag i varierende grad. Såpass at jeg vurderer paracet. Men ikke midt i magen, men på sidene, så håper ikke det er fosteret:Heartred

På sidene finnes jo kraftige ligamenter som til vanlig holder livmor på plass. Når livmora vokser blir disse satt på strekk og gir ligamentsmerter - som typisk er på sidene. Kan godt være det du kjenner på! :) Jeg har dette litt av og på, ikke hver dag. Kan «hogge til» innimellom. Merker det egentlig oftest når jeg kjører bil av en eller annen grunn... Søsteren min var veldig plaget av dette i første trimester med begge ungene... men jeg måtte jo sikre meg med en ultralyd i forrige uke der alt sto bra til :p
 
Mitt eneste symptom er at jeg må tisse på natten. Her er det ingen kvalme, trøtthet, ekstra god luktesans, ømme pupper eller cravings å spore.
 
Back
Topp