Vår PGD-reise

For noen helt fantastiske nyheter! :excited001
 
Ja! Er superglad, veldig spent og litt småskremt:D
Det skjønner jeg. Jeg følte på akkurat det samme da jeg skulle starte, selv uten PGD :)
 
Denne dagboken ble opprettet for nesten nøyaktig ett år siden. Nå er vi endelig igang på ordentlig:love7 Det har gått tidvis veldig sakte, men også egentlig veldig fort! Nå blir det flere oppdateringer fremover, fordi jeg endelig har noe å melde om.

I morgen må jeg bestille medisiner på apoteket, bestille UL hos Hausken og ringe etter noen prøvesvar på Haukeland som må fakses til Karolinska.

Ekstremt deilig at det er vinterferie neste uke, kjenner at det er perfekt timet sprøytestart. Gleder meg til å bare gå rundt hjemme, rydde og ordne litt i en uke, og roe helt ned. Er relativt trøtt og sliten nå, så den ferien trengs :)
 
Fikk ingen telefon fra legen på Haukeland idag, så litt redd for at sprøytestart blir utsatt en uke. Karolinska trengte svar på prolaktinnivået mitt, og de svarene har jeg ikke fått enda. Håpet på at legen var på jobb i dag og fikk beskjeden, men hun har tydeligvis ikke vært på kontoret. Hvis ikke jeg hører noe før lunsj i morgen, så ringer jeg.
 
Denne dagboken ble opprettet for nesten nøyaktig ett år siden. Nå er vi endelig igang på ordentlig:love7 Det har gått tidvis veldig sakte, men også egentlig veldig fort! Nå blir det flere oppdateringer fremover, fordi jeg endelig har noe å melde om.

I morgen må jeg bestille medisiner på apoteket, bestille UL hos Hausken og ringe etter noen prøvesvar på Haukeland som må fakses til Karolinska.

Ekstremt deilig at det er vinterferie neste uke, kjenner at det er perfekt timet sprøytestart. Gleder meg til å bare gå rundt hjemme, rydde og ordne litt i en uke, og roe helt ned. Er relativt trøtt og sliten nå, så den ferien trengs :)
Vi hadde mye venting vi også, med hen is Inger som ikke ble sendt.. Fastlege jan '18, forsamtale Riksen feb' 19. Etter dette synes jeg det har gått i greit tempo egentlig. Håper det gjør det for dere nå også:Heartred
 
Vi hadde mye venting vi også, med hen is Inger som ikke ble sendt.. Fastlege jan '18, forsamtale Riksen feb' 19. Etter dette synes jeg det har gått i greit tempo egentlig. Håper det gjør det for dere nå også:Heartred

Ja håper det går litt raskere fremover nå. Neste lange venteperiode blir jo når vi må vente på svar på biopsien av embryoene :)
 
Tre dagers lykke før det var svalestup ned i kald betong holdt det, mer fortjente jeg ikke.

Forsøket blir utsatt, uvisst hvor lenge. Prolaktinnivået mitt er for høyt, og det må senkes ned på normalnivå først. Hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke. Legen i Sverige skulle kontakte hormonlegen min i Norge. Kjenner jeg begynner å bli forferdelig sliten av å stange hodet i ting og ikke komme videre. Klokken tikker og tiden går.. Akkurat nå er det ganske mørkt... Løp fra jobb, og klarte akkurat å holde tårene borte til jeg satte nøkkelen i ytterdøren. Har lagt i over tre timer i sengen nå, hodet verket og ansiktet er stivt av tårer. Samboeren stakkars skjøv jeg fullstendig vekk. Jeg vet jeg bør være snillere, men akkurat nå klarer jeg ikke komme meg opp trappen fra den mørke kjelleren..
 
Kjære deg! Det er ikke greit når ting er som mørkest. Også på en fredag! Dette opplegget er ikke rettferdig.

Får du sagt til samboeren din hvordan du har det? Eller vet han det?

Hvordan regulerer man prolaktin? Jeg kan ikke noe om dette. Men det kan ikke være en umulig greie?

Du fortjener det beste. Dere kommer i mål, uansett hvor mørkt det måtte se ut nå. ❤️
 
Kjære deg! Det er ikke greit når ting er som mørkest. Også på en fredag! Dette opplegget er ikke rettferdig.

Får du sagt til samboeren din hvordan du har det? Eller vet han det?

Hvordan regulerer man prolaktin? Jeg kan ikke noe om dette. Men det kan ikke være en umulig greie?

Du fortjener det beste. Dere kommer i mål, uansett hvor mørkt det måtte se ut nå. ❤️

Nå har jeg kommet meg gjennom dusjen og opp i stuen etter fire timer i sengen. Han vet hvordan jeg har det, og han er en god støtte på sin egen litt klønete måte. Han synes jo selvfølgelig dette var kjipt han også, men det hjelper ikke at begge går i kjelleren.

Det reguleres med medisiner, og medisiner har jeg gått på lenge, men vi avsluttet behandlingen i forkant av forsøket. Så nå heiv jeg i meg en Dostinex, også blir det å kontakt av legen på mandag og høre om det går an å øke noe dose. Så får jeg bare håpe det ikke tar altfor lang tid før jeg får starte opp. Jeg hadde bare innstilt meg så veldig på at det skulle bli imorgen...
 
Nå har jeg kommet meg gjennom dusjen og opp i stuen etter fire timer i sengen. Han vet hvordan jeg har det, og han er en god støtte på sin egen litt klønete måte. Han synes jo selvfølgelig dette var kjipt han også, men det hjelper ikke at begge går i kjelleren.

Det reguleres med medisiner, og medisiner har jeg gått på lenge, men vi avsluttet behandlingen i forkant av forsøket. Så nå heiv jeg i meg en Dostinex, også blir det å kontakt av legen på mandag og høre om det går an å øke noe dose. Så får jeg bare håpe det ikke tar altfor lang tid før jeg får starte opp. Jeg hadde bare innstilt meg så veldig på at det skulle bli imorgen...
Disse mennene er gode å ha, selv om de ikke kanskje skjønner hvor store opp- og nedturene kan være. Mannen min og jeg har snakket mye om det i det siste, og han holder seg rolig fordi en av oss må det. Han skjønner at jeg ikke klarer å håndtere og kontrollere tanker og følelser, og står med begge beina godt plantet på jorda.

Håper du får kjapt kontroll over nivåene med medisiner. Og det er helt i orden å være sykt skuffa over at dere må vente enda litt til. Venting er skikkelig dust.

Skulle gjerne gitt deg en god klem!
 
Disse mennene er gode å ha, selv om de ikke kanskje skjønner hvor store opp- og nedturene kan være. Mannen min og jeg har snakket mye om det i det siste, og han holder seg rolig fordi en av oss må det. Han skjønner at jeg ikke klarer å håndtere og kontrollere tanker og følelser, og står med begge beina godt plantet på jorda.

Håper du får kjapt kontroll over nivåene med medisiner. Og det er helt i orden å være sykt skuffa over at dere må vente enda litt til. Venting er skikkelig dust.

Skulle gjerne gitt deg en god klem!

Tusen takk for virtuell klem :)
Ja mennene er gode og ha, og tror det er viktige at de har beina plantet på bakken. Håper det går kjapt jeg også, jeg skal klare å mobilisere meg til å klare noen uker, men håper ikke det tar måneder...
 
Så kjedelig å få den beskjeden. Anbefaler Endokrinolog Stefnir Svan Gudnason (Vågen Spesialistsenter). Der fikk i alle fall jeg god oppfølging for hyperprolaktinemi. Lykke til:Heartred

Edit: Jeg gikk forresten på Dostinex gjennom IVF-forsøket, da jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem mtp de medisinene jeg skulle ta.
 
Så kjedelig å få den beskjeden. Anbefaler Endokrinolog Stefnir Svan Gudnason (Vågen Spesialistsenter). Der fikk i alle fall jeg god oppfølging for hyperprolaktinemi. Lykke til:Heartred

Edit: Jeg gikk forresten på Dostinex gjennom IVF-forsøket, da jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem mtp de medisinene jeg skulle ta.

Legen jeg har vært hos på Haukeland er en super dame, problemet har vært at hverken jeg eller hun visste så mye om prolaktinnivå i forbindelse med IVF-behandling. Nå vet vi jo det, så nå må bare medisineringen optimaliserer. Ja de i Sverige sa det, at Dostinex ikke måtte vekk før en evt. graviditet.

Tusen takk :Heartpink
Håper det ikke tar altfor lang tid før verdiene er gode nok :)
 
Dagen idag er også tung, men litt lettere enn i går. Jeg må jo leve livet som det er, og gjøre det beste utav situasjonen. Vinterferien ble ikke som planlagt, men jeg får lage nye planer og se fremover. Blir litt kjedelig å ringe for å avbestille UL på mandag, og gi beskjed til apoteket om at jeg ikke trenger medisinene de bestilte likevel.

Får bruke tiden godt, se om jeg klarer å ta av noen kg også prøve å se at det er et lys i enden av tunnelen, selv om den føles veldig lang akkurat nå.
 
Back
Topp