Vår PGD-reise

I går kom det et brev fra Stockholm care, dessverre ikke så interessant som vi hadde håpet på. Fikk brev om at de hadde mottatt papirene våre, og litt om gangen videre. Nå skulle de sende over papirene til klinikken, og så måtte de godkjenne oss for assistert befruktning der. Siden vi er godkjent her, regner jeg med det er en formalitet. Når det er gjort får vi innkallelse til forsamtale. Etter godkjenning kan vi forvente 3-5 mnd ventetid før vi får komme på samtalen. Når vi hadde vært der for prøver og gentest, kan det ta opp til ett år, før vi kommer igang. Så i bestefall blir første Sverigetur etter sommeren, og i verstefall langt ut på høsten. Har et lite håp om at vi kanskje er igang et år fra nå, ellers kan det ta nærmere 2 år.

i august 2018 tok vi første steget hos genetisk veiledning, og håper på å ha kommet på forsamtale innen et år etterpå. Kanskje er vi kommet igang på samme tid året etter det, og kanskje to er blitt tre året etter det. Det hadde vært gøy om jeg hadde rukket å bli mamma mens jeg enda var 30, selv om målet i utgangspunktet var å ha to innen den tid. Noen ganger angrer jeg veldig på at vi ikke satte igang tidligere, hadde vi visst hva som ventet oss ville vi så absolutt ha gjort det..

Spennende lesning. Her skal jeg følge med. Krysser fingrene for at dere får noen oppturer mtp ventingen og at det ikke drøyer for lenge.

I går kom det et brev fra Stockholm care, dessverre ikke så interessant som vi hadde håpet på. Fikk brev om at de hadde mottatt papirene våre, og litt om gangen videre. Nå skulle de sende over papirene til klinikken, og så måtte de godkjenne oss for assistert befruktning der. Siden vi er godkjent her, regner jeg med det er en formalitet. Når det er gjort får vi innkallelse til forsamtale. Etter godkjenning kan vi forvente 3-5 mnd ventetid før vi får komme på samtalen. Når vi hadde vært der for prøver og gentest, kan det ta opp til ett år, før vi kommer igang. Så i bestefall blir første Sverigetur etter sommeren, og i verstefall langt ut på høsten. Har et lite håp om at vi kanskje er igang et år fra nå, ellers kan det ta nærmere 2 år.

i august 2018 tok vi første steget hos genetisk veiledning, og håper på å ha kommet på forsamtale innen et år etterpå. Kanskje er vi kommet igang på samme tid året etter det, og kanskje to er blitt tre året etter det. Det hadde vært gøy om jeg hadde rukket å bli mamma mens jeg enda var 30, selv om målet i utgangspunktet var å ha to innen den tid. Noen ganger angrer jeg veldig på at vi ikke satte igang tidligere, hadde vi visst hva som ventet oss ville vi så absolutt ha gjort det..
Det er så godt å se oppdateringer fra deg. Da er kanskje ikke brevet vårt så langt unna, men ååh, dette blir ventetid... :Heartred

Vi hadde planlagt å være ferdige med å få barn innen jeg ble 30år, ser ut som jeg kanskje rekker å bli det før vi får en...

Det er så godt å se oppdateringer fra deg. Da er kanskje ikke brevet vårt så langt unna, men ååh, dette blir ventetid... :Heartred

Vi hadde planlagt å være ferdige med å få barn innen jeg ble 30år, ser ut som jeg kanskje rekker å bli det før vi får en...

Brevet deres er sikkert ikke langt unna nei, men står nok sikkert ganske nøyaktig det samme på deres som på vårt:happy:
Vi får krysse fingre og tær for at det går så raskt som mulig, og at de spirene sitter når vi kommer så langt:Heartred

Brevet deres er sikkert ikke langt unna nei, men står nok sikkert ganske nøyaktig det samme på deres som på vårt:happy:
Vi får krysse fingre og tær for at det går så raskt som mulig, og at de spirene sitter når vi kommer så langt:Heartred
Nei, det er nok akkurat det samme dessverre, men sånn er det jo bare. Vi har ikke så mye annet valg enn å vente :(
Håper virkelig ikke det drøyer til spira sitter for noen av oss når vi først kommer i gang :Heartred

Vi velger å ta tak i litt ting i mellomtiden, kanskje vi rekker å gjøre en del av oppgraderingene vi ønsker på huset før det kommer en liten :shy:
I tillegg har vi snakket om å bli flinke til å sette av litt penger og tid for oss som kjærester, det tror jeg kan bli litt godt :Heartred

Også håper jeg ikke de kommer og slår i bordet med en mye lavere BMI grense enn Rikshospitalet, for da har jeg en jobb å gjøre :sour: (men har tid da tydeligvis :wacky:)

Nei, det er nok akkurat det samme dessverre, men sånn er det jo bare. Vi har ikke så mye annet valg enn å vente :(
Håper virkelig ikke det drøyer til spira sitter for noen av oss når vi først kommer i gang :Heartred

Vi velger å ta tak i litt ting i mellomtiden, kanskje vi rekker å gjøre en del av oppgraderingene vi ønsker på huset før det kommer en liten :shy:
I tillegg har vi snakket om å bli flinke til å sette av litt penger og tid for oss som kjærester, det tror jeg kan bli litt godt :Heartred

Også håper jeg ikke de kommer og slår i bordet med en mye lavere BMI grense enn Rikshospitalet, for da har jeg en jobb å gjøre :sour: (men har tid da tydeligvis :wacky:)

Vi har også endel ting som må gjøres ferdig her hjemme. Har tømrermann, så alt er litt sånn halvferdig:p

Bestemt oss for å male badet og få satt inn nytt dusjkabinett også lage en praktisk løsning på vaskerommet. Ellers må boder ryddes, og gjesterommet som blir fremtidig barnerom. Mangler også noen lister her og der, noen laminatbord under trappen og sokler på kjøkkenet:joyful:

Kjenner jeg gleder meg veldig til de ti dagene vi skal ha i Spania i sommer:happy: Vi har vært veldig flinke å reise sammen, så det er kjekt:D

Så greit å fylle dagene og ukene med oppussing.

Vi giftet oss i fjor og har enda ikke vært på bryllupsreise. Vi har en god pengepott som er øremerket det, så håper vi får reist en plass i sommer! Hvor i Spania skal dere?

Her må jeg følge med :)
Godt å se at det er flere enn meg som bruker ventetida på oppusning :)

Så greit å fylle dagene og ukene med oppussing.

Vi giftet oss i fjor og har enda ikke vært på bryllupsreise. Vi har en god pengepott som er øremerket det, så håper vi får reist en plass i sommer! Hvor i Spania skal dere?

Vi reiser til La Mata, Torrevieja:happy: Skal reise med mannens søster, svogeren vår og deres tre gutter, så det blir gøy.
Har for første gang leid via Airbnb istenfor pakketur med hotell. Kom ekstremt mye billigere unna med det. Rekkehus med takterrasse 300 m fra stranden tror jeg blir veldig bra:D

Her må jeg følge med :)
Godt å se at det er flere enn meg som bruker ventetida på oppusning :)

Ja vi har en del å få gjort. Når våren kommer, skal vi stå på hodet i bodene. Tenker å ta en Marie Kondo og bli kvitt alt gammelt dritt som vi faktisk ikke trenger:D

Nytt brev fra Stockholm Care idag, og vi er offisielt på ventelisten for PGD ved Karolinska sykehus i Stockholm:D

Ikke fått noe dato enda, men vet vi skal på tur til Sverige mellom juni og august en gang. Deilig å ha noe litt mer håndfast å forholde seg til. Det som blir veldig spennende er jo hvor lang tid det tar å utvikle vår DNA-analyse. Jeg har jo feil i enkeltgenet GLA, og vet at feilen sitter på ekson 5. Jeg er jo ikke genetiker og aner ikke hvordan det fungerer, men satser på at det ikke tar et år:happy:

Dagen begynte med snø, men nå skinner solen og det føles som vår:happy: Det hjelper så veldig på kropp og sinn med solskinn og vårstemning:D

Har fått vite at brev med dato ikke nødvendigvis er så veldig langt unna, da en annen fikk nytt brev bare en uke to etter samme brev som jeg fikk på tirsdag:happy: Tenk om vi skal avgårde på samtale før sommeren da:woot:

Blir spennende å følge ferden din :)
Litt fascinert over PGD kjenner jeg

Blir spennende å følge ferden din :)
Litt fascinert over PGD kjenner jeg
Jeg er fortsatt litt der at jeg ikke forstår helt at det går ann :wideyed:
Jeg har jo hørt om "designerbabyer" før, men det ble noe helt annet når vi blir tilbudt det for å få en frisk baby.
Aner ikke hva vi hadd gjort videre nå om vi ikke hadde blitt tilbudt PGD.. :(

Jeg er fortsatt litt der at jeg ikke forstår helt at det går ann :wideyed:
Jeg har jo hørt om "designerbabyer" før, men det ble noe helt annet når vi blir tilbudt det for å få en frisk baby.
Aner ikke hva vi hadd gjort videre nå om vi ikke hadde blitt tilbudt PGD.. :(

Jeg er også fascinert, og happy for at det finnes en løsning:D

Hadde medarbeidersamtale idag, og valgte å si det til avdelingslederen min, siden vi muligens skal på tur til Sverige før sommeren. Han er bare verdens mest allrighte fyr, og var nesten mer giret enn meg:joyful:

Han var også veldig fascinert over at sånt var mulig:happy:

Nå går det plutselig litt unna her! Så gøy å nærme seg noe håndfast og være i ventekø

Nå går det plutselig litt unna her! Så gøy å nærme seg noe håndfast og være i ventekø

Ja det nærmer seg stadig noe:happy: Postkassen sjekkes hver dag, og håper på innkallelse i posten før påske:happy:
En uke idag siden sist brev, og har fått høre at det ikke skal ta så lang tid mellom disse to brevene:D

Ja det nærmer seg stadig noe:happy: Postkassen sjekkes hver dag, og håper på innkallelse i posten før påske:happy:
En uke idag siden sist brev, og har fått høre at det ikke skal ta så lang tid mellom disse to brevene:D
Super spennende! Tenk om det blir i nær fremtid! Men det tok litt tid ifht dna?

Jeg er også fascinert, og happy for at det finnes en løsning:D

Hadde medarbeidersamtale idag, og valgte å si det til avdelingslederen min, siden vi muligens skal på tur til Sverige før sommeren. Han er bare verdens mest allrighte fyr, og var nesten mer giret enn meg:joyful:

Han var også veldig fascinert over at sånt var mulig:happy:
Jeg blir nesten litt overrasket over hvor forståelsesfulle folk er, og da kanskje spesielt arbeidsgiver! Kanskje jeg tror for dårlig om folk. :rolleyes:

Back
Topp