Utstyrstråd

Noen som har tenkt å bruke tynne frottekluter i stedet for engangskompresser ifm bleieskift? Evt som har erfaringer å dele?
Vi hadde det med første barnet! Syntes det fungerte veldig bra, lettere å få vekk bæsj. Men det negative var at det ble mye å vaske. Kommer nok til å bruke engangskompresser denne gangen her :happy:
 
Er det noen som kjenner til en bedside crib som er lettvint å legge sammen og sette opp igjen?
Altså brette sammen på et vis uten særlig demontering.
Funnet Joie go, utenom den syns jeg det er vanskelig å finne ut på nett hvordan de forskjellige legges sammen.
 
Neste på innkjøpslista mi er alle apotekting. Og også her er det så mange valg! Så et spørsmål til dere med barn fra før av: Hva slags termometer vil man ha? Til baken, til panne, til øre? Noen gode forslag og merker?
 
Neste på innkjøpslista mi er alle apotekting. Og også her er det så mange valg! Så et spørsmål til dere med barn fra før av: Hva slags termometer vil man ha? Til baken, til panne, til øre? Noen gode forslag og merker?
Det mest korrekte er å måle i rumpa. Så ville tatt en vanlig med bevegelig tupp og kjøpt slike trekk til å ha på ☺️
 
Det mest korrekte er å måle i rumpa. Så ville tatt en vanlig med bevegelig tupp og kjøpt slike trekk til å ha på ☺️
Har både til rumpa og panna og synes det er veldig greit. Utrolig nok så kjenner jeg med en gang når barnet har litt antydning til feber. Tror man er så vant til barnets kroppstemperatur, at det blir lett å kjenne. Hvis jeg kjenner at det bare er lett feber sjekker jeg med pannetermometeret, men hvis temperaturen er høyere sjekker jeg med rumpetermometer. Er så mye lettere å ta en sveip i panna, enn å av med bleie og evt vekke barnet hvis det sover.
 
Neste på innkjøpslista mi er alle apotekting. Og også her er det så mange valg! Så et spørsmål til dere med barn fra før av: Hva slags termometer vil man ha? Til baken, til panne, til øre? Noen gode forslag og merker?
Har og egentlig bare ting fra apoteket igjen å kjøpe :) men vi hadde jo det meste fra før av. Skal snart kjøpe 1ml sprøyter til å fryse colostrum fra uke 37 bl.a.

Av termometer har vi egentlig kun hatt til rumpa i hus. Har egentlig tenkt jeg ville ha en pannetermometer en stund, bare ikke gått til innkjøp ennå:laughing002 våre barn er så sjeldent febersyke at det føles LITT bortkasta. Helt fram til de faktisk får feber, så tenker jeg hmm, burde kanskje kjøpe....så glemmer jegnigjen haha. Til barn under 1 år hadde jeg egentlig aldri tenkt tanken om å bruke noe annet enn rumpetermometer grunnet nøyaktighet.
 
Neste på innkjøpslista mi er alle apotekting. Og også her er det så mange valg! Så et spørsmål til dere med barn fra før av: Hva slags termometer vil man ha? Til baken, til panne, til øre? Noen gode forslag og merker?
Jeg er så fornøyd med den til panne. Synes den måler ganske greit. Og man slipper å stikke unødvendig mye..
 
Vi bruker rompemåler da legevakten alltid ber om det når vi har ringt pga høy feber. Vi har også hatt 2 episoder med feberkramper på 2 åringen så har vært veldig greit med en presis måler. Vi tar litt vaselin på tuppen for å unngå at hun blir sår, tips fra en lege når hun var innlagt på sykehuset og de måtte måle ofte.

Bruker panne måler når hun sover om natten for å sjekke at tempen går ned med paracet osv.

Så jeg slår et slag for å ha en av hver :joyful:
 
Vi bruker rompemåler da legevakten alltid ber om det når vi har ringt pga høy feber. Vi har også hatt 2 episoder med feberkramper på 2 åringen så har vært veldig greit med en presis måler. Vi tar litt vaselin på tuppen for å unngå at hun blir sår, tips fra en lege når hun var innlagt på sykehuset og de måtte måle ofte.

Bruker panne måler når hun sover om natten for å sjekke at tempen går ned med paracet osv.

Så jeg slår et slag for å ha en av hver :joyful:
Har kjøpt til rumpe med engangstrekk, men er nå også solgt på at panne er praktisk! Så da blir det det også :)
 
Vi kjøpte også Neonate N65 (black). Best i test! :hello2
Vi skal også ha den.

Hvorfor ikke kamera? Fordi jeg har inntrykk av at det er dårligere batteri. I tillegg tror jeg det bare vil bidra til stress og bekymring hos meg med at jeg kan "sjekke" hele tiden. Så vi vil prøve å klare oss uten. Har ikke tatt standpunkt til om de eventuelt kan hackes, de med kamera :p. Hvis jeg hadde lyst på det så tror jeg ikke DET hadde stoppet meg.
 
Vi skal også ha den.

Hvorfor ikke kamera? Fordi jeg har inntrykk av at det er dårligere batteri. I tillegg tror jeg det bare vil bidra til stress og bekymring hos meg med at jeg kan "sjekke" hele tiden. Så vi vil prøve å klare oss uten. Har ikke tatt standpunkt til om de eventuelt kan hackes, de med kamera :p. Hvis jeg hadde lyst på det så tror jeg ikke DET hadde stoppet meg.
Enig! Også gått for (ønsket meg og fått i gave ) uten kamera. Synes de vennene jeg har med babycall med kamera ender opp med å bruke vel mye energi på å følge med, og tenker også det kan føre til unødvendig bekymring.
 
Vi skal også ha den.

Hvorfor ikke kamera? Fordi jeg har inntrykk av at det er dårligere batteri. I tillegg tror jeg det bare vil bidra til stress og bekymring hos meg med at jeg kan "sjekke" hele tiden. Så vi vil prøve å klare oss uten. Har ikke tatt standpunkt til om de eventuelt kan hackes, de med kamera :p. Hvis jeg hadde lyst på det så tror jeg ikke DET hadde stoppet meg.
Enig! Også gått for (ønsket meg og fått i gave ) uten kamera. Synes de vennene jeg har med babycall med kamera ender opp med å bruke vel mye energi på å følge med, og tenker også det kan føre til unødvendig bekymring.
Akkurat derfor vi ikke ønsket kamera og. Alle jeg kjenner som har kamera på rommet til barnet sitt, er titt og ofte innom og bare ser på babyen på tlf/babycall. Blir litt obsessed, og jeg vet at det er lett å bli det når man først kan. Ene venninna mi har ikke babycall med kamera, men eget enkelt kamera over senga som man kan se i app på tlf. Ofte når vi har gjort noe sammen etter leggetid, så er ho inne og ser sønnen sin og vise så søtt han sover :wacky:
 
Back
Topp