Beste rådet jeg fikk med nr. 1 var at butikkene også er åpne etter fødsel :joyful: når baby er helt nyfødt trenger den veldig lite og er også for liten til mye om jeg husker rett.

Melk, mamma eller pappas gode bryst til kos og en plass å sove er alt baby egentlig trenger. Resten kan man ta når man blir kjent med babyen og vet hva den liker :Heartred
Det er nok ett veldig godt råd :Heartred
Tenker at det viktigste er stortsett fått tak i, bortsett fra noen skift og ting stell/bad og sengetøy. Fordelen nå er jo at baby kommer i august, så jeg følger litt med om typ vinterposer/varme klær på salg, for selv om det er fjorårets modell så funker det xsmile9
 
Nu har man vært på ultralyd så nå må man begynne å tenke på utstyr, heldigvis har vi det meste
 
Elsker å se på finn.no etter pent brukt babyutstyr! Er nok mye jeg ikke har tenkt på enda, men har fått ordnet både seng, vogn, bilstol, vippestol og prampack! Noen andre som er i gang? :hello2
 
Hva tenker folk om å kjøpe bbhugme på finn.no? Er det uhygienisk? :laughing002
Jeg hadde tenkt til det, og så var den på salg så jeg kjøpte ny. Men ja.. Tenkte på det i natt faktisk da jeg følte meg litt uren og lå der med puta langt opp mellom beina og mellom to klamme pupper! Hehehe! At den sikkert trenger en vask nå. Den blir jo egentlig brukt "hardere" enn dyna.
 
Noen som har tanker/erfaringer rundt stellebord? F eks plassere det på soverom VS på bad, eller om man i det hele tatt trenger stellebord?
Jeg plasserte på badet sist gang mtp adgang til vann. Syns det er mest renslig. Det blir nok der denne gang også. Med minsten endte vi opp med å skylle rumpa under vasken eller under springen badekaret ved behov for alt av servietter (både de tørre man selv våter ut og de som var våte fra før) gav han store bleieutslett.
 
Noen som har tenkt å kjøpe Najell SleepCarrier? Jeg vurderer modell X pga stive vegger, men har egentlig et vanlig babynest fra tidligere så er litt usikker på om jeg gidder å kjøpe nytt!
 
Noen som har tenkt å kjøpe Najell SleepCarrier? Jeg vurderer modell X pga stive vegger, men har egentlig et vanlig babynest fra tidligere så er litt usikker på om jeg gidder å kjøpe nytt!
Har stilt meg selv det samme spørsmålet i evigheter nå..
Men! I dag klikket jeg hjem en Najell Babynest X. Valgte den siden den er lov å sove i, og da kan jeg bruke den ifbm cosleeping når vi er bortreist i små perioder :)
 
Har stilt meg selv det samme spørsmålet i evigheter nå..
Men! I dag klikket jeg hjem en Najell Babynest X. Valgte den siden den er lov å sove i, og da kan jeg bruke den ifbm cosleeping når vi er bortreist i små perioder :)
Hva er forskjellen på x og volume 3?
 
Åhh, jeg klarer ikke å finne denne infoen når jeg leser om de. Får inntrykk av at begge er?
Det er riktig. Volume 3 er også godkjent for soving :) Det har kommet en ny standard som krever litt hardere vegger bare, og det er det kun X som har. Men alle jeg kjenner har brukt 3 til soving, både i vogn, på reiser og om natten, og den er kjent for å være helt trygg!

X er veldig lik volume 3, bare lengre og stivere. Vi kjøpte derfor 3, siden X blir veldig stor, og begge uansett tilbyr trygg soving. Det er veldig lite som skiller de, mest størrelse (5cm lengre) og fastere side.
 
Last edited:
Det er riktig. Volume 3 er også godkjent for soving :) Det har kommet en ny standard som krever litt hardere vegger bare, og det er det kun X som har. Men alle jeg kjenner har brukt 3 til soving, både i vogn, på reiser og om natten, og den er kjent for å være helt trygg!

X er veldig lik volume 3, bare lengre og stivere. Vi kjøpte derfor 3, siden X blir veldig stor, og begge uansett tilbyr trygg soving. Det er veldig lite som skiller de, mest størrelse (5cm lengre) og fastere side.
Takk for info :)! Kjenner jeg er helt grønn på slikt som dette :laughing002 Jeg forstod ikke helt forskjellen, untatt som du sa at x’n er noe lenger :)
 
Back
Topp