strikkefru

Flørter med forumet
Fant ikke en tråd om dette, så tenkte vi kunne ha et sted om hva folk tenker å kjøpe av utstyr eller dele erfaringer/tips :hello2
 
Sikkert ulovlig tidlig, men jeg kjøpte vogn i dag! :love017 Endte med Emmaljunga NXT90 Flat i en skikkelig fin farge.

Noen andre som har kjøpt vogn eller ser på en bestemt modell?
Det er tilbud på den vi har lyst på, så det er relativt fristende :p. Satt ned to tusen. Kan liksom ikke gamble på at besteforeldrene vil kjøpe.. ;D.
 
Vi har så og si alt fra 2020 barnet, men må ha ny babygym og kanskje et Babynest(?). Brukte Babynest lite sist, men kanskje greit nå når vi har en fra før av. Har jente fra før av, så om det blir gutt nå må vi nok bytte ut de mest jentete klærne :happy:
 
Har fått tak i barnevogn (Emmaljunga Mondial De Luxe), fordi den var så sjukt fin og akkurat den type vogn jeg ønsket meg :D
Vippestol, sprinkelseng, tripptrapp stol og newbornsete. Sistnevnte har jeg fått fra venner forsåvidt :Heartred Kommode til klær er i boks.
Og noen få klesplagg er handlet, mest fordi de var så søte der de hang på H&M…

Tenker ikke å overdrive innhandling av ting og stæsj, men tenker en bedsidecrib som er lett å evt pakke sammen for å ta med på evt helgeturer borte og babynest samt babycall og sånt kjøpes nok så fort jeg kommer over det jeg liker :dance018

Får insane med beskjeder om ting jeg MÅ ha, og andre sier «hadde aaaldri bruk for det». Så følger denne tråden for å kanskje få noen råd i tilegg :)
 
Noen som har tanker/erfaringer rundt stellebord? F eks plassere det på soverom VS på bad, eller om man i det hele tatt trenger stellebord?
 
Noen som har tanker/erfaringer rundt stellebord? F eks plassere det på soverom VS på bad, eller om man i det hele tatt trenger stellebord?
Her har stellebordet stått på badet med vann lett tilgjengelig. Føler at det har vært helt nødvendig for oss. Vi bruker fortsatt stellebordet med toåringen.
 
Noen som har tanker/erfaringer rundt stellebord? F eks plassere det på soverom VS på bad, eller om man i det hele tatt trenger stellebord?
Vi brukte løs stellematte, og vil gjøre det denne gangen også. Har den nær senga om natta sammen med en kurv med ekstra klær, bleier, kluter i vann/kokosolje og gulpekluter. Om dagen tar vi den inn på badet og skifter på gulvet. Syntes det var gull å slippe å ta babyen ut av soverommet på natta, samtidig som det er trygt å skifte når hen begynner å bevege seg.
 
Noen som har tanker/erfaringer rundt stellebord? F eks plassere det på soverom VS på bad, eller om man i det hele tatt trenger stellebord?
Vi har hatt stellebord på soverommet vårt når baby var liten for enkle skift om natten. Sluttet å bruke stellebord når hun begynte å snu seg rundt, føltes skummelt å ha henne i høyden da selv om hun aldri var uten en hånd på henne. :nailbiting:

Bruker slike tissematter som brukes på gamlehjem og skifter på det i sofaen.. stellebordet har blitt et fint oppbevarings møbel nå frem til nestemann kommer :joyful:
 
Har fått tak i barnevogn (Emmaljunga Mondial De Luxe), fordi den var så sjukt fin og akkurat den type vogn jeg ønsket meg :D
Vippestol, sprinkelseng, tripptrapp stol og newbornsete. Sistnevnte har jeg fått fra venner forsåvidt :Heartred Kommode til klær er i boks.
Og noen få klesplagg er handlet, mest fordi de var så søte der de hang på H&M…

Tenker ikke å overdrive innhandling av ting og stæsj, men tenker en bedsidecrib som er lett å evt pakke sammen for å ta med på evt helgeturer borte og babynest samt babycall og sånt kjøpes nok så fort jeg kommer over det jeg liker :dance018

Får insane med beskjeder om ting jeg MÅ ha, og andre sier «hadde aaaldri bruk for det». Så følger denne tråden for å kanskje få noen råd i tilegg :)
Beste rådet jeg fikk med nr. 1 var at butikkene også er åpne etter fødsel :joyful: når baby er helt nyfødt trenger den veldig lite og er også for liten til mye om jeg husker rett.

Melk, mamma eller pappas gode bryst til kos og en plass å sove er alt baby egentlig trenger. Resten kan man ta når man blir kjent med babyen og vet hva den liker :Heartred
 
Noen som har tanker/erfaringer rundt stellebord? F eks plassere det på soverom VS på bad, eller om man i det hele tatt trenger stellebord?
Vi har stellebord, men det er faktisk siste plassen jeg velge å skifte som regel. Vi har vårt i stua, pga planløsning og temperaturer i huset. For kaldt på soverommet og bade er ikke lagt opp til det. Bruker det som regel på natta (ikke nå lenger da, minsta får ikke ny bleie ila natta lenger), når skiftene er veldig korte. Jeg foretrekker faktisk skift på gulvet på dagtid, har alltid gjort det:) da gjør vi det ofte til et lite samspill i babytiden. Bruker hyllene under stellebordet til oppbevaring av kluter, smekker, stelleprodukter og ulike bæretøy jeg bruker ila dagen i babytida
 
Noen som har tanker/erfaringer rundt stellebord? F eks plassere det på soverom VS på bad, eller om man i det hele tatt trenger stellebord?
Vi har brukt vårt på badet mye, og den står der med Leandermatte fortsatt til 3-åringen. Bruker den til tannpuss osv nå, hvor hun bare sitter på det mens vi holder på :)
 
Jeg er inne og snuser litt på støttebelte til magen etter fødsel. Ser for meg det kan være godt å ha noe som støtter opp tiden etter. Hva tenker dere om det?
 
Jeg er inne og snuser litt på støttebelte til magen etter fødsel. Ser for meg det kan være godt å ha noe som støtter opp tiden etter. Hva tenker dere om det?
Jeg kjøpte til etter første fordi det ble hastekeisersnitt, men brukte det aldri.

Det du derimot minnet meg på som jeg brukte masse var et støttebelte i slutten på svangerskapet. Det var helt fantastisk!!! Som om noen gikk og holdt magen oppe for meg, spesielt ute på gåtur osv.

Kan også nevne at om mannen deres ønsker å være ekstra snill når dere begynner å bli skikkelig store så er det å stå bak deg og holde magen noen sekunder, altså det var den mest fantastiske følelsen :joyful:
 
Noen som har tanker/erfaringer rundt stellebord? F eks plassere det på soverom VS på bad, eller om man i det hele tatt trenger stellebord?
Brukte stellebord mye sist, da hadde vi veldig lite bad og hadde derfor stellebordet på soverommet vårt. Nå har vi flyttet og har god plass på badet til stellebordet, skal bli greit å ha vann i umiddelbar nærhet og stabil temperatur, så jeg stemmer for å ha det på badet :)
 
Back
Topp