Utblåsning

Å herregud skjønner du trenger utblåsning!! Er selv på sv.penger. Men hun kan ikke bestemme at du skal komme på jobb, er faktisk litt usikker på hvordan det funker. Hva sier sjefen din da?
 
Nei, jeg aner ikke hvordan hun kan bestemme! Hun har aldri hatt noe med meg å gjøre før! Sjefen min er like fortvilet som meg. Hun har vist hengt han ut på et leder-møte forrige fredag også. Han sa hun hadde vært kjempevrang og sur i det siste. Merkelig mtp at jeg alltid har syns hun var hyggelig. Men skal ta meg en tur på jobb i morgen og ta meg en diskusjon med henne. Spørre hvorfor hun plutselig bestemmer over meg, og hva det er som plager henne. Fortsetter hun så får jeg kontakte tillitsvalgt og øverste sjef... Så skal jeg til jordmor på torsdag. Så får legge fram problemet mitt der... Kan jordmødre skrive stkemelding?


Sent from my iPhone using BV Forum
Har nok villet kontaktet tillitsvalgt og øverste sjef jeg også, så lenge hun ikke er en sjef så har hun ikke noe hun skulle ha sagt. Sjefen din har jo skrevet under på sv.pengersøknaden og den er innvilget, så lenge du eller sjefen din ikke kontakter nav så ser jeg ikke for meg at hun får til å gjøre noe med det.
Jm kan ikke skrive sykmelding men hun kan kontakte legen din å snakke med h*n. Lykke til, håper du oppdaterer om hvordan det går :) trasig situasjon du er i synes jeg :/
 
Oi.. er det mulig? Jeg kan ikke forstå hvorfor noen vil gjøre sånt. Garantert sjalu..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Drittbedrift! Jobber som elektriker i industrien. For to uker siden gikk sjefen min tom for arbeid til meg, og mente vi skulle løse det med svangerskapspenger. Jeg var eni, siden jeg ikke fikk fakturert timene mine, var jeg jo et minus-prosjekt for bedriften. Jeg var i tillegg trøtt og sliten, så ettermiddagene gikk kun til soving. Dette var en god ide :)
Gikk til legen og fikk skrevet skjemaet, som sjefen min signerte. Jeg leverte det på NAV, og begynte å nyte tiden hjemme.

Men nå er det vist slutt på det. Ei av kontordamene som har ansvar for timer/lønn har satt seg på bakføttene, og skal ha meg på jobb. Jobben jeg da blir satt til er å registrere timer i verdens treigeste data-program. Altså: legge inn ett tall - vente - legge inn et tall til - vente igjen osv. Absolutt ikke det jeg har utdannet meg til!
Dette er arbeid de har hatt folk på arbeidstrening fra NAV til å gjøre. Mine timer er altså mye dyrere. I tilleg blir det mye permisjon med lønn når jeg må til ultralyd/kontroller med lang avstand.
Greit nok hvis bedriften var full av kvinner, og de skulle satt et eksempel. Men i en bedrift på 150 personer, er vi to stykker dette gjelder for. Det som gjør meg så forbanna er at de blir å tape masse penger på meg, og at det kun er fordi at hun mest sannsynlig bare er sjalu.
Blæææææh


Sent from my iPhone using BV Forum
Arbeidsgiver kan sette en til å gjøre annet arbeid for å unngå svangerskapspenger. Hjelper ikke at det du settes til er drittkjedelig så lenge det er innenfor rammene av det du fysisk/psykisk skal kunne klare.
Det som er rart her er merkelig fravær av dialog og at bedriften velger en uøkonomisk løsning for seg selv. Bedriften er kun pålagt å tilrettelegge innenfor egen avdeling, men står fritt til å finne "egnet" arbeid i andre avdelinger og ta den evt kostnaden med å benytte "dyr" arbeidskraft. Arbeidstaker har også plikt til å følge opp tilretteleggingstiltak for å beholde utbetalingsgrunnlaget.
Dersom du føler at du blir satt til arbeid som du ikke kan utføre pga psykiske/fysiske påkjenninger som er helseskadelig i svangerskapet tar du en dialog med sykemelder om dette.

Vet jeg ikke gir svar du ønsker, men sånn er reglene. Jeg selv er i motsatt situasjon. Ønsker å bidra og gjøre alternativt arbeid i bedriften, men får ikke pga for dyre timer.


Termin januar 2015
 
Jeg er klar over at de kan det. Men når jeg har avklart dette med min sjef, og sjefen over der igjen, i tillegg til at søknaden allerede er i NAV-systemet, fatter jeg ikke hvorfor dette kvinnemenesket som aldri har hatt noe som helst personalansvar skal blande seg!
Grunnen til at jeg blir så forbanna er at det lyser sjalusi labg vei! Hun har sakt at hyn syns det var for gærli at jeg skulle være hjemme i et og et halvt år.
Jeg liker ikke å være til bry for bedriften. Er vant til å kunne fakturere 100% av timene mine. Syns det er tungt å være på jobb når jeg ikke føler jeg gjør nytte for meg, og får så mange timer borte som de må betale for.
Tror bedriften mangler økonomisk forståelse.


Sent from my iPhone using BV Forum
Høres ut som om bedriften mangler styring og har uklare ansvarsområder i lederskiktet. Håper det ordner seg for deg snarest. Ikke holdbart at ulike i bedriften kan drive å overkjøre hverandre helt uten dialog med deg som arbeidstaker.
Anbefaler deg å være føre var og kanskje like gjerne kontakte NAV med en gang selv slik at de kan hjelpe deg å rydde opp.
Når du i utgangspunktet har både sykemelders og din leders signatur på at svangerskapspenger er riktig løsning burde NAV hjelpe deg rydde opp i dette.

Hold oss oppdatert! Interessant "problemstilling" dette.
Lykke til! Det ordner seg nok.


Termin januar 2015
 
Høres ut som om bedriften mangler styring og har uklare ansvarsområder i lederskiktet. Håper det ordner seg for deg snarest. Ikke holdbart at ulike i bedriften kan drive å overkjøre hverandre helt uten dialog med deg som arbeidstaker.
Anbefaler deg å være føre var og kanskje like gjerne kontakte NAV med en gang selv slik at de kan hjelpe deg å rydde opp.
Når du i utgangspunktet har både sykemelders og din leders signatur på at svangerskapspenger er riktig løsning burde NAV hjelpe deg rydde opp i dette.

Hold oss oppdatert! Interessant "problemstilling" dette.
Lykke til! Det ordner seg nok.


Termin januar 2015

Enig!
Takk!
Jada, det kommer nok ei ny utblåsning i morgen skal du se!
Heldigvis får jeg avsluttet dagen med UL i morgen, så noe og se fram til!
Og når jeg grua meg som værst isted, og kjente tårene presset på, kjente jeg plutselig de første bevegelsene i magen ❤️ Lillegutt trøstet mamman sin ❤️


Sent from my iPhone using BV Forum
 
hvorfor tror "alle" automatisk at bare man er gravid så har man lyst til å sykemelde seg og gå hjemme?? Er jo noen av de også, men tror de fleste i dag ønsker å jobbe det de orker for det er stusselig å gå hjemme hver dag når resten av verden jobber. Den dama er helt på bærtur og hva du og din leder er enig om har hun ingenting med. Vet ikke om hun i det hele tatt har mulighet for å stoppe søknaden? Du kan ikke utføre din vanlige jobb pga fare for barnet og jada det finnes ting man kan gjøre, men å bli satt på en stol hele dagen er jo omtrent det verste de kan gjøre for bekkenet ditt nå, med mindre hun kontordama da har veldig lyst til å måtte gå til innkjøp av diverse møbler for å kunne tilrettelegge for at din aktive hverdag nå må bli inaktiv..... Er jo nettopp i sånne tilfeller som ditt at det er rett å bruke svangerskapspenger spør du meg...:)
 
Ny utblåsning!!

Gikk ikke særlig bra idag. Ble overkjørt, og kjærringa er steinhard. Kommer ingen vei med henne.
Men det er noe jeg stusser på.
Jeg forklarte henne at jeg selv syns jeg er til bry når jeg får mye timer intern, mye egenmelding og mye permisjon pga kontroller osv. Da sa hun at det skulle jeg ikke tenke på, for de fikk svangerskapspenger for de dagene jeg følte meg dårlig og ikke kom på jobb. Hun understreket også at det var jeg som ikke kunne opplegget, og hun hadde avklart det med NAV, og endret søknaden min. Jeg sa at dette var ei ordning jeg aldri hadde hørt om, og at jeg trodde det enten var heltid eller etter prosenter. Men nei, hun var bestemt på at de fikk penger for de enkeltdagene jeg var borte.

Hadde det vært slik hadde det jo vært ei gull-ordning som alle bedrifter hadde benyttet seg av fra dag en. Jeg kontaktet derfor NAV og fikk bekreftet at jeg hadde rett. Søknaden min var fortsatt der - uendret. (Altså heltid) Da jeg forklarte situasjonen for hun på NAV sa hun jeg skulle ta saken videre til arbeidstilsynet.

Nå kan jeg plutseli forstå hvordan de har råd til mine dyre timer på interntid og mye fravær. Mistenker veldig at de rett og slett prøver seg på full lønn fra NAV, i tillegg til at jeg jobber.

Blir snart smågærn!

Men etter null søvn i natt, og et døgn våken, skal jeg nå ta meg en dupp før vi skal på UL kl 13❤️


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg vet ikke hvordan du er personlig, men jeg hadde aldri tålt slik oppførsel og behandling. Har aldri hørt på maken. Forstår ikke hvorfor hun skal blande seg inn nåe du har blitt enig med din leder. Uff, det må være frustrerende. Du får ha lykke til på UL idag iallefall.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Ny utblåsning!!

Gikk ikke særlig bra idag. Ble overkjørt, og kjærringa er steinhard. Kommer ingen vei med henne.
Men det er noe jeg stusser på.
Jeg forklarte henne at jeg selv syns jeg er til bry når jeg får mye timer intern, mye egenmelding og mye permisjon pga kontroller osv. Da sa hun at det skulle jeg ikke tenke på, for de fikk svangerskapspenger for de dagene jeg følte meg dårlig og ikke kom på jobb. Hun understreket også at det var jeg som ikke kunne opplegget, og hun hadde avklart det med NAV, og endret søknaden min. Jeg sa at dette var ei ordning jeg aldri hadde hørt om, og at jeg trodde det enten var heltid eller etter prosenter. Men nei, hun var bestemt på at de fikk penger for de enkeltdagene jeg var borte.

Hadde det vært slik hadde det jo vært ei gull-ordning som alle bedrifter hadde benyttet seg av fra dag en. Jeg kontaktet derfor NAV og fikk bekreftet at jeg hadde rett. Søknaden min var fortsatt der - uendret. (Altså heltid) Da jeg forklarte situasjonen for hun på NAV sa hun jeg skulle ta saken videre til arbeidstilsynet.

Nå kan jeg plutseli forstå hvordan de har råd til mine dyre timer på interntid og mye fravær. Mistenker veldig at de rett og slett prøver seg på full lønn fra NAV, i tillegg til at jeg jobber.

Blir snart smågærn!

Men etter null søvn i natt, og et døgn våken, skal jeg nå ta meg en dupp før vi skal på UL kl 13❤️


Sent from my iPhone using BV Forum
Uff, for ei tragisk kjerring hun på jobbem din er.
Ring arbeidstilsynet du, sånn oppførsel skal du få slippe. Dessuten kan ikke hun dama endre søknaden din uten din og sjefen din sitt samtykke. Dere som skrev under og ikke hun.
Lykke til på UL :)
 
Ny utblåsning!!

Gikk ikke særlig bra idag. Ble overkjørt, og kjærringa er steinhard. Kommer ingen vei med henne.
Men det er noe jeg stusser på.
Jeg forklarte henne at jeg selv syns jeg er til bry når jeg får mye timer intern, mye egenmelding og mye permisjon pga kontroller osv. Da sa hun at det skulle jeg ikke tenke på, for de fikk svangerskapspenger for de dagene jeg følte meg dårlig og ikke kom på jobb. Hun understreket også at det var jeg som ikke kunne opplegget, og hun hadde avklart det med NAV, og endret søknaden min. Jeg sa at dette var ei ordning jeg aldri hadde hørt om, og at jeg trodde det enten var heltid eller etter prosenter. Men nei, hun var bestemt på at de fikk penger for de enkeltdagene jeg var borte.

Hadde det vært slik hadde det jo vært ei gull-ordning som alle bedrifter hadde benyttet seg av fra dag en. Jeg kontaktet derfor NAV og fikk bekreftet at jeg hadde rett. Søknaden min var fortsatt der - uendret. (Altså heltid) Da jeg forklarte situasjonen for hun på NAV sa hun jeg skulle ta saken videre til arbeidstilsynet.

Nå kan jeg plutseli forstå hvordan de har råd til mine dyre timer på interntid og mye fravær. Mistenker veldig at de rett og slett prøver seg på full lønn fra NAV, i tillegg til at jeg jobber.

Blir snart smågærn!

Men etter null søvn i natt, og et døgn våken, skal jeg nå ta meg en dupp før vi skal på UL kl 13❤️


Sent from my iPhone using BV Forum
Syyyyykt opplegg!
Ta saken videre til arbeidstilsynet.

Bra alt ligger inne til NAV av søknader. Blir mye enklere for deg når du får vedtaket ditt.

Hun psykodama på jobben din driver å blander kortene! Jeg vet at dersom du er sykemeldt er det sånn at du fortsatt kan jobbe. En må bare melde fra til NAV hvor mange timer i perioden en har vært på jobb slik at NAV betaler for fraværet og arbeidsgiver for arbeidede timer. Dette for å unngå å svindle NAV. MEN dette er noe arbeidstaker initierer når man er i stand til å gjennomføre arbeide og i dialog med arbeidsgiver.

Det er riktig at arbeidsgiver kan fritas fra arbeidsgiverperioden når det er svangerskapsrelatert, men da skal fraværet likevel dokumenteres med egenmelding/sykemelding. For at arbeidsgiver skal få disse pengene refundert fra NAV må de søke om det, og få ett vedtak på dette.

Håper arbeidstilsynet tar tak i saken din. Hårreisende oppførsel av maktsyk dame med manglende kompetanse hva regelverk angår.

Lykke til på UL i dag


Termin januar 2015
 
Back
Topp