Utblåsning

Vanskelig å stå opp mot slike som er steile å vet "alt". Uansett hvor tøff man er, tror jeg man blir fort svar skyldig når så mye hummer og kanari kommer din retning. Godt å vite at det finnes instanser for å hjelpe nettopp pga slike folk. Skjønner ikke hvordan folk for seg til å oppføre seg så idiotisk og uproffesjonelt!
Så på kravene dine så skal du se det ordner seg :) synd det er så mye unødvendig bekymring som følger med.
Godt med ul i dag da tenker jeg, godt å høre at alt står bra til :)
 
Nei, jeg aner ikke hvordan hun kan bestemme! Hun har aldri hatt noe med meg å gjøre før! Sjefen min er like fortvilet som meg. Hun har vist hengt han ut på et leder-møte forrige fredag også. Han sa hun hadde vært kjempevrang og sur i det siste. Merkelig mtp at jeg alltid har syns hun var hyggelig. Men skal ta meg en tur på jobb i morgen og ta meg en diskusjon med henne. Spørre hvorfor hun plutselig bestemmer over meg, og hva det er som plager henne. Fortsetter hun så får jeg kontakte tillitsvalgt og øverste sjef... Så skal jeg til jordmor på torsdag. Så får legge fram problemet mitt der... Kan jordmødre skrive stkemelding?


Sent from my iPhone using BV Forum
Herregud, for et utrolig irriterende tilfelle!! Jeg tror bare jordmor kan tilrettelegge for svangerskapspenger, noe du jo allerede har...Er kun leger som kan sykmelde. Men altså, de skal jo tilrettelegge på arb.plassen. Men det må jo være innenfor det du er utdannet til, kan jo ikke bare sette deg til alt mulig som ikke inngår i stillingsinstruksen din vel? Arg, kjenner jeg blir provosert på dine vegne. Men hvis hun ikke er sjefen, hvorfor føyer sjefen sin seg etter dette da? Da kan vel sjefen bestemme at du skal ha svangerskapspenger-og ferdig med det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ups, trodde du hadde skrevet på generelt jeg men så nå at det er januar 2015, håper det ikke gjør noe;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja, hun er forferdelig... Blir samtale med jordmor i morgen, så får jeg ta kontakt med tillitsvalgt og sjefen min etterpå :) Håper på god dialog med jordmor!
Takk! Alt fint på UL :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Lykke til i morgen, håper det ordner seg.
Så bra at alt så bra ut :)
 
Altså selvom hun har fått ansvar på økonomi avd. så betyr det ikke at hun bestemmer over stillingen din. Det er det sjefen din som gjør. Hun skal bare regne og bokføre lønninger,sykemeldinger og fravær etc.

OG det hun tenker på er ikke svangerskapspenger men gradert sykemelding.

Synes du skal ta kontakt med tillitsvalg, sjefen din OG arbeidstilsynet her og høre. For det hun gjør er jo riv ruskende feil. Er jo en grunn til at du ikke er i arbeid.

Synes sjefen din høres ut som en helt grei kar (?) men han må nok ta seg en prat med dama.
 
Ja det er veldig vanskelig :( Fikk melding fra henne i ettermiddag om jeg kunne ringe henne, men kjenner det er nok for idag. Skal heller rådføre meg først om hvordan jeg skal ta saken videre.
Ja, verdens fineste gull ❤️


Sent from my iPhone using BV Forum
Trur det er best å ikke snakke med henne før du har snakket med de andre som har med dette å gjøre :)
 
Hva mener du?
Tenkte heg skulle kontakte tillitsvalgt i morgen. Be han lese seg opp på svangerskapspenger, slik at han skjønner hva jeg prater om. Jeg er den første elektrikeren som blir gravid i bedriften, så alt et igrunn nytt for alle.
Sjefen min kjenner jordmoren, og mente jeg skulle høre med henne. Han visste rett og slett ikke hva vi skulle gjøre...


Sent from my iPhone using BV Forum
Tenkte på tillitsvalgt og sjefen din :) og arbeidstilsynet om du velger å ringe de.

Også veldig greit å snakke med JM :)
 
så bra!! ikke overrasket over at jm ba deg bli hjemme. Og så fint at tillitsvalgte tar saken videre for deg :)
 
Så bra!

Må si det er spennende å følge denne saken. Håper hu kjærringa får så hatten passer!


06.01.2015 <3
 
Så bra at de har begynt å ta tak i det og at hun kjærringa har fått tilsnakk.
Hun må jo skjønne at hun ikke kan sammenligne graviditetene, iallefall når dere er i forskjellig yrke.
 
Back
Topp