UNN Tromsø pikene

Jeg og samboer skal på første samtale i November hos dem i Tromsø. Dere som har vært i gjennom samtalen, kan dere fortelle litt om det? :)

Når vi hadde oppstarts samtaln så va d informasjon om prosessen og alternativan vårres.. sædprøve blei å analysert. Så fikk vi endel papira å fylle ut, blodprøva såm måtte tas den og den dagen i syklussen.. så di sa at d tok ca 3 mnd å få svar på alle prøvan å sånn... så etter d kunne vi starte opp, men så kom jo korona'n å utsatte alt.. når det åpna opp ijænn så ringte æ første mensdag som avtalt, å da måtte vi sett opp time førr medisinjennomgang/sprøyteopplæring å sånn.. så kunne starte mnd etter... så se bort fra korona, så ville d tadd 4 mnd fra samtaln til vi hadde vært igang.. prøv å få den sprøyteopplæringa å d til mens du vente, så det ikke må utsettes mer enn nødvendig..
 
Er fryktelig lenge siden vi hadde samtalen med dem, men tror det er som Litjmoen over her sier, prat om prosessen og mulige konsekvenser.
Det går nok veldig fint! Skal dere ha den på UNN eller på telefon?

Vi skal ha den på UNN, samboer skal også avlegge sædprøve :)
 
Lykke til! Jentene på UNN er fantastiske. :Heartred

Takk :) Er veldig spent. Bare samboer klarer å bli overtalt under samtalen. Han er ikke helt for IVF, ønsker gjerne at det skal skje naturlig. Men han vil iallefall være med på samtalen.
 
Takk :) Er veldig spent. Bare samboer klarer å bli overtalt under samtalen. Han er ikke helt for IVF, ønsker gjerne at det skal skje naturlig. Men han vil iallefall være med på samtalen.
Forstår, det vil vi jo alle - men noen ganger trenger man hjelp, og da er det fantastisk at man kan få. Kan jeg spørre om dere prøvd lenge?
 
Takk :) Er veldig spent. Bare samboer klarer å bli overtalt under samtalen. Han er ikke helt for IVF, ønsker gjerne at det skal
Uff det var en trist tanke å ikke være for å få barn om man må ha hjelp :(
 
Forstår, det vil vi jo alle - men noen ganger trenger man hjelp, og da er det fantastisk at man kan få. Kan jeg spørre om dere prøvd lenge?

Vi har ei datter på 10 år nå, og jeg har ikke brukt prevensjon siden da utenom 6 uker med spiral i 2017 (den var på tur ut, så måtte fjernes). Siden 2017 bestemte vi oss for å prøve. Har vært 2 ganger på under 1 år i hysteroskopi og x antall ganger hos gyn uten særlig med hjelp. Har prøvd provera, primolut og femar. Er veldig plaget med uregelmessig menstrussjon (laaaange sykluser, som da skaper fleeere uker med blødninger).
 
Vi har ei datter på 10 år nå, og jeg har ikke brukt prevensjon siden da utenom 6 uker med spiral i 2017 (den var på tur ut, så måtte fjernes). Siden 2017 bestemte vi oss for å prøve. Har vært 2 ganger på under 1 år i hysteroskopi og x antall ganger hos gyn uten særlig med hjelp. Har prøvd provera, primolut og femar. Er veldig plaget med uregelmessig menstrussjon (laaaange sykluser, som da skaper fleeere uker med blødninger).
Da syns jeg at dere skal takke ja til litt hjelp til søskenforsøket :Heartred

Lykke til :Heartred
 
Da syns jeg at dere skal takke ja til litt hjelp til søskenforsøket :Heartred

Lykke til :Heartred

Ja, jeg er veldig klar for å komme til noen som kan noe om dette. Etter å ha notert ned syklusene mine fra i fjor, ser jeg jo det at jeg har en lutealfase på under 10 dager hver syklus. Samboer tok sædprøve i juli og den var slik det skal være.
 
:bookworm:Kanskje noen vet og har erfaring med Menopur 137,5ie og fyremedal ?137,5 ie :confused: Er ikke det litt lav dosering?
Vi satte i gang første forsøk i 2018 , da blir jeg litt overstimulert:facepalm: på lang protokoll med Gonal F 150ie , 19 ut ,17 befrukret men kun 3 som var brukbar . Det blir understreket i samtalen med Unn , at det var ikke helt bra å få så mye egg , med tenke på kvalitet .
Kjenner jeg begynte gruble ... og husker så lite fra den første forsøket .
 
:bookworm:Kanskje noen vet og har erfaring med Menopur 137,5ie og fyremedal ?137,5 ie :confused: Er ikke det litt lav dosering?
Vi satte i gang første forsøk i 2018 , da blir jeg litt overstimulert:facepalm: på lang protokoll med Gonal F 150ie , 19 ut ,17 befrukret men kun 3 som var brukbar . Det blir understreket i samtalen med Unn , at det var ikke helt bra å få så mye egg , med tenke på kvalitet .
Kjenner jeg begynte gruble ... og husker så lite fra den første forsøket .
Tenker at om du ble overstimulert sist så er det nok normalt å ikke peise på med høy dosering denne gangen. Jeg fikk mange egg ut første og andre uttak, men først ved tredje forsøk med kun 6 egg ut endte det med en graviditet. Er ikke antall egg som teller, men kvaliteten på de.
 
Åååååå må bare klage litt..... venter på at det skal bli november slik at jeg kan sette igang et nytt frysforsøk. Tiden går så ufattelig sakte :wtf:Andre som venter på oppstart?
 
Åååååå må bare klage litt..... venter på at det skal bli november slik at jeg kan sette igang et nytt frysforsøk. Tiden går så ufattelig sakte :wtf:Andre som venter på oppstart?
Takk for svar ;)
Sitter her og venter på november :rolleyes:og Ja !!tiden går alt for sakte :wtf: Virkelig spent:smug:
Skal du ha styrt syklus eller naturlig?
 
Takk for svar ;)
Sitter her og venter på november :rolleyes:og Ja !!tiden går alt for sakte :wtf: Virkelig spent:smug:
Skal du ha styrt syklus eller naturlig?
Skal ha naturlig syklus denne gangen. Første gang jeg prøver det så blir spennende. Enn du?
 
Skal ha naturlig syklus denne gangen. Første gang jeg prøver det så blir spennende. Enn du?
Lekkert :rolleyes: Ingen stress for kroppen . Eneste må passe på med eggløsning , jeg brukte både digital test og vanlig for å være sikkert .:happy112
Skal ha kort protokoll ,har heller ikke prøvd det før .:bookworm:
 
jepp, skal endelig få sette inn blasto :D Hva med deg?
Fryseboksen står tom her :blackeye:Fikk aldri mulighet til blasto ,men vi få se hva det blir i neste runden;) Gravid i juni med 5 cell på dag 3 ,:sorry:exu.
Så jeg har troa på både dårlig og bra egg. Det jo nok evig diskusjon rundt den tema.:pompus:
 
Fryseboksen står tom her :blackeye:Fikk aldri mulighet til blasto ,men vi få se hva det blir i neste runden;) Gravid i juni med 5 cell på dag 3 ,:sorry:exu.
Så jeg har troa på både dårlig og bra egg. Det jo nok evig diskusjon rundt den tema.:pompus:

æsjda så kjedelig å høre at du har hatt exu :( ja jeg har troa på alle eggene mine til det motsatte er bevist :p jeg satte inn 4-dagers før sommeren, men det endte i sa, og 4-dagers i september og det festa seg ikke! Så nå har jeg en 3-dagers og noen blastoer igjen, så først til pers er en blasto og vi håper det er tingen :smiley-angelic001 er du i gang med stimulering nå?
 
Back
Topp