Det skulle bare mangle at jeg deler det jeg vet! Jeg har selv fått masse hjelp fra de andre damene her inne når jeg har hatt spørsmål.Tusen tusen takk for at du tar deg tida til å dele om prosessen! Krysser fingrene for at det er gode egg på uttaket som ble befrukta og kan settes inn.
Jeg blør på 24. dagen etter aborten og venter på blodprøver og oppfølging for å se om alt er ute, eller om jeg må ha utskrapning. Vil så gjerne at syklusen går tilbake til normalt! Vi tenker vi skal prøve IVF når jeg er i bedre form.
Lurer på mye av det praktiske!
Hvordan har reisene gått, må du fly for å komme deg til UNN? Rekvirerer Pasientreiser reise og opphold?
Fikk du hente ut medisinene på sykehusapoteket på UNN og var de greie å få med seg hjem?
Jeg må fly, men har som regel vært fly hjem samme dag. Bare nå på uttaket at jeg måtte overnatte. Flyreiser har Pasientreiser fikset, så har jeg tatt buss til og fra flyplassen. Egenandelen på en reise er vel 170 kr per vei, så jeg har ikke søkt om refusjon de rundene jeg var opp og ned samme dag. Overnatting må du fikse selv, så får du refundert 680 kr (tror jeg) fra pasientreiser.
Medisiner henter du ut på sykehusapoteket, ja. De skal vel ha alt på lager "alltid". Jeg har ikke vært borti at de ikke hadde noe medisin der. Så slipper man å bestille til lokalt apotek Noe av medisinen er kjølevare, men da pakker apoteket medisinen sammen med et kjøleelement (holder i 6 timer) for 10 kr ekstra.
Uff, nei stakkars deg! Håper legen finner ut av noe lurt og at du snart får en vanlig syklus igjen...Skjønner godt at du er sliten etter en sånn runde!
Enn så lenge synes jeg IVF er helt okei - det er, på godt og vondt, ingenting jeg kan gjøre fra eller til nå. Jeg kan bare ta medisin til riktig tid, ut over det er alt utenfor min kontroll. Det har faktisk gitt meg litt mindre kaos mentalt. Jeg prøver bare å ikke ha så høye forhåpninger for å ikke bli skuffa. Så får vi se hva tiden viser. Jeg prøver å være forberedt på det verste, akkurat nå er det at ingen av eggene overlever til innsett. Ett steg av gangen.