Hei!
Hvis dere ikke har bestilt bostedsattest enda, så anbefaler jeg at dere gjør det nå (den kommer i posten og kan ta tid). Husker ikke helt når i prosessen dette skulle leveres, men det var den som tok lengst tid for oss. Så lenge man har digipost går vandelsattesten som regel på samme dag.
Jeg har startet syklusdag 2, med ultralyd rundt dag 10. Egguttak 2-5 dager etterpå, avhengig av hva ultralyden har vist.
Hvis du gjør "full runde" med én ultralyd, ett uttak og innsett, så er det 3 dager. For uttak må du sannsynligvis reise til Tromsø kvelden før og overnatte.
Jeg har fått sykemelding for uttakene, den dagen har ikke jeg vært noe særlig i form. Nå sist var jeg godt stimulert (litt uggen i formen) og fikk sykemelding til og med innsettet. Jeg brukte ikke sykemeldingen utover uttaket.
Prosessen virker veldig skummel og komplisert før man er i det. Jeg har ila 2024 har fire uttak og vært null plaget med medisinene. Har vært helt utenkelig for min del å sykemelde meg, da måtte jeg vært sykemeldt store deler av året. Enn så lenge har forsøkene mine resultert i 7 blastocyster på frys, en SA og en pågående graviditet - selv om jeg er ganske redd for at noe er feil i denne også. Men det er en helt annen sak!
Jeg har bare gode erfaringer med folkene i Tromsø, du kommer til å bli godt kjent med dem. De er flotte folk og jeg har følt meg godt ivaretatt hele veien