Da har vi vært igjennom halve prosessen, nå venter vi på beskjed om hvor mange egg som har blitt befrukta og om det blir innsett eller ikke.
Mine erfaringer så langt:
Medisineringen har gått kjempefint. En mental sperre med å sette sprøyter på seg selv, men etter en dag eller to gikk det helt fint. Jeg har vært litt mer trøtt enn vanlig, men ingenting kritisk. Ingen problem å kombinere dette med kontorjobb for min del, selv om det blir noen turer til badet på presise tidspunkt for å sette sprøyter
Mot slutten av stimuleringen ble det litt "fullt" i magen, men ellers ingen problem.
Kontroll i Tromsø underveis viste mange store follikler og vi fikk innkalling til uttak. Det vanskeligste for min del har vært at alt skjer så fort. Jeg fikk beskjed én dag om at neste kveld måtte vi reise. Jeg burde nok forventet det mer, men jeg trodde ikke jeg kom til å respondere så bra på medisinen som jeg gjorde. Jeg responderte ganske bra, men ved uttak viste det seg at det var mange tomme eggposer.
Egguttak er nå unnagjort. Jeg er litt skuffa over at vi ikke fikk flere egg, men sånn er det. Nå venter vi på beskjed om noen har blitt befrukta og om det er mulighet for innsett, eller om jeg har blitt litt overstimulert.
Jeg har nok distansert meg litt fra det emosjonelle i denne prosessen, men nå kjenner jeg at jeg er veldig veldig nervøs for hvor mange egg som har blitt befrukta og utvikler seg videre.
Har du tenkt noe mer på prosessen,
@1984håp ?