UNN Tromsø pikene

Som de sa til meg: "Det er en lite dokumentert medisinering, men nå prøver vi alt" Det er i hovedsak fordi jeg har mistet 3 ganger, uten at man finner noen grunn.
Jeg har lest meg fram til at noe forskning sier at det kan være betennelser i kroppen og livmora som prednisilon kan "ta".

Hvor langt er du i løpet nå? <3

Åå skjønner, håper det gjør susen!

Har akkurat hatt mitt fjerde innsett. Har til nå bare hatt innsett i naturlig syklus, men denne gangen tester vi med progynova, så håper jo at det er tingen! Hvis ikke blir jeg å spørre om prednisilon neste gang, for nå har jeg googlet litt og ser at pasienter med endo gjerne kan ha nytte av det. Blir jo alltid spurt om det er noe jeg trenger, men jeg har jo aldri noe å komme med... Så hvis dette fryseforsøket går i vasken så vet jeg hva jeg vil prøve neste gang! Håper bare de går med på det :p Litt lei nå! 3 innsett uten resultater.. eller første endte i sa.. Så to innsett nå uten noen ting.... Må jo være noe som gjør at de ikke vil feste seg :wtf:
 
Noen av dere som synes det er litt vanskelig å få tilbakemelding hos dem? Ringte for to uker siden for å si i fra at jeg var klar for tredje forsøk hos dem, men enda ikke hørt noe fra dem. Fikk beskjed etter sist forsøk at det bare var å ringe å si i fra når jeg var klar for nytt forsøk. Mulig jeg bare er utålmodig
 
Noen av dere som synes det er litt vanskelig å få tilbakemelding hos dem? Ringte for to uker siden for å si i fra at jeg var klar for tredje forsøk hos dem, men enda ikke hørt noe fra dem. Fikk beskjed etter sist forsøk at det bare var å ringe å si i fra når jeg var klar for nytt forsøk. Mulig jeg bare er utålmodig
Har du lagt igjen beskjed på svarer og ikke fått telefon tilbake? I så fall tror jeg det har skjedd en feil, for de ringer som regel samme dag om det ikke er helg da.
 
Har du lagt igjen beskjed på svarer og ikke fått telefon tilbake? I så fall tror jeg det har skjedd en feil, for de ringer som regel samme dag om det ikke er helg da.

La igjen beskjed og så ringte de meg opp litt etterpå. Fikk beskjed om at de skulle se på saken min og ringe meg opp en eller to dager senere med videre plan.
 
La igjen beskjed og så ringte de meg opp litt etterpå. Fikk beskjed om at de skulle se på saken min og ringe meg opp en eller to dager senere med videre plan.
Da har jeg ville ringt tilbake. Tror nok desverre den samtalen har gått i glemmeboka.
 
Åå skjønner, håper det gjør susen!

Har akkurat hatt mitt fjerde innsett. Har til nå bare hatt innsett i naturlig syklus, men denne gangen tester vi med progynova, så håper jo at det er tingen! Hvis ikke blir jeg å spørre om prednisilon neste gang, for nå har jeg googlet litt og ser at pasienter med endo gjerne kan ha nytte av det. Blir jo alltid spurt om det er noe jeg trenger, men jeg har jo aldri noe å komme med... Så hvis dette fryseforsøket går i vasken så vet jeg hva jeg vil prøve neste gang! Håper bare de går med på det :p Litt lei nå! 3 innsett uten resultater.. eller første endte i sa.. Så to innsett nå uten noen ting.... Må jo være noe som gjør at de ikke vil feste seg :wtf:
Spennende! Du ruger :Heartred:Heartred:Heartred
Krysser alt jeg har for deg!

Forstår så godt den «leiheten» du føler - jeg hadde 5 innsett i naturlig syklus uten at det festet seg, og følte som deg at det måtte være en grunn til at deg ikke festet seg. Jeg konkluderte for meg selv med at det måtte være noe i livmoren, dårlig miljø eller noe. Tok en AB kur fra Athen, og begge innsettene (inkludert dette) har det festet seg. Men jeg mistet på første forsøket etter AB kuren, men så håper jeg at prednisilon skal hjelpe mot det da..

Så mas, spør, ta plass! Og når du har Martha eller Ida tilstede; spør!
Jeg opplever at de er med på mine vurderinger, som oftest..
 
Noen av dere som synes det er litt vanskelig å få tilbakemelding hos dem? Ringte for to uker siden for å si i fra at jeg var klar for tredje forsøk hos dem, men enda ikke hørt noe fra dem. Fikk beskjed etter sist forsøk at det bare var å ringe å si i fra når jeg var klar for nytt forsøk. Mulig jeg bare er utålmodig
Hei . Vart i behandling siden 2018 . :wideyed:De ringer alltid tilbake samme dag , sikert på om du fikk lagt og sendt beskjed da du ringt ?
 
Tittei!

Jeg fikk starte med 5mg, det føltes ut som ingenting. I tillegg til Albyl-E.
Martha sa jeg skulle stå på det til positiv test, og deretter trappe ned. Men jeg har spurt i dag igjen om å få stå på det lenger..

Har du spurt om å få stå på det lenger?

Som mange sier: klinikken vet nok best. Men jeg trenger trygghet siden jeg har mistet 3 ganger, og om det ikke kan ta skade så håper jeg de kan hjelpe meg..

Det går nok helt fint :Heartred:Heartred:Heartred
Ja :) de mente jeg kunne fortsette til neste Ul uke 10-12
Har du kommet langt,
Og når du hs tenkte å kutte de to ut?
 
Ja :) de mente jeg kunne fortsette til neste Ul uke 10-12
Har du kommet langt,
Og når du hs tenkte å kutte de to ut?
Så fint at de lot deg fortsette til neste UL. Kjempefint!

Jeg er 5+4 i dag, fikk heldigvis stå på Prednisilon iallefall til TUL (7+4): men kjenner meg selv rett så kommer jeg til å be om å få stå til minst uke 12.
Jeg har mistet 3 ganger i ukene fra 8 til 10. Og det derfor jeg står på disse medisine, for å forhindre det.
 
har ikke testdag før 5. februar! Men har testet et par dager allerede :p dessverre blenda tester :sorry: 12 dpo i dag, så alt håp er nok ute :arghh:
Uff det var synd :( men vil jo si at det kanskje er et lite håp enda :rolleyes: Kan ikke gi opp helt før tanta kommer.
Hadde du flere på frys?
 
Uff det var synd :( men vil jo si at det kanskje er et lite håp enda :rolleyes: Kan ikke gi opp helt før tanta kommer.
Hadde du flere på frys?

15 dpo i dag, og negativ tidlig test. Jeg har sluttet på medisinene og skal lade opp til nytt innsett i mars! Har tre egg igjen på frys :)
 
Spennende! Du ruger :Heartred:Heartred:Heartred
Krysser alt jeg har for deg!

Forstår så godt den «leiheten» du føler - jeg hadde 5 innsett i naturlig syklus uten at det festet seg, og følte som deg at det måtte være en grunn til at deg ikke festet seg. Jeg konkluderte for meg selv med at det måtte være noe i livmoren, dårlig miljø eller noe. Tok en AB kur fra Athen, og begge innsettene (inkludert dette) har det festet seg. Men jeg mistet på første forsøket etter AB kuren, men så håper jeg at prednisilon skal hjelpe mot det da..

Så mas, spør, ta plass! Og når du har Martha eller Ida tilstede; spør!
Jeg opplever at de er med på mine vurderinger, som oftest..

Fikk ytret mitt ønske om prednisolon i dag :D Satser på at det går i boks, og at det har noe for seg ved neste innsett :smiley-angelic001
 
Hei,

er det noen av dere som har gått på Fragmin? Hadde uttak i går, men var rimelig borte vekk så husker ikke når på dagen jeg skulle ta sprøyta.. Heftig googling har heller ikke gitt svar :)
 
Hei,

er det noen av dere som har gått på Fragmin? Hadde uttak i går, men var rimelig borte vekk så husker ikke når på dagen jeg skulle ta sprøyta.. Heftig googling har heller ikke gitt svar :)
Da skal du starte med fragmin i morgen? ;)Jeg brukte både fragmin og AlbylE . Tar fremdeles AlbylE til frokosten ,derfor satt jeg sprøyten sånn rundt 16 når jeg skulle ta progesteron . Men du kan godt ta det i 12 tia elle noe sånn. Jeg tror du får samme svar hvis du ringe på mandag.
Blir det mye egg foresten?:rolleyes:
 
Fikk ytret mitt ønske om prednisolon i dag :D Satser på at det går i boks, og at det har noe for seg ved neste innsett :smiley-angelic001
Så fint. Litt endring i medisiner, at man prøver nye ting, har iallefall noe å si for din psyke og din motivasjon - og det hjelper! Håper så inderlig neste innsett fester seg helt til termin :Heartred

Etter altfor mange mislykkede fryseforsøk sendte jeg privat en test til Athen. Om du har lest om det. Og begge innsettende etter den kuren jeg fikk av dem har satt seg. (Men har mistet).

:Heartred
 
Hei,

er det noen av dere som har gått på Fragmin? Hadde uttak i går, men var rimelig borte vekk så husker ikke når på dagen jeg skulle ta sprøyta.. Heftig googling har heller ikke gitt svar :)
Har du fått Fragmin for overstimulering? Jeg har fått det flere ganger, og fått beskjed om at det er ikke så nøye når jeg tar det, bare jeg tar det til ca. samme tidspunkt hver dag.
Jeg startet samme dag som uttak, så det ble ettermiddag for meg..

Lykke til! :Heartred
 
Så fint. Litt endring i medisiner, at man prøver nye ting, har iallefall noe å si for din psyke og din motivasjon - og det hjelper! Håper så inderlig neste innsett fester seg helt til termin :Heartred

Etter altfor mange mislykkede fryseforsøk sendte jeg privat en test til Athen. Om du har lest om det. Og begge innsettende etter den kuren jeg fikk av dem har satt seg. (Men har mistet).

:Heartred

ja jeg leste litt om det i går, syns det hørtes spennende ut! Lurer litt på om jeg vil sende inn en prøve :) Er det bare å sende den inn og legge med kontaktinfo, også sender de betalingsinfo når de har mottatt den? Eller må jeg sende de en Mail først?
 
ja jeg leste litt om det i går, syns det hørtes spennende ut! Lurer litt på om jeg vil sende inn en prøve :) Er det bare å sende den inn og legge med kontaktinfo, også sender de betalingsinfo når de har mottatt den? Eller må jeg sende de en Mail først?
Jeg kontaktet de per mail først, opprettet kontakten, de svarte raskt, og var veldig proffe.
Jeg sendte på en mens jeg fikk etter mislykka forsøk, fikk svar fort, og fikk henta ut tabletter her hjemme slik at jeg fikk tatt dem før neste forsøk.

Jeg er kommet dit at «hvorfor ikke prøve alt»? :rolleyes:
Vi har vært prøvere i mange år, og dette er vårt første barn, og klokka går... Jeg er blitt 3 år eldre siden jeg startet på UNN.
:shy:
 
Back
Topp