UNN Tromsø pikene

Hei :) er det noen her som har fått prednisolon av Martha når ingenting har fungert på 5 runder med hormoner? Ikke en gang en graviditet.. har endo og en annen betennelsestilstand i kroppen. Kanskje melatonin også?
 
Hei. Er ny her, så har prøvd å lese meg opp i trådene om ass befruktning. Jeg og sambo har vært til samtale i Tromsø, er innvilget befruktning. Jeg har endometriose, og vi har prøvd å få barn et par år nå.
Sjekket med Tromsø forrige uke, og det eneste de manglet var samtykkeskjema fra oss. Vi sendte det samme uke, og nå venter vi å høre fra dem om oppstart. Vi skal ha icsi beh.
Håper på snarest tilbakemelding fra dem
Men lurer selvsagt på mange spørsmål da vi er ferske på dette
1)Har noen av dere erfaring med isci beh?
2) Samme med pris på hormonbehandlingen, hva har dere betalt i medisinske utgifter?
Legen svarer bare at det varierer ulikt
3) Får mannen anbefaler av noe tilskudd han skal ta? Jeg bruker folat, omega 3 og d-vit?
 
Hei. Er ny her, så har prøvd å lese meg opp i trådene om ass befruktning. Jeg og sambo har vært til samtale i Tromsø, er innvilget befruktning. Jeg har endometriose, og vi har prøvd å få barn et par år nå.
Sjekket med Tromsø forrige uke, og det eneste de manglet var samtykkeskjema fra oss. Vi sendte det samme uke, og nå venter vi å høre fra dem om oppstart. Vi skal ha icsi beh.
Håper på snarest tilbakemelding fra dem
Men lurer selvsagt på mange spørsmål da vi er ferske på dette
1)Har noen av dere erfaring med isci beh?
2) Samme med pris på hormonbehandlingen, hva har dere betalt i medisinske utgifter?
Legen svarer bare at det varierer ulikt
3) Får mannen anbefaler av noe tilskudd han skal ta? Jeg bruker folat, omega 3 og d-vit?

Så spennende at dere straks er i gang :D

1. Har ingen erfaring med det.

2. Betalte i underkant av 9000,- for medisiner (kort protokoll). Har hatt tre fryseforsøk hvor jeg hver gang har kjøpt en ovitrelle sprøyte som koster rundt 350,- og noen pakker med lutinus (progesteron) som koster 314,- pr. pakke.

3. Hmmm... fra medicus har jeg et skriv hvor det står at dersom sædkvaliteten er nedsatt så anbefaler de en "støttebehandling" som innebærer: 1 dagsdose Møller-total kostilskudd og 2 tab. sink + C-vitamin daglig. Men dette var ikke noe vi fikk beskjed om fra UNN.
 
Heeei! Det går bra med meg, takk som spør:Heartred hvordan går det med deg??

Har innsett i morgen :nailbiting::nailbiting: veldig spent! Blir det fryseforsøk på deg i feb?
Så spennede norri. Skal krysse fingra for deg :Heartred
Ja jeg skal ha innsett i februar. Venter bare på at TR skal komme i løpet av denne uka.
Siste embryo jeg har på frys, så om det ikke går denne gangen så må vi vurdere om vi skal starte på helt ny stimuleringsrunde. Men får bare satse på at det går bra denne gangen.
 
Så spennede norri. Skal krysse fingra for deg :Heartred
Ja jeg skal ha innsett i februar. Venter bare på at TR skal komme i løpet av denne uka.
Siste embryo jeg har på frys, så om det ikke går denne gangen så må vi vurdere om vi skal starte på helt ny stimuleringsrunde. Men får bare satse på at det går bra denne gangen.

Tusen takk, trenger all kryssing som er :Heartred

Håper dere slipper å ta stilling til ny stimuleringsrunde, og at det blir full klaff! Det er vår tur nå!

Har dere forresten mange forsøk igjen?
 
Tusen takk, trenger all kryssing som er :Heartred

Håper dere slipper å ta stilling til ny stimuleringsrunde, og at det blir full klaff! Det er vår tur nå!

Har dere forresten mange forsøk igjen?
Holder på med søskenforsøk, så har 3 forsøk igjen. Har kun brukt frys fra 2018 frem til nå. Så det er jo positivt, men kjenner at jeg er sliten etter 1 år i prøving allerede, og vi brukte 3 år på sønnen vår. Skal vel ikke klage, men ja sånn blir det vel noen ganger
 
Holder på med søskenforsøk, så har 3 forsøk igjen. Har kun brukt frys fra 2018 frem til nå. Så det er jo positivt, men kjenner at jeg er sliten etter 1 år i prøving allerede, og vi brukte 3 år på sønnen vår. Skal vel ikke klage, men ja sånn blir det vel noen ganger

Skjønner godt at du e sliten, det er litt av en prosess vi går gjennom :wtf: Krysser alt jeg har for innsettet ditt i februar!
 
Så spennende at dere straks er i gang :D

1. Har ingen erfaring med det.

2. Betalte i underkant av 9000,- for medisiner (kort protokoll). Har hatt tre fryseforsøk hvor jeg hver gang har kjøpt en ovitrelle sprøyte som koster rundt 350,- og noen pakker med lutinus (progesteron) som koster 314,- pr. pakke.

3. Hmmm... fra medicus har jeg et skriv hvor det står at dersom sædkvaliteten er nedsatt så anbefaler de en "støttebehandling" som innebærer: 1 dagsdose Møller-total kostilskudd og 2 tab. sink + C-vitamin daglig. Men dette var ikke noe vi fikk beskjed om fra UNN.


Takk for svar Vi er veldig nysgjerrige på neste steg. Så håper vi hører snart fra dem.
Spennende å lese om deres erfaringer
 
Hei :) er det noen her som har fått prednisolon av Martha når ingenting har fungert på 5 runder med hormoner? Ikke en gang en graviditet.. har endo og en annen betennelsestilstand i kroppen. Kanskje melatonin også?
Hei!
Vet ikke om du var fått svar på det. Men jeg har fått Prednisilon denne runden av Ida/Martha.
Det var etter 3 graviditeter, og 3 missed abortions..

Har du spurt om å få?
 
Hei!
Vet ikke om du var fått svar på det. Men jeg har fått Prednisilon denne runden av Ida/Martha.
Det var etter 3 graviditeter, og 3 missed abortions..

Har du spurt om å få?
Hei:angelic: Hvordan går? Fant du hvor lenge du skal bruke prednisolon , hvor stor dose?
Jeg bruker AlbylE i tilleg . Uke 8 i dag , klinikken mener jeg skal trappe ned fra uke 10,11, og jeg er redd:blackeye:
 
Når man skal ha insett i naturlig syklus.. vil di da sett det på nermeste dag, eller kan det bli utsatt til neste mnd da?
Hei.
Ville bare fortelle deg at de har nye rutiner. Snakket med dem i dag og nå har de gått over til å ha innsett på nærmeste dag :)
 
Hei!
Vet ikke om du var fått svar på det. Men jeg har fått Prednisilon denne runden av Ida/Martha.
Det var etter 3 graviditeter, og 3 missed abortions..

Har du spurt om å få?

heihei :) tusen takk for svar. Nei, har ikke fått snakket med henne enda. Har telefonkonsultasjon den 16 neste mnd. Med Martha altså :)
 

Tittei!

Jeg fikk starte med 5mg, det føltes ut som ingenting. I tillegg til Albyl-E.
Martha sa jeg skulle stå på det til positiv test, og deretter trappe ned. Men jeg har spurt i dag igjen om å få stå på det lenger..

Har du spurt om å få stå på det lenger?

Som mange sier: klinikken vet nok best. Men jeg trenger trygghet siden jeg har mistet 3 ganger, og om det ikke kan ta skade så håper jeg de kan hjelpe meg..

Det går nok helt fint :Heartred:Heartred:Heartred
 
Hei!
Vet ikke om du var fått svar på det. Men jeg har fått Prednisilon denne runden av Ida/Martha.
Det var etter 3 graviditeter, og 3 missed abortions..

Har du spurt om å få?

hva gjør prednisilon? Jeg har også endometriose!
 
hva gjør prednisilon? Jeg har også endometriose!
Som de sa til meg: "Det er en lite dokumentert medisinering, men nå prøver vi alt" Det er i hovedsak fordi jeg har mistet 3 ganger, uten at man finner noen grunn.
Jeg har lest meg fram til at noe forskning sier at det kan være betennelser i kroppen og livmora som prednisilon kan "ta".

Hvor langt er du i løpet nå? <3
 
Back
Topp