UNN Tromsø pikene

QUOTE="Leksi83, post: 26724676, member: 127367"]Da skal du starte med fragmin i morgen? ;)Jeg brukte både fragmin og AlbylE . Tar fremdeles AlbylE til frokosten ,derfor satt jeg sprøyten sånn rundt 16 når jeg skulle ta progesteron . Men du kan godt ta det i 12 tia elle noe sånn. Jeg tror du får samme svar hvis du ringe på mandag.
Blir det mye egg foresten?:rolleyes:[/QUOTE]


Det stod dagen etter egguttak på resepten min, men fikk spurt på telefonen i går så da skulle jeg også ta den på ettermiddagen.
Ble fire egg, men bare et befruktet så håper støttebehandlingen får det til å feste seg denne gangen :nailbiting:
 
Har du fått Fragmin for overstimulering? Jeg har fått det flere ganger, og fått beskjed om at det er ikke så nøye når jeg tar det, bare jeg tar det til ca. samme tidspunkt hver dag.
Jeg startet samme dag som uttak, så det ble ettermiddag for meg..

Lykke til! :Heartred

Takk for det! Jeg får det som støttebehandling for å få egget til å feste seg. Men mistenker at smertene jeg har nå er pga overstimulering og ikke bare etter eggutaket. Får høre med de i morgen.
 
Jeg kontaktet de per mail først, opprettet kontakten, de svarte raskt, og var veldig proffe.
Jeg sendte på en mens jeg fikk etter mislykka forsøk, fikk svar fort, og fikk henta ut tabletter her hjemme slik at jeg fikk tatt dem før neste forsøk.

Jeg er kommet dit at «hvorfor ikke prøve alt»? :rolleyes:
Vi har vært prøvere i mange år, og dette er vårt første barn, og klokka går... Jeg er blitt 3 år eldre siden jeg startet på UNN.
:shy:

tusen takk for svar:Heartred Skal sende de mail asap, og få kjøpt beholder til prøven :D Er nesten så jeg håper de finner noe! Håper det ikke gjør noe om jeg stiller deg flere spørsmål hvis det dukker opp noe?
 
Takk for det! Jeg får det som støttebehandling for å få egget til å feste seg. Men mistenker at smertene jeg har nå er pga overstimulering og ikke bare etter eggutaket. Får høre med de i morgen.
Krysser fingrene for deg!
Tips: Drikk masse vann! Masse! Om du er overstimulert vil det hjelpe noe. :Heartred
 
tusen takk for svar:Heartred Skal sende de mail asap, og få kjøpt beholder til prøven :D Er nesten så jeg håper de finner noe! Håper det ikke gjør noe om jeg stiller deg flere spørsmål hvis det dukker opp noe?
Såklart kan du spørre! Når som helst. :Heartred
Jeg håpte som deg at de skulle finne noe, og ble faktisk «glad» når de fant noe slik at vi kunne få medisiner.

Og alt i alt; det er godt å ha noe å fylle tiden i venteperioden med. Jeg hadde gravd meg ned i 5 mislykkede fryseinnsett før jeg kom til at jeg skulle sende prøve, men jeg fikk en helt ny giv bare av å bli «utredet» for noe.
 
@Litjmora Fikk med meg at blastoen ikke tålte opptining :sorry: vil bare sende deg en god klem :Heartred har du gjort deg noen tanker om veien videre???
 
@Litjmora Fikk med meg at blastoen ikke tålte opptining :sorry: vil bare sende deg en god klem :Heartred har du gjort deg noen tanker om veien videre???
Tusen takk Norri:Heartred
Nei nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Jeg var jo forbredt på at mine embryo ikke er tåler opptining eller ikke blir noe av, men trodde virkelig at jeg kunne gå på en ny runde med stimulering. Så det kom som et sjokk. Jeg har blitt feil informert av sykehuset når jeg ringte inn og spurte hvordan osv, med tanke på søskenforsøk. Fikk beskjed at så lenge jeg var igang i behandling før jeg fyllte 40 så var alt greit. Det var det visst ikke. Når de sa behandling så mente de stimulering. Frysforsøk teller visst ikke..... Jeg har lagt inn klage til Martha som skulle se på det. I tillegg så har jeg ei venninne som er søkte om søskenforsøk når hun var 40, og fikk innsett nå i januar på UNN i en alder av 41. Så jeg sa at det var dårlig at de behandlet oss forskjellig. Vet ikke hva de lander på når det gjelder oss, men synes de i alle fall burde gi oss 1 forsøk til med tanke på at de har gitt oss feil informasjon. Regner med jeg må settes på ny venteliste i så fall. Og da går det jo endel tid.
Har kikket litt på nettet angående privat, men da må vi eventuelt skrape sammen litt penger først. Det blir uansett noen mnd pause nå så får vi kanskje samla oss litt.
 
Tusen takk Norri:Heartred
Nei nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Jeg var jo forbredt på at mine embryo ikke er tåler opptining eller ikke blir noe av, men trodde virkelig at jeg kunne gå på en ny runde med stimulering. Så det kom som et sjokk. Jeg har blitt feil informert av sykehuset når jeg ringte inn og spurte hvordan osv, med tanke på søskenforsøk. Fikk beskjed at så lenge jeg var igang i behandling før jeg fyllte 40 så var alt greit. Det var det visst ikke. Når de sa behandling så mente de stimulering. Frysforsøk teller visst ikke..... Jeg har lagt inn klage til Martha som skulle se på det. I tillegg så har jeg ei venninne som er søkte om søskenforsøk når hun var 40, og fikk innsett nå i januar på UNN i en alder av 41. Så jeg sa at det var dårlig at de behandlet oss forskjellig. Vet ikke hva de lander på når det gjelder oss, men synes de i alle fall burde gi oss 1 forsøk til med tanke på at de har gitt oss feil informasjon. Regner med jeg må settes på ny venteliste i så fall. Og da går det jo endel tid.
Har kikket litt på nettet angående privat, men da må vi eventuelt skrape sammen litt penger først. Det blir uansett noen mnd pause nå så får vi kanskje samla oss litt.
For et sammensurium, de burde absolutt ha vært tydeligere. Har du fått Martha selv i tale? Håper inderlig du får en stiumerlingsrunde til - at du er 40 år bør absolutt ikke være en hindring for stimulering.
Det burde jo være lik behandling! Stakkars stakkars deg :Heartred
 
For et sammensurium, de burde absolutt ha vært tydeligere. Har du fått Martha selv i tale? Håper inderlig du får en stiumerlingsrunde til - at du er 40 år bør absolutt ikke være en hindring for stimulering.
Det burde jo være lik behandling! Stakkars stakkars deg :Heartred
Det var Martha som ga meg beskjeden om stopp, så hun tar kontakt sa hun.
 
Det var Martha som ga meg beskjeden om stopp, så hun tar kontakt sa hun.
Håper hun konferer med Ida da, og kommer fram til at du får en ny stimuleringsrunde. Krysser alt jeg har for deg!
:Heartred
 
Tusen takk Norri:Heartred
Nei nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Jeg var jo forbredt på at mine embryo ikke er tåler opptining eller ikke blir noe av, men trodde virkelig at jeg kunne gå på en ny runde med stimulering. Så det kom som et sjokk. Jeg har blitt feil informert av sykehuset når jeg ringte inn og spurte hvordan osv, med tanke på søskenforsøk. Fikk beskjed at så lenge jeg var igang i behandling før jeg fyllte 40 så var alt greit. Det var det visst ikke. Når de sa behandling så mente de stimulering. Frysforsøk teller visst ikke..... Jeg har lagt inn klage til Martha som skulle se på det. I tillegg så har jeg ei venninne som er søkte om søskenforsøk når hun var 40, og fikk innsett nå i januar på UNN i en alder av 41. Så jeg sa at det var dårlig at de behandlet oss forskjellig. Vet ikke hva de lander på når det gjelder oss, men synes de i alle fall burde gi oss 1 forsøk til med tanke på at de har gitt oss feil informasjon. Regner med jeg må settes på ny venteliste i så fall. Og da går det jo endel tid.
Har kikket litt på nettet angående privat, men da må vi eventuelt skrape sammen litt penger først. Det blir uansett noen mnd pause nå så får vi kanskje samla oss litt.

Hva i alle dager :eek: Håper de snur og lar deg få en ny stimuleringsrunde, det skulle jo bare mangle. Dette må du holde oss oppdatert på, kjenner jeg blir skikkelig oppgitt på deres vegne!

kleeem:Heartred:Heartred
 
Det var Martha som ga meg beskjeden om stopp, så hun tar kontakt sa hun.
Hei Litjmora
Jeg håper det odne seg :oops::Heartredfor dere.

Og forstår skuffelse veldig godt , når de sier først en ting også ommøblere de det som blir sakt etter hvert.
Husker du jeg fortalt til deg , at jeg ble lovet satte 2 egg? Det handler ikke om risiko når mor er frisk og rask. Handler at sjansen å blir gravid er større!
Spesielt når klokka tikker :banghead:
I såfall , verste case. :smiley-angelic006Statsforvalteren.no
 
Hei Litjmora
Jeg håper det odne seg :oops::Heartredfor dere.

Og forstår skuffelse veldig godt , når de sier først en ting også ommøblere de det som blir sakt etter hvert.
Husker du jeg fortalt til deg , at jeg ble lovet satte 2 egg? Det handler ikke om risiko når mor er frisk og rask. Handler at sjansen å blir gravid er større!
Spesielt når klokka tikker :banghead:
I såfall , verste case. :smiley-angelic006Statsforvalteren.no
Tusen takk for gode ord og tips om statforvalteten :Heartred det hadde jeg ikke tenkt på.
Hvordan går det med deg?
 
Tusen takk for gode ord og tips om statforvalteten :Heartred det hadde jeg ikke tenkt på.
Hvordan går det med deg?

Du finner lett på den siden når du scrolle litt ned , hvis det blir behøv for det. Men det håper jeg virkelig ikke.
Joda det går;) 10+5 i dag . Førstegangs gravid ,så alt er nytt for meg , bla gravidsymptomer som svinger. Veldig redd, men det jo vel normalt tilstand :blackeye::joyful: tenker jeg.
Skal til UNN den 1/03 , ta KUB test . :bookworm:
 
Du finner lett på den siden når du scrolle litt ned , hvis det blir behøv for det. Men det håper jeg virkelig ikke.
Joda det går;) 10+5 i dag . Førstegangs gravid ,så alt er nytt for meg , bla gravidsymptomer som svinger. Veldig redd, men det jo vel normalt tilstand :blackeye::joyful: tenker jeg.
Skal til UNN den 1/03 , ta KUB test . :bookworm:
Så fint :Heartred 10+3 allerede. Tiden går så fort. Du skal se at alt blir bra. KUB test er egentlig veldig koselig. Da får du se babyen din godt på ultralyden. Masse lykke til!
 
Takk for det! Jeg får det som støttebehandling for å få egget til å feste seg. Men mistenker at smertene jeg har nå er pga overstimulering og ikke bare etter eggutaket. Får høre med de i morgen.
Hvordan går det med deg GumGum? :Heartred
 
Hvordan går det med deg GumGum? :Heartred
Takk som spør litapi :Heartred Er 14 dpo i dag, men skal ikke ta blodprøve før om en uke så venter utålmodig. Prøver å fokusere på at det er ingen småblødninger som ved forrige forsøk, men har fått skikkelige menssmerter nå så blir *noen* dypdykk i forumet for å lese andres erfaringer ;)
 
Takk som spør litapi :Heartred Er 14 dpo i dag, men skal ikke ta blodprøve før om en uke så venter utålmodig. Prøver å fokusere på at det er ingen småblødninger som ved forrige forsøk, men har fått skikkelige menssmerter nå så blir *noen* dypdykk i forumet for å lese andres erfaringer ;)
Er det noe jeg har erfart; mensmurring for meg har betydd graviditet! Så hold motet oppe! :Heartred
Spennende rugetid! :Heartred
 
Overlege Martha har bestemt seg. Vi får ingen flere forsøk offentlig Jeg er så lei meg. Ikke bare fordi vi ikke får forsøk, men også fordi jeg føler dem ødela hele opplevelsen jeg har hatt med dem, når det ble avslutta på en sånn måte. Om noen spør meg om jeg kan anbefale dem så er svaret desverre nei, på tross av mange hyggelige mennesker som jobber der.
 
Overlege Martha har bestemt seg. Vi får ingen flere forsøk offentlig Jeg er så lei meg. Ikke bare fordi vi ikke får forsøk, men også fordi jeg føler dem ødela hele opplevelsen jeg har hatt med dem, når det ble avslutta på en sånn måte. Om noen spør meg om jeg kan anbefale dem så er svaret desverre nei, på tross av mange hyggelige mennesker som jobber der.

At det går an :sorry: vet ikke hva jeg skal si...

Vil bare sende deg en god god klem :Heartred
 
Back
Topp