Unikes Unikum & hverdagstrollene

Aron og jeg har hatt det travelt siden vi ble skrevet ut av sykehuset 14 juli. Her er en oversikt: 14 juli camper hos bestemor. Besøk av nabo Solveig, Hege og bror m familie . 15 juli har så vondt at jeg må hjem. 16 juli våkner i mitt eget hjem på sofa, barnefar får låne sengen. Besøk av nabo Elias og datter og nabo Terje og Kari. Vi må på sykehuset pga ammetrøbbel og jeg er sliten av alt besøket. Sykehuset vil at jeg pumper meg og vi drar for å leie pumpe på apotek. Vel hjemme er jeg utslitt og far vil hjem til seg selv for å tenke over situasjonen. Har ikke hørt fra han siden. Det går ikke mange minuttene før jeg får besøk av fetter og hans to stebarn. Jeg sliter med å lese bruksanvisningen til pumpa samtidig som at jeg skal håndtere to utrolig skravlete småbarn og en noe sløv fetter. Stresser da Aron må ha mat og brystene må pumpes, og jeg er alene om alt og skulle ønske ingen kom første uka. Knasker smertestillende for å komme meg igjennom dette. 17 juli drar vi på sykehuset for ammeteknikk. Kan bare bære Aron. Og en tom flaske å drikke vann av. Tror helsesøster kom 18 Juli. Mamma og tante kom på besøk først, deretter helsesøster. (..fylles inn senere) samtale m prest 12aug, søndag 24 aug dåp, besøk fra Italia 23-30aug, 60årslag 30aug. Sliten nå

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjære deg, jeg kjenner deg ikke, men tillater meg likevel å si at du virker som ei fantastisk tøff og flott dame. Også håper jeg du snart setter din egen helse foran hensynet til alle rundt deg (foruten Aron, selvsagt). Det høres virkelig ut som du trenger hvile og helst litt avlastning. Er det ingen som kan trille sovende barn litt for deg så du får hvilt? Kan hundelufteren ta med barnevogna? En nabo, venninne eller god kollega?

For en stor, stor belastning denne dagen er og har vært . Nurk ligger i vugga og grynter i søvne. Håper han sover litt til. Øya mine svir. Hodepinen kommer snikende. I dag har vi opplevd et mareritt. På 6 ukers kontroll i dag fikk jeg vite at noen har meldt ifra om bekymring på meg. Det er noen der ute som har dratt en skikkelig løgn og ment på at jeg går tur m bikkja mens Aron ligger hjemme alene. Jeg tror jeg vet hvem det er. Men jeg kan ikke skjønne at hun tør. Det er rimelig drøyt å juge om. Jeg er knekt nå, men snart drar jeg ho i fletta ! Når hun minst aner det! Drittkjerring! P.s: mistanken går mot hun som påsto at jeg ikke plukka opp hundebæsj ifjor! Det har jeg sikkert skrevet om tidligere her inne..

For en forferdelig beskjed å få, men du får bare heve deg over det. Du har ingenting å skjule så de finner vel fort ut at det er løgn vil jeg tro. Er så drøyt når noen med vilje lyver. :mad:

Mamma til 2 herlige ♡

Takk, ja dette er horribelt. Pur ondskap. Jeg har ringt en av hundelufterne mine i dag og diskutert hvorvidt vi kan forveksles. Hun er helt svart i håret. Jeg er lys blond . Hun andre lufteren min er rødhåret. Men hvem ser vel hårfargen på en regnværsdag m hette på. Jeg har også snakket m helsesøster igjen og insistert på å få vite hvem det er som har sagt dette. Hun har visst tatt opp dette m sjefen sin og de har kommet frem til at jeg ikke skal få vite hvem dette er. Det er så drøyt det her . At noen kan servere en løgn og komme helskinna fra det. Jeg kommer ikke til å gi meg med det første. Jeg ba helsesøster revurdere beslutningen sammen med lederen sin og ta det opp med kommuneadvokaten om hun kan avsløre denne løgneren. Jeg har uansett lagt sammen to og to og kommet frem til at det nok er hundebæsjedama. Hun har selv en liten gutt på 4 mnd, så hun må ha vært på samme helsestasjon for 3 mndr kontroll rundt den tiden dette skal ha blitt meldt inn. Hun har heller ingen utsikt til min del av boenheten og hun kan ikke se hvor jeg lar hunden min tisse morgen og kveld. Det er like langt å gå med søpla, og til postkassa. Det er rett utenfor døren. Jeg kan ikke legge inn en bekymringsmelding på henne hver gang hun er ute med søpla, men jeg må innrømme at det er fryktelig fristende.

Så fælt ! Hvis hun går på den hs kjenner de henne og ser forhåpentligvis hvordan hu er. Vært borti no lignende og heldigvis var de flinke til å se forskjellen på en reell bekymring og en som bare er full i drit. Men ekkelt er det klart :/

Jo, takk , urimelig er det. En ting er at hun påstår jeg ikke tar opp hundebæsj. Det har plaga meg enormt, med mareritt på mareritt over kjerringa. Men at hun skal påstå at jeg lar ungen min være alene, er å gå så langt at jeg blir helt målløs, sjokkert og paralysert. Dette er muligens straffbart: å legge inn en løgn som bekymringsmelding. Det er en ting til som plager meg: jeg fatter bare ikke HVORFOR hun gjør slik mot meg. Hva vil hun oppnå med dette? Jeg håper for hennes del at hun faktisk har trodd at Aron har vært hjemme alene. Men det er jaggu farlig å tro noe så alvorlig. Vi får bare glede oss til å flytte når vi finner et annet sted å bo. Bytter ihvertfall hs. Det har jeg uansett ønsket en stund. Hadde bad feeling på hun helsesøstra omtrent fra starten.

Endelig har jeg begynt å få tilbake sunnere matvaner : en pakke fjordland hver dag, tran, sanasol, en mugge i kjøleskap med skrella gulerøtter og vann, epler, bananer og pærer. Det hjelper, det hjelper. Nå er det bare å øke antall pumpinger i døgnet og prøve slappe av litt. Målet er god melk og mye, mye melk !

Kjære Aron min. Jeg var ute i stua og hørte deg prompe fra soverommet. Jeg kjente en iling og en varm strøm i hjertet. Det er kjærlighet det.

Aron ble 2mnd 11 sept . Han bruker str 62 og noe 68. Vi pakker bort 50 og 56 nå. Til neste graviditet. Hvis jeg er så heldig. Som nyfødt var han 53 cm lang og brukte 50,56,62. I det siste har 56 sett litt lite ut og han har brukt 68 i noen klær som pysj et par uker. Jeg er spent på hvor lang han er. Skal jeg tippe vil jeg tro at Aron er 64 lang. Han veier 6,7 kg nå 9 uker gml.

90kgs joggetur i dag. Slet med å beholde klærne på. Jeg må definitivt pakke bort de største gravidklærne. Jeg må nok kjøpe noen mens-vi-venter-på-glamourkroppen-klær :-)

Kjære gutten min. Dette tenker jeg og bekymrer meg over: at du skal bli rusmisbruker, at du skal holde ting inni deg og ta selvmord, at du ikke skal føle stolthet over hvem du er, men lide deg igjennom skam og dårlig selvtillit. Jeg bekymrer meg over at noen der ute ikke skal se hvor fantastisk du er, at de misforstår hvem du er og at de har helt feil briller på. Jeg bekymrer meg over hvem som skal lære deg å kjøre bil, redd du skal bli en tjukkas og dra på deg en dårlig motorikk og dårlig selvtillit og helse. Jeg er bekymret for hvordan jeg skal skaffe en god pappa til deg. En god rollemodell . Og jeg er bekymret for at du skal få dyna over hodet. Jeg er bekymret. Nå og for alltid.

Last edited:
Kjære gutten min. Vi har hatt besøk av farmor i dag. Hun var så takknemlig over å endelig få se deg igjen . Vi snakket om deg, om pappan din. Og vi har begge vondt av at han ikke søker hjelp for økonomi-problemene sine. De kom og tok bilen hans. Nå tar de huset. Han rakk ikke selge det til markedspris. Enda han har hatt 1år på seg. Jeg har virkelig pushet han på å selge: oktober 2013. Da endte d med at han ikke tok kontakt før januar 2014. Februar 2014: ny pushing. Hørte ikke noe fra han før i juni. 16. Juli: ny konfrontasjon. Har ennå ikke hørt noe fra han. Og nå er det altså for sent. Nå kommer huset til å bli solgt for en billig penge og han må dra på resten av gjelda uten å eie noe som helst.

Aron snudde seg fra rygg til mageleie i dag: 11 uker + 1 dag gml. Det er ikke så overraskende. Han holdt på å snu seg før dåpen husker jeg. Da var han 5 uker. Og nå siste to ukene , dvs fra han var 9 uker, driver han på å stå i bro på stellebordet. En må virkelig passe på gutten. :-)

Last edited:
Syk i dag: halsbetennelse el forkjølelse. Kanskje Aron slipper. Tungt å være alene. Heldigvis hyrte jeg Hundelufter i dag. Og heldigvis sov vi en slags febersøvn fra kl 16-19. Aron hadde pupp i munn hele tiden. Ikke aktiv i kroppen. Tror han brygger på noe. Nyser og hoster. Nå derimot går armer og ben. Tror han leter etter pupp igjen.

Alenemor. Bebi. Hund. Fugl. Syk. Bebi har det bra. Hund kunne trengt mer aktivisering og mer trim. Fugl kunne trengt vask av fuglebur. Huset kunne trengt en vask. Og jeg kunne trengt å bli frisk. Det knitrer i lungene. Nesa er tett, og hodet er på tur. Føler meg langt fra edru. Sånn er det å være rusa på forkjølelse. Og likevel klarer jeg ikke la være å synes synd på barnefar. Han som stakk fra oss. Han som svek oss tre ganger. Tenk alt han går glipp av. Aron; verdens beste lille unge. Han er så vakker at vi skjønner ikke hvor han har fått den skjønnheten fra. Er ikke akkurat noe fruktfat verken jeg eller pappan. Håper han også skårer over oss hva intelligens angår. :-* humor, Glimt i øyet og sjarme har han. Også er han veldig sterk: står i bro på stellebord, ruller rundt og står på magen min , sterk i nevene og nakken. Fin gutt! Veldig veldig fin gutt!

Last edited:
Tanker i natten: fars hus er ute til salgs. Ikke min fars. Pappan til bebin min. Min sterke fine bebi. Pappan er ikke fullt så sterk. Nå mister han huset. Samtidig som vi trenger hus. Jeg kunne kjøpt det. Fått husleie av han. Fortsatt det vi slapp. Med samarbeid og flyt i hverdagen. Det hadde vært så enkelt. Så greit . Vi kunne delt på bil. Det er i området jeg ser etter hus. Kanskje ikke akkurat i området, men ikke langt unna. Det er i min prisklasse og det har 3 soverom som jeg ønsker. Pappan hadde blitt redda. Aron hadde fått en mamma og en pappa. Og han hadde sett en pappa med trygghet og stabilitet. Ikke en pappa som kanskje går til grunne. Jeg hadde fått avlastning med hunden, med Aron. Og kanskje vi hadde fått tilbake det vi hadde: kyss og kos og god stemning . Men skyggen sniker seg innpå. Der lurer alt det mørke: alle løgnene, alt sviket. Orker jeg å se han nikke en gang til? For så å få vite at han bare lyver. Tenk alt han har gjort mot meg. Kan jeg tilgi det? For sønnen min kan jeg det. I en periode kan jeg prøve. Jeg er fristet til randen. Må sove på det. Budsjettet ligger klart ute i stua . Måtte bare regne på det. Se tallene. De er klare. Alt annet er utydelig . Som en skodde på en fjellvandringsdag der hungeren etter frisk luft kombinert med utsikt så langt øyet kan se kjennes langt inni magen. Jeg er lei av den skodden. Den tåkeheimen som har lagt seg over evnen til å planlegge fremtida tærer på min tålmodighet. Så ser jeg bort på den lille som lager godlyder i grinda si. For et fantastisk lite vesen. Han smiler med hele seg. Vi ler mye. Hva skulle jeg gjort uten han. Jeg elsker deg ,gutten min. Jeg skal gjøre et stødig valg. Jeg lover!

Last edited:
Her går det unna: mandag 6 okt bestemte jeg at jeg selger leilighet og tar m meg bikkje og bebi til fjells. Og blir der. En stund. En god stund til og med. Opptil 6 mndr. Mye må gjøres: i tillegg til å flytte og selge leilighet skal den pusses opp litt. Kun kosmetisk. Og styles. Så må jeg planlegge og kjøpe inn utstyr til oss: vinterklær for liten og stor. Heldigvis skal bikkja på ferie nå de 3 ukene dette skal pågå. Og fuglen min skal slippe å bli med til fjells . Jeg har div problemer som må løses : fredag : kjøpe 2 sekker hundemat. inngrodde tånegler og gærn kropp skal løses mandag 13. Onsdag 15: 3mnd kontroll, også må jeg fikse knust glass på iPhone, kjøpe ekstern harddisk og slette alt på Mac, tannlegetime 23 okt, kjøpe ting til å lage takkekort, finne ut hvordan løse Aron -kabalen mens jeg maler , vasker, styler leilighet. Skal låne dobbeltseng for bilder sin skyld, og blomster og lykter . Barnefar solgte huset i dag. Heldigvis. Nå er han i rute. Puh

Oisann: falt for et rekkehus jeg. Skal kaste meg inn i budrunde i morgen. Den har allerede starta. Spent på den krigen. Var fullt av folk på visning, og jeg fikk inntrykk av at samtlige var interessert. Men jeg følte meg hjemme der. Jeg kjente at: der! Der skal vi feire jul. Så lurer nå på om jeg har en sjans, eller om den går langt over hodet på meg. Kryss fingre for meg, jenter :-)

Oisann: falt for et rekkehus jeg. Skal kaste meg inn i budrunde i morgen. Den har allerede starta. Spent på den krigen. Var fullt av folk på visning, og jeg fikk inntrykk av at samtlige var interessert. Men jeg følte meg hjemme der. Jeg kjente at: der! Der skal vi feire jul. Så lurer nå på om jeg har en sjans, eller om den går langt over hodet på meg. Kryss fingre for meg, jenter :)

Spennende. Masse lykke til!

Back
Topp