Unikes Unikum & hverdagstrollene

Spennende. Masse lykke til!
Takk :-) det gikk 50 tusen over meg gitt. Så i dag fortsetter vi å pakke og å se på finn og atter finn..

Sent from my iPhone using BV Forum

Åh :( kjipt! satser på neste!
Ja, takk.. Jeg håper det. Jeg følte meg hjemme der. Hadde ikke lyst til å gå. Så har litt rekkehuskjærlighetssorg nå i kveld :-/

To do-list: mandag:ringe megler og avtale fotografering på fredag, skeidar : se på sofa og seng, kl 17-22: male videre i leiligheten mens nabo har Aron, måle gangen for kjøp av lister i morgen. Tirsdag: kl 17-22: leilighet: kjøpe blomster, lyspærer, vaske, spørre venninne I om hun kan hjelpe meg å vaske, spørre venninne M om hun kan ha Aron, kjøpe og sette opp gulvlister, låne lykter fra mamma. Onsdag: kjøpe hundemat og levere den til han som passer hunden min, style og vaske leilighet ferdig. Torsdag: tannlege. Fredag: fotografering. Hvile! Bare være mamma! Lage taco til meg selv og bestemor :-)

NB, husk: kjøpe svarte ledningsholdere på lampebutikk. Ringe rundt og høre hvem som fører sånt først

Tredje og siste dag m maling ferdig. Hvile på lørdag , da er alt ferdig

Vår siste uke har sett slik ut: lørdag : Aron hos onkel. Jeg maler. Kjøper og henter 3 ting på finn; stort bilde, kjøkkenbord og stoler , sofa. Den stinker gml røyk og må tilbake. Søndag : Aron trilles og passes av ung jente. Jeg og venninne maler. Får hjelp av bror til å levere tilbake sofa. Mandag: handletur m Aron og mamma: bestiller seng og sofa fra skeidar og mange flere gjøremål. Kveld:Aron hos nabo. Jeg og venninne maler. Tirsdag: Aron hos nabo. Seng og sofa kommer og jeg monterer. Snekker kommer og gjør gulvlister i gangen. Onsdag: Aron og mamma på handletur: planter og stæsj. Torsdag: Aron hos venninne. Jeg styler. Fredag: Aron hos tante. Jeg tar imot fotograf og takstmann. Lørdag (i dag): Aron hos meg, meg, meg og endelig bare hos meg. Fin og blid gutt jeg har. Som bare smiler og ler. Folk i butikker takker han for å stoppe verden deres et øyeblikk. På apoteket flokket apotekerdamene seg rundt han. Og hun ene ble et helt nytt menneske sa hun. Aron ga henne skikkelig påfyll der han glisa fra øre til øre og kikka flørtende og skjevt på henne med glimt i øyekroken som formelig gnistret. Aron, min Aron, i love you :-*

Ligger og spiser sjokolade igjen. Min nye bestevenn. Bor midlertidig hos mamma. Mulig jeg har sagt det før. Leiligheten legges ut for salg neste uke og det er mange følelser i sving rundt det å flytte : si farvel til det gamle og prøve å finne den gode følelsen i et nytt hjem. Hvis vi finner et hjem. Det er dyrt. For dyrt. Det er slitsomt å dra på visning to ganger i uka. I dag skal fotografen ta nye utebilder også. Drittvær. Så uendelig uflaks. Men bedre drittvær enn på fredag. Da regna det vannrett. I går fikk jeg melding av barnefar. Den første kontakten siden han gikk fra oss den 16 juli. Den meldinga var rimelig lik den jeg fikk 26 juni. Før fødsel. Da hadde han ikke latt høre fra seg siden februar. Det går i 4mndr intervaller ser jeg. Og i samma duren: "det er ingenting jeg heller vil enn å .."Og : "vil mere enn noe annet å hjelpe/se han osv"Jeg trodde jeg skulle være så myk og mild når jeg hørte fra han igjen. Se stort på det. Men ..næ..han fikk denne: "Du gikk fra sønnen din. Det var et valg du tok. Jeg venter på at du skal gjøre opp for deg økonomisk ifht det du skylder meg: 40 tusen inklusiv dåp. Prisen for takkekort kommer senere. Når det gjelder det emosjonelle er jeg fremdeles ute av stand til å forstå hvordan du kunne forlate meg og sønnen din når vi trengte deg som mest. Du visste at jeg ikke hadde hjelp fra andre og du visste at jeg var nyoperert. Det er utenfor min fatteevne. At du tillater deg å sende en slik melding uten noen som helst forklaring på hvorfor du svikta oss så jævlig er ikke overraskende, men skuffende. Hvorfor tar du kontakt først nå? Og hvorfor skal du være intr i sønnen din nå når du ikke har vært det før? Det er takket være meg at han er her. Jeg har klart meg helt alene. Det vil du aldri forstå innholdet av. Og her kommer altså du og skal komme på besøk? Skjønner du at det er toppen av arroganse?"

Selvsagt skal han få se sønnen sin. Men oppførselen hans skal ikke få gå upåaktet hen. Han tror han slipper unna med alt. Bare han lar det gå lang nok tid.

Last edited:
Etter bleieskift, vasking og koking av flasker, hang jeg opp tøy og tok ut av tørketrommelen. Aron lå på gulvet og begynte å høres misfornøyd ut. Jeg satt frem mat til meg selv og han på bordet og matet han mens jeg spiste selv. Sånn har jeg alltid gjort det. Plutselig sier jeg til mamma: " åh, nå kunne jeg tenkt meg en dusj..jeg har ikke dusjet siden..onsdag var det vel..eller tirsdag..jeg husker ikke jeg nå.." (I dag er det søndag )Istedenfor å benytte muligheten å komme med et sjeldent kompliment til datra si, så sier hun spydig: " ja, jeg skjønner ikke åssen jeg fikk det til jeg..to barn og en kæll..(mann). " videre sier jeg til henne at det var frekt og unødvendig å komme med noe sånt..og jeg spør henne videre hvordan det gikk å pusse opp en leilighet og selge den samtidig..da mente hun jeg var drøy isteden..jeg påpekte at hun hadde en mann, men det mente hun ikke telte: han bare sov visst når han ikke jobba. (Det kan ikke jeg huske. Han tok seg 5 min. Men var alltid i aktivitet ! Alltid!) jeg spurte henne om hun ikke kunne gi meg noe positiv tilbakemelding på hva jeg gjør. Og fikk da et skikkelig barnslig NÆI tilbake. Jeg spurte henne igjen om hun ikke kunne gi meg noe positiv respons . Og fikk samme barnslige tilbakemelding. Jeg vet jeg forventer en mer moden og reflektert mamma. Men det blir som å ønske at nissen virkelig fantes.

Last edited:
Herlig!! You go girl! i fare for å tråkke deg på tærne... Men hva i alle dager er det med.morra de?

Herlig!! You go girl! i fare for å tråkke deg på tærne... Men hva i alle dager er det med.morra de?
He he jeg vet ikke. Hun har sine bedre sider. Denne siden er hennes verste. Og den dukker opp i ny og ne. Jeg har lært at det er vondt å være mottaker av. Hun vet nok ikke hvordan det føles. Vi er veldig ulike. Jeg er glad i henne. Hun er jo moren min. Men hun er mest opptatt av seg selv og sine følelser. Sånn sett er det ikke helt heldig å være her over lenger tid. Hun er jo snill som lar oss være her nå. Men det er nok bare tidsspørsmål før det smeller for henne. Vi prøver å gå stille i gangene som det heter. Lurt det. Men hun liker å såre meg. Jeg tror hun er litt misunnelig på styrken min. Den burde hun heller oppmuntre. Jeg vet jeg er annerledes overfor min Aron. Jeg ser ikke poenget med å ikke løfte barnet sitt opp og frem: med et smil, en klem , og et kompliment. Det gjør jeg med henne. Men får aldri det tilbake. Likevel tror jeg hun skryter av meg til andre. Men aldri om hun gjør det til meg. Da ønsker hun heller å påpeke det positive som negativt. Jeg er nå vant med det. Det sårer jo. Men det er bare vann på gåsa. Verre var det som liten. Da var det så vondt, så vondt. Hun sliter med dårlig selvfølelse og takler ikke at jeg ikke gidder å gå rundt med samme elendige og negative kappe. Kommer ikke noe godt ut av det jo. Hun er en mørk sky. Og jeg ser bare positivt på ting. Det er tungt å omgi seg med så mye negativitet. Men jeg tror ikke hun legger merke til det selv. Uansett blir det godt å kjøpe seg et hus snart. Visning i morgen igjen :-D

Du er så tøff, er ikke alle som tørr å konfrontere folk som du gjør.
Takk. :-)Jeg vet ikke om det er så lurt da. Men nå orket jeg ikke å pakke det inn for han. Det er på tide at han får høre det som det er. Han har holdt meg for narr lenge nok. Hatt guts nok til å servere meg løgner på løgner. Stukket fra oss flere ganger. Så nå klasker jeg til han som en utrolig irriterende flue ;-)

Kjære Aron min. Du er 3,5 mnd. Du er et sjarmtroll. Det er sjelden du gråter. Det er som regel når du er veldig veldig trøtt. Det varer ikke lenge. Mat får du såpass ofte at du sjelden rekker å gråte. Og mamman din er vant med de store rapene og prompene dine. Lufta går som regel veldig greit å få ut av deg. Du er veldig glad i pupp, og tar for deg med stor vellyst. Du har hatt et spesielt stort sugebehov siden fødsel, men tar ikke smokk. Nå forrige uke gikk du fra å putte tilfeldige fingre i munnen til å tydelig suge på tommel.Forrige uke begynte du å reise deg selv opp fra liggende til sittende stilling. Jeg tar bare en tommel i hver bebihånd og vips er du oppe. Det har vi trent forsiktig , forsiktig på innimellom siden du var 2mnd (kanskje en-to ganger i uka. ). Du er veldig stolt av at du klarer å stå og liker å gå på fanget med støtte. Dette er hva folk sier om deg, gutten min: "åh! Så sterk han er a! Så sterk er ikke datra mi. Enda hun er 4mndr eldre"/"også ern jo så blid! Han sier ifra nårn er trøtt. Men det skulle bare mangle! Nei, han er skjønn assa.." / "se, han trener a..så sterk ! Han kommer til å gå tidlig assa". I dag har du sitti foran pc litt og trykka litt for første gang. Neste helg skal jeg prøve få tak i noen flere leker til deg. Vi er mellom to hjem og camper midlertidig hos bestemor nå. Men håper at vi snart har et nytt hjem hvor du har ditt eget rom. Det gleder jeg meg til. Du er en fin unge. Som jeg har vært nødt til å sende litt rundt for pass siste to ukene. Leiligheten vår som nå står ferdig for salg har måttet pusses opp litt, og du har måttet være borte fra det stedet da 1 mnd etter siste malingsstrøk. Vi får male m vannbasert i vårt nye hjem. Du er en berikelse for meg og alle andre. Du er høyt elsket!

Kjære Aron min. Du er 3,5 mnd. Du er et sjarmtroll. Det er sjelden du gråter. Det er som regel når du er veldig veldig trøtt. Det varer ikke lenge. Mat får du såpass ofte at du sjelden rekker å gråte. Og mamman din er vant med de store rapene og prompene dine. Lufta går som regel veldig greit å få ut av deg. Du er veldig glad i pupp, og tar for deg med stor vellyst. Du har hatt et spesielt stort sugebehov siden fødsel, men tar ikke smokk. Nå forrige uke gikk du fra å putte tilfeldige fingre i munnen til å tydelig suge på tommel.Forrige uke begynte du å reise deg selv opp fra liggende til sittende stilling. Jeg tar bare en tommel i hver bebihånd og vips er du oppe. Det har vi trent forsiktig , forsiktig på innimellom siden du var 2mnd (kanskje en-to ganger i uka. ). Du er veldig stolt av at du klarer å stå og liker å gå på fanget med støtte. Dette er hva folk sier om deg, gutten min: "åh! Så sterk han er a! Så sterk er ikke datra mi. Enda hun er 4mndr eldre"/"også ern jo så blid! Han sier ifra nårn er trøtt. Men det skulle bare mangle! Nei, han er skjønn assa.." / "se, han trener a..så sterk ! Han kommer til å gå tidlig assa". I dag har du sitti foran pc litt og trykka litt for første gang. Neste helg skal jeg prøve få tak i noen flere leker til deg. Vi er mellom to hjem og camper midlertidig hos bestemor nå. Men håper at vi snart har et nytt hjem hvor du har ditt eget rom. Det gleder jeg meg til. Du er en fin unge. Som jeg har vært nødt til å sende litt rundt for pass siste to ukene. Leiligheten vår som nå står ferdig for salg har måttet pusses opp litt, og du har måttet være borte fra det stedet da 1 mnd etter siste malingsstrøk. Vi får male m vannbasert i vårt nye hjem. Du er en berikelse for meg og alle andre. Du er høyt elsket!

Hvordan går det å bo hos mamma'n din nå?

Det er tungt, men også veldig bra. Har omgangssyke , og vet ikke hva jeg skulle gjort om hun ikke hadde vært her. Jeg har ammet, laget flaskemat og skiftet bleier. Men hun har hatt han innimellom så jeg har kunnet spy og fløyet på do uten å etterlate lillegull alene. Han har vært veldig aktiv i dag, og det er ekstra tøft å bli sparket i magen når man ligger m feber og en spysjuke fra h******. En samboer ville avlastet meg mer, og jeg ba henne ringe barnefar. Jeg kunne ikke stå på bena. Kroppen rista. Men hun klarte å løfte og bære han opptil flere ganger. Men jeg lå og drømte om at noen kunne komme å ta han og bikkja med på trilletur. Skulle fantes en sånn kriseforening for syke mammaer :-)

Det er tungt, men også veldig bra. Har omgangssyke , og vet ikke hva jeg skulle gjort om hun ikke hadde vært her. Jeg har ammet, laget flaskemat og skiftet bleier. Men hun har hatt han innimellom så jeg har kunnet spy og fløyet på do uten å etterlate lillegull alene. Han har vært veldig aktiv i dag, og det er ekstra tøft å bli sparket i magen når man ligger m feber og en spysjuke fra h******. En samboer ville avlastet meg mer, og jeg ba henne ringe barnefar. Jeg kunne ikke stå på bena. Kroppen rista. Men hun klarte å løfte og bære han opptil flere ganger. Men jeg lå og drømte om at noen kunne komme å ta han og bikkja med på trilletur. Skulle fantes en sånn kriseforening for syke mammaer :)

Oh yess. Definitivt! Hatt brystbetennelse to ganger og da med feber. Skulle ønske man kunne ringe inn syk til mamarollen :p god bedring!!

Stress. Nervøs. Visning i dag og i morgen. Fløy m munnbind i går kveld og vaska , rydda , styla. Fikk hjelp av venninne, Bror. Nabo passet Aron. Løp inn og han innimellom slaga. Veldig tappet, men har drukket cola hele tiden. Fikk akutt magesyke søndag: oppkast, diaré,feber. Spist fryktelig lite siden: 3 porsjoner barnegrøt ,2 runde loffeskiver og i går turte jeg å få i meg 2 skåler m kjøtt, gulerot og potet i saus. Gått ned 3kg på 3dgr. Sulten.

Back
Topp