Unikes Unikum & hverdagstrollene

Du ringte? :o Du ass. Håper det ordner seg for dere.
Ja, jeg ringte he he. Fikk helt nok. :-) syns du det var litt snålt ..?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, jeg ringte he he. Fikk helt nok. :) syns du det var litt snålt ..?

Neida. Bare så ulik meg. :p her tok far kontakt denne uka. Spurte om farskapstest samtidig som han ville at vi skulle kommuniserer bedre. Ville ta del i E sitt liv. Ja jøss. Bestill test sa jeg. Grr

Neida. Bare så ulik meg. :p her tok far kontakt denne uka. Spurte om farskapstest samtidig som han ville at vi skulle kommuniserer bedre. Ville ta del i E sitt liv. Ja jøss. Bestill test sa jeg. Grr
Jeg er provosert jeg også. Ikke tro noe annet. Men jeg skiller på hva han gjør og hvem han er. Han er en skikkelig goding. Men som ikke er blant de mest reflekterte blant oss, kanskje ikke den modigste og som har en Forrest Gump - tendens: løper fra alt og for den minste ting. Han er uviten om ringvirkninger av å løpe slik. Og han tror- med hånda på hjertet- at han er totalt uskyldig og klarer dermed å vri på sannheten til han kommer ut m et plusstegn foran. Han er jo søt også da. Veldig guttete. Ingen mann med andre ord. Men ja, han provoserer meg også med all ansvarsfraskrivelse. Vi har hele livet på å snakke sammen. Men han har bare sjans til å se Aron som 4 måneder nå.

Jeg er provosert jeg også. Ikke tro noe annet. Men jeg skiller på hva han gjør og hvem han er. Han er en skikkelig goding. Men som ikke er blant de mest reflekterte blant oss, kanskje ikke den modigste og som har en Forrest Gump - tendens: løper fra alt og for den minste ting. Han er uviten om ringvirkninger av å løpe slik. Og han tror- med hånda på hjertet- at han er totalt uskyldig og klarer dermed å vri på sannheten til han kommer ut m et plusstegn foran. Han er jo søt også da. Veldig guttete. Ingen mann med andre ord. Men ja, han provoserer meg også med all ansvarsfraskrivelse. Vi har hele livet på å snakke sammen. Men han har bare sjans til å se Aron som 4 måneder nå.

Håper for baby sin del at han vokser på det og tar seg sammen!

Håper for baby sin del at han vokser på det og tar seg sammen!
Jepp. Tusen takk. Vi krysser fingre for det. For oss begge, KineLee :-)

Og her kunne jeg fortsatt å repetere detaljene i historien, hva hvem har sagt og gjort og hatt ugjort..hvem som var skyldig hvem, and so on.. Kjente istad at : nei! Det her gidder jeg ikke. Når jeg syns det er dårlig at han ikke ringer, så får vel jeg gjøre det da. Så jeg ringte. Han tok den. Han fikk høre at jeg er langt ifra den som står til hinder mellom far og sønn. Men jeg fortjener at han gjør opp for seg. Både økonomisk og at han kommer med en unnskyldning. Jeg sa at vi har ventet. Ventet og ventet på kontakt fra han. Å gå rett til familievernkontoret uten å engang ringe meg er jo å gå utenom bekken etter vann. Jeg sa at det er uhørt å oppføre seg sånn mot Aron som han har gjort mot meg. Han var enig i det. Jeg håper han skjerper seg. Gjør opp for seg. For alltid. Også ser jeg frem til tirsdag. Da skal Aron treffe pappan sin for første gang siden fødsel. Endelig!

Lykke til til tirsdag :)

Pappan er syk. Influensa visst. Da blir det et par uker til møtet mellom far og sønn.

Hva føler du ift det?
Jo, takk, det er jo bra han holder seg unna når han er syk. Og jeg har skrevet til han at han må utsette å treffe sønnen sin til han er helt frisk og smittefri. Vi har satt 2 uker. Jeg ringte også familievernkontoret og fortalte alt i en kort versjon hvor de var enige i at det beste er å prøve en dialog først. Vi fikk likevel en time 16 des, som vi evt kan bruke som rådgivingstime. Jeg tror han er syk altså. Jeg orker ikke mistro og legge masse i dette. Aron skal få all min fokus :-)

Jo, takk, det er jo bra han holder seg unna når han er syk. Og jeg har skrevet til han at han må utsette å treffe sønnen sin til han er helt frisk og smittefri. Vi har satt 2 uker. Jeg ringte også familievernkontoret og fortalte alt i en kort versjon hvor de var enige i at det beste er å prøve en dialog først. Vi fikk likevel en time 16 des, som vi evt kan bruke som rådgivingstime. Jeg tror han er syk altså. Jeg orker ikke mistro og legge masse i dette. Aron skal få all min fokus :)

Høres veldig fornuftig ut :)

Aron har smakt på: avokado , banan, mango, grøt. Ser ut til å like det. :-)

Jeg tror du har det fint, gutten min. Du ler i søvne. Søten! Jeg elsker den lattern din! Mamma elsker deg! Nå kan du mye: strekke armer, sitte/stå/ gå med støtte,spise grøt/frukt most, ler, smiler, griper, klyper, drar , snur deg rundt, heiser deg opp, ligger på magen, holder hodet , spiser på tærne dine.. Er det mer tro..? I morgen skal du få sitte i min gml stol og spise grøt. Den vippestolen du har sitteligget i ved frokost frem til nå bøyer du deg snart ut av. Du vokser og vokser, gutten min. Fin er du!

Søren . Jeg er åpen. Om alt. Til alle. Omtrent. Det straffer seg. I kveld kom ei gammel, til tider klok , tante til meg og mente jeg burde flytte sammen med barnefar igjen. Hvis han ikke slo meg hadde jeg ingen grunn til å dra. Det får meg til å tenke. Skal jeg begi meg utpå utrygg grunn ?

Søren . Jeg er åpen. Om alt. Til alle. Omtrent. Det straffer seg. I kveld kom ei gammel, til tider klok , tante til meg og mente jeg burde flytte sammen med barnefar igjen. Hvis han ikke slo meg hadde jeg ingen grunn til å dra. Det får meg til å tenke. Skal jeg begi meg utpå utrygg grunn ?

Hva i alle dager var begrunnelsen?

"Gammel tante" som kommer med "hvis han ikke slår deg..." er nok til å inngi skepsis hos meg i hvert fall... De tilhører en annen generasjon enn oss, med helt andre forutsetninger.
Vi jobber og er selvforsørget. Det var stort sett ikke de. Jeg merker det utrolig godt på min mormors generasjon. Hennes venninner som var hjemmeværende og avhengig av mannen for penger har den samme innstillingen.
Mormor jobbet, og skilte seg fra mannen sin etter at de hadde fått tre barn.

Jeg vet ikke hva som har skjedd mellom deg og bf, men hvis sambo hadde stukket og ikke gitt lyd fra seg på mange mnd hadde han skulle fått jobbet hardt for å få oss tilbake. Jeg hadde i hvert fall ikke tatt initiativet, han måtte ha bevist at han faktisk var interessert.

Men det er min innstilling. Jeg er sta og egen, og til tider litt barnslig når det gjelder skyldfordeling. Og veldig, veldig langsint.

Hva i alle dager var begrunnelsen?
Ja, det virker spesielt. Og jeg var på vei til å forklare hvorfor jeg dro i første omgang. Men da stoppet hun meg og ville ikke høre noe om en person som ikke var det for å forsvare seg. Jeg prøvde å si at årsaken var kun faktabasert( gjeldsslave), og jeg kjente det ble veldig vanskelig å fortsette samtalen når jeg ikke fikk lov til å forklare . Men hun har et poeng. Dersom Aron hadde vært alvorlig syk for eksempel , så tror jeg at jeg ville dratt han inn i varmen på 1-2-3. Det er jo noe å tenke over det. At vi , tross alt, er friske og har det bra. Det er synd at det skal gi mindre grobunn for relasjon.

"Gammel tante" som kommer med "hvis han ikke slår deg..." er nok til å inngi skepsis hos meg i hvert fall... De tilhører en annen generasjon enn oss, med helt andre forutsetninger.
Vi jobber og er selvforsørget. Det var stort sett ikke de. Jeg merker det utrolig godt på min mormors generasjon. Hennes venninner som var hjemmeværende og avhengig av mannen for penger har den samme innstillingen.
Mormor jobbet, og skilte seg fra mannen sin etter at de hadde fått tre barn.

Jeg vet ikke hva som har skjedd mellom deg og bf, men hvis sambo hadde stukket og ikke gitt lyd fra seg på mange mnd hadde han skulle fått jobbet hardt for å få oss tilbake. Jeg hadde i hvert fall ikke tatt initiativet, han måtte ha bevist at han faktisk var interessert.

Men det er min innstilling. Jeg er sta og egen, og til tider litt barnslig når det gjelder skyldfordeling. Og veldig, veldig langsint.
Jeg har mange grunner til å la være han. Må lade tlf min hvis jeg skal rekke å skrive alle grunnene. Enig m deg også.

Aron ruller rundt kvikkere enn meg selv. Straks han er lagt på ryggen , er han over på magen. Og der trives han gitt. Han har også som favorittgeskjeft å tygge på føttene sine, henda mine og blåse spytt med leppene. Han prater også til tider veldig mye, og kan lage så høye lyder at det skjærer i øra. Lillegutt .,nå har vi vært på besøk, trillet en time, kjørt bil, badet , fått flaske, ammet i senga og her ligger vi ennå. Men du..er ikke trøtt..og skravler i vei med beina i været.. Kjære lillegutt.. Kan vi værsåsnil få litt søvn.,

Aron ruller rundt kvikkere enn meg selv. Straks han er lagt på ryggen , er han over på magen. Og der trives han gitt. Han har også som favorittgeskjeft å tygge på føttene sine, henda mine og blåse spytt med leppene. Han prater også til tider veldig mye, og kan lage så høye lyder at det skjærer i øra. Lillegutt .,nå har vi vært på besøk, trillet en time, kjørt bil, badet , fått flaske, ammet i senga og her ligger vi ennå. Men du..er ikke trøtt..og skravler i vei med beina i været.. Kjære lillegutt.. Kan vi værsåsnil få litt søvn.,

Å, det er så kos med den bablingen småtassene våre driver med om dagen :) Føtter er stor stas her også, men lille har ikke puttet de i munnen enda. Håper Aron snart er ferdig med det han har på hjertet, så dere får sove. God natt, sov søtt :)

Back
Topp