Unikes Unikum & hverdagstrollene

Uff, føler med deg :( Omgangssyke er noe av det verste som finnes! Får du i deg "nok" drikke? Pass på så du ikke blir dehydrert.
Synes du er vanvittig tøff og flink til å stå på, du virker som ei usedvanlig sterk dame :)
Hvordan gikk det med visning?

Uff, føler med deg :( Omgangssyke er noe av det verste som finnes! Får du i deg "nok" drikke? Pass på så du ikke blir dehydrert.
Synes du er vanvittig tøff og flink til å stå på, du virker som ei usedvanlig sterk dame :)
Hvordan gikk det med visning?
Takk for det :-) nei, jeg må både drikke og spise mer. Frem til nå kl 19 på kvelden har jeg bare fått i meg 2 brødskiver på hele dagen. Og Aron har vært ekstra syk i dag også. Han har bæsja meg ned og sprutgulpa/ kasta opp flere ganger. Jeg har skifta 4 ganger. Han også vil jeg tro. Verre var det i natt. Etter et godt bad, måtte vi bytte pysj ca 5 ganger. Og hadde bare en pysj igjen. Heldigvis kasta han ikke opp mer, så den 6 pysjen beholdt han på. Men siden han kasta opp så mye var han mye tørst, og han måtte ha flaskemat straks og puppet mye. Likevel var han mye urolig i natt, og holdt meg våken selvsagt, men enda verre var det at jeg ble så usikker på om jeg burde sette igang noen tiltak. Kjente på panna hans igjennom hele natten, men han var ikke varm. Det er han ikke nå heller, så jeg håper han ikke er syk. Det er en tøff tid dette.

Sent from my iPhone using BV Forum

Og da var leiligheten solgt :-D

Grattis! Fikk du det du ville ha for den?
Takk :-). Nei, egentlig ikke. Men var kun 1 budgiver. Og jeg avslo 3 bud før jeg aksepterte. Det er et høyt spill.

Takk :). Nei, egentlig ikke. Men var kun 1 budgiver. Og jeg avslo 3 bud før jeg aksepterte. Det er et høyt spill.

Isj da. Men hvis alternativet er å sitte lenge med den er det kanskje like greit.
Gruleder meg til vi skal kjøpe om 1-2 år, det er mye penger. :o

Isj da. Men hvis alternativet er å sitte lenge med den er det kanskje like greit.
Gruleder meg til vi skal kjøpe om 1-2 år, det er mye penger. :o
Ja, det er ikke sesong for kjøp nå like før jul, og lavsesongen fortsetter ut februar iflg meglere. Så jeg kjente at jeg ikke turte vente. Jeg sparer litt på å bo hos mamma, og jeg kan finregne på neste kjøp med litt ro i magen. Trodde jeg. Isteden knyter det seg mtp hvor og når jeg skal slå til. Det er så avgjørende for Aron det jeg velger. Men må velge før 1 feb pga frist for barnehageplasssøking. Hvorfor venter dere 1-2år?

Ja, det er ikke sesong for kjøp nå like før jul, og lavsesongen fortsetter ut februar iflg meglere. Så jeg kjente at jeg ikke turte vente. Jeg sparer litt på å bo hos mamma, og jeg kan finregne på neste kjøp med litt ro i magen. Trodde jeg. Isteden knyter det seg mtp hvor og når jeg skal slå til. Det er så avgjørende for Aron det jeg velger. Men må velge før 1 feb pga frist for barnehageplasssøking. Hvorfor venter dere 1-2år?

Vanskelig det der. Heldigvis er de små ennå, jeg tenker det er viktigst at man har funnet plassen man vil bo innen de begynner på skolen.

Vi har ikke nok egenandel ennå, sparer for harde livet. :)

10 nov: en halv teskje grøt. 11 nov: en hel teskje grøt. 12 nov: 1-2 teskjer grøt 13 nov: 1-2 ts grøt+ ca 1 teskje most avokado. Det samme i dag den 14 nov. Han dytter på hånda mi så skjea kommer fortere inn. He he. Helsesøster ville vi sku vente til 6 mndr, men nyere forskning viser at babyer trenger b12 for å utvikle hjerne og nervesystem bedre, og må derfor innta dette selv ved smaksprøver. Jern er dekket via morsmelk til 6mndr alder. Jeg tar triobe vitamin men stoler ikke på at det er nok.

10 nov: en halv teskje grøt. 11 nov: en hel teskje grøt. 12 nov: 1-2 teskjer grøt 13 nov: 1-2 ts grøt+ ca 1 teskje most avokado. Det samme i dag den 14 nov. Han dytter på hånda mi så skjea kommer fortere inn. He he. Helsesøster ville vi sku vente til 6 mndr, men nyere forskning viser at babyer trenger b12 for å utvikle hjerne og nervesystem bedre, og må derfor innta dette selv ved smaksprøver. Jern er dekket via morsmelk til 6mndr alder. Jeg tar triobe vitamin men stoler ikke på at det er nok.

Gøy med fast føde :D mini roper mellom hver skje :p

Synes disse helsesøstrene kan se å oppdatere seg litt! :p Vår hs sa vi kunne starte med smaksprøver ved 4 mndr da.
Vi begynte med grøt da han var 15 uker, det gikk helt fint. Jeg glemmer stadig å ta vitaminer så er bra han får litt jern via grøten he he. Øker sakte opp til halv porsjon fremover nå.
Likte Aron avokado?

Synes disse helsesøstrene kan se å oppdatere seg litt! :p Vår hs sa vi kunne starte med smaksprøver ved 4 mndr da.
Vi begynte med grøt da han var 15 uker, det gikk helt fint. Jeg glemmer stadig å ta vitaminer så er bra han får litt jern via grøten he he. Øker sakte opp til halv porsjon fremover nå.
Likte Aron avokado?
Enig m du. Blir litt svimmel av ulike meninger. Hs kunne godt ha informert om nyere forskning syns jeg. Ja, avokado var supert. Vi tar et par ts hver morgen. :-)

..og der ble jeg innkalt til mekling. Istedenfor å betale meg det han skylder, legge seg langflat å be om unnskyldning , komme med en skikkelig forklaring på hvorfor han dro fra oss..så har han altså begjært mekling. Som om jeg noengang ville vært i veien for at Aron får treffe pappan sin. De burde hatt et forhold for lenge siden . Det var han som dro 16 juli. Aron var da 5 dager gml. Vi verken hørte eller så noe til han etter det, før 25 okt . Da fikk jeg en sms. Med en unnskyldning ? Med en forklaring? Neida, bare ytra ønske om besøk. Det han burde gjort var å spørre meg om kontonummeret mitt for å sette inn det han skylder. Og en unnskyldning ! En skikkelig unnskyldning. Det var ikke bare meg han stakk fra. Det var sønnen hans og. Og vi måtte klare oss selv : en nyoperert , en nyfødt , en stor svart hund og 35 plussgrader. 4 måneder alene har vi vært. Mens han har hatt 2 uker lønna permisjon for å være m sønnen sin og 5 uker ferie etter det. Kan tro han må ha kost seg.. Det første jeg skal si i meklingssamtalen er: hvorfor tok du ikke bare en telefon til meg? Hvorfor kunne du ikke bare betalt det du skylder meg, og bedt meg om unnskyldning for at du forlot oss? Hva med å starte der liksom, istedenfor å innkalle til mekling? Hvis du tror jeg har vært til hinder for at dere skal ha samvær , så må du tenke litt mer på hvem av oss som dro fra Aron . Du har kunnet tatt kontakt før. Du kunne bare ringt .

Last edited:
Hele historien;
2013
April; møttes.
August;begynte å bo sammen, uten å endre adresse
September&Oktober; pusset opp i huset hans. Samtidig forsøkte vi Clearblue fertilitetsmonitor.
21 Oktober;føler meg dårlig, utsetter salg av leiligheten, tester positiv test på kvelden + sluttet å røke
25 Oktober;finner 80 uåpna regninger. Han har skyhøy gjeld om bør selge huset så fort som mulig for å betale ned alt han skylder sporenstreks, forte seg inn på et leiemarked og lage et hjem for barna sine, og ikke minst være med å delen på utgiftene som gravid.
07 November;må i tenkeboksen , drar hjem til leiligheten min som står mer eller mindre tom. Jeg er uten hvitevarer, uten seng,dyne,klær. Er dårlig. Drar og kjøper et pledd som dyne. Lever på alt som kan lages via vannkoker; nudler,pølser.
18 November; barnefar kommer m et lass med ting. Og drar. Jeg blir fortvilet over at jeg må gjøre alt dette selv, dårlig form og ikke kan bære tungt. I tillegg har jeg bursdag i morgen. Jeg avlyser bursdagbesøk. Det er ikke plass her.
Romjul;han tar kontakt via sms. Beklager at han ikke har vært der.

2014
Januar: Han ringer en dag jeg er på vei hjem fra jobb. Han sier han er på vei til å selge huset. Jeg blir så glad at jeg gråter. Jeg øyner håp.
I mellomtiden finner jeg ut at den megleren hans finnes ikke. Og alt er bare løgn. Han vet ikke hva jeg vet.
26 februar: Jeg ringer og spør mer om meglerenn navn, som han ikke husker. Han vet heller ikke hvilket firma han jobber for. Han skal hjelpe meg å gå tur m hunden. Han skal ringe meg sier han. Jeg hører ikke mer før...
17 juni: sms'er begynner å komme. Han vil møtes. Terminen nærmer seg.

-to be continued-

Last edited:
Og her kunne jeg fortsatt å repetere detaljene i historien, hva hvem har sagt og gjort og hatt ugjort..hvem som var skyldig hvem, and so on.. Kjente istad at : nei! Det her gidder jeg ikke. Når jeg syns det er dårlig at han ikke ringer, så får vel jeg gjøre det da. Så jeg ringte. Han tok den. Han fikk høre at jeg er langt ifra den som står til hinder mellom far og sønn. Men jeg fortjener at han gjør opp for seg. Både økonomisk og at han kommer med en unnskyldning. Jeg sa at vi har ventet. Ventet og ventet på kontakt fra han. Å gå rett til familievernkontoret uten å engang ringe meg er jo å gå utenom bekken etter vann. Jeg sa at det er uhørt å oppføre seg sånn mot Aron som han har gjort mot meg. Han var enig i det. Jeg håper han skjerper seg. Gjør opp for seg. For alltid. Også ser jeg frem til tirsdag. Da skal Aron treffe pappan sin for første gang siden fødsel. Endelig!

Og her kunne jeg fortsatt å repetere detaljene i historien, hva hvem har sagt og gjort og hatt ugjort..hvem som var skyldig hvem, and so on.. Kjente istad at : nei! Det her gidder jeg ikke. Når jeg syns det er dårlig at han ikke ringer, så får vel jeg gjøre det da. Så jeg ringte. Han tok den. Han fikk høre at jeg er langt ifra den som står til hinder mellom far og sønn. Men jeg fortjener at han gjør opp for seg. Både økonomisk og at han kommer med en unnskyldning. Jeg sa at vi har ventet. Ventet og ventet på kontakt fra han. Å gå rett til familievernkontoret uten å engang ringe meg er jo å gå utenom bekken etter vann. Jeg sa at det er uhørt å oppføre seg sånn mot Aron som han har gjort mot meg. Han var enig i det. Jeg håper han skjerper seg. Gjør opp for seg. For alltid. Også ser jeg frem til tirsdag. Da skal Aron treffe pappan sin for første gang siden fødsel. Endelig!

Du ringte? :o Du ass. Håper det ordner seg for dere.

Back
Topp