Unikes Unikum & hverdagstrollene

I morgen tidlig kl 8 er det glukosebelastningstest. Jeg slipper visst ikke unna. Den er ca ferdig kl 10-11.

Jeg sover best fra 9-12 når jeg er heldig. Det mister jeg i morgen. Jeg er vant til å spise mye frukt på nettene også, og drikke melk. Nå får jeg bare drikke vann+ spise isbiter.

Rett etter lege hadde det jo vært på sin plass og dratt rett hjem for å spise+sove. Men det kan jeg altså ikke. Må hente bror som skal være med og handle bærbar discman. Jah,så gammeldagse er vi he he. Pluss gjøre flere ærend.

Samtidig må jeg få tak i jordmor og snakke om ultralyd som er satt opp etter termindato. Jeg må også evt ringe sykehuset og pese dem litt hvis nødvendig. Dette må jeg isåfall gjøre før kl 15.

Forhåpentligvis sitter jeg igjen med dette etter endt dag
-avklart svdiabetes
-avklart hvorvidt ul er viktig for meg, og hvis ja, hvorfor og derigjen hvorfor setter de opp time etter termindato og kan jeg evt få en tidligere time.
-cd-spiller
-garanti for at noen brenner 2 cder til meg med musikk jeg plukker ut så snart som mulig. Frist for å ha cder i boks bør være tirsdag el onsdag.
-avklare om jeg skal avbestille privat ul

Er litt stresset nå merker jeg..

Jah, også MÅÅ jeg rekke og bestille fotpleie i morgen. Pluss få tak i spillelisten til yogatrenern min :)

Status

-glukosebelastningstest ble kansellert av fastlege, fastende blodsukker var 4,5.
-symfysemål var ok mente fastlege. Han mente både jm+ vikarlege hadde målt feil.
-fått lånt meg discman,må få penger igjen for kjøpt discman i morgen.
-1 cd er brent
-fotpleie er bestilt til torsdag
-treffe yogatrener på torsdag og låne hennes yogamusikk for fødsel

:)

:HeartblueTermin - 02.07.14

:HeartbluePå vei - 39+4

:HeartblueDager igjen til termin - 6 dager

:HeartblueTrimester - 3. trimester

:HeartblueNeste kontroll - Lege 2.juli

:HeartblueKjønn - Gutt

:HeartblueNavn - aner ikke..kanskje Aron Luvi..eller Amund

:Heartblue Utålmodig - ja, henda mine er i fare for varig nerveskade. Dagene er seige nå.

:HeartblueNye innkjøp - ferdig nå

:HeartblueUtstyr så langt - mangler babycall..men tror jeg venter m det.

:HeartblueMelk i brystene - klemte ut litt klar væske for flere uker siden, men det er alt..

:HeartblueBabymage - Veldig mage! Folk tror jeg skal føde anytime, og det kan jeg jo og hehe

:HeartblueStrekkmerker - Fraværende. Enn så lenge. Mulig det er den ene fordelen ved å være noget eldre. Bruker ellers strekkmerkekrem sånn just in case :rolleyes: Mulig jeg har fått 3-4 stykk , ca 2 på hver side av hoftene.

:HeartblueAktivitet - Varierer. Null stress. Hans aktivitet er ok. Min er ikke eksisterende.

:HeartblueTungt - Veldig. Lagt på meg 31 kg hittil også.

:HeartblueKynnere - Stadig vekk, mensmurringer også.

:HeartblueHodet festet - Jordmor mente i dag at det var litt slarkete der nede, men at hodet ligger der det skal. Det var ikke helt festet,men ikke noe å bekymre seg om visst.

:HeartblueBarnerom - Deles med meg. Ikke gjort noen endring siden forrige oppdatering.

:HeartblueMatkick - Melk,vannmelon,isbiter. Matkicket har roet seg kraftig nå. Nå har jeg lite matlyst i grunn.

:HeartbluePlager - Carpal tunnelsyndrom har økt i intensitet. Går nå med håndskinner omtrent hele tiden. Tung. Øm i underlivet. Bekkenløsning. Dårlig med søvn. (1-1,5 t av gangen, pga: enten meg el bikkja må tisse/bæsje, må ha kald frukt/drikke, bebi sparker, for varmt /kaldt i rommet, eller bare våkner og ikke får til å sove igjen..) Kløe. Stor.

:HeartblueHumør -Nå har jeg lettere for å bli irritert. Jeg har ingen lunte for å forklare ting til folk og har bare nok med meg selv og alt jeg skal gjøre. Tålmodigheten har sin begrensning nå for tiden rett og slett. Håper fotpleie+litt ryggmassasje torsdag kan hjelpe litt på.

:Heartblue Aktivitet-
Torsdag 26:butikkærend,fotpleie,besøk + sushi
Fredag 27 :husarbeid+hvile

Lørdag 28: slektstreff
Søndag 29: 3 dager igjen til termindato

:Heartblue Tilskudd -
Lactulose 3 ss
Tran 1 ss
Sanasol 1 ss
D-vitamin 1tab

TrioBe 1 tab
Magnesium 1 tab
Jerntabletter 2 tab

:HeartblueSykehusbagen - Ferdigpakket

:HeartblueTanker om fødselen - Vil helst ha massasje, bad, puste meg igjennom. Musikk. Venninne+mamma skal være med.

:HeartblueAnnet - vil helst ha alt på lista unnagjort og strøket, men ser at det er svært lite som står igjen.

Det begynner å nærme seg termindato,og ikke overraskende har barnefar nå tatt kontakt.

Han har løyet før graviditet, ble tatt på fersken og fortsatte å lyve etterpå.
Han tar ikke ansvar for egne handlinger og seg selv, men leker ansvarsfull på papiret.
Han gikk inn for å lage barn, og stakk hodet i sanda etterpå.
Han lovet å hjelpe meg, men det stoppet visst der.

Jeg har løpt og grått i ulendt terreng. Med smertefullt bekken og smertefulle hender. Jeg har pisket meg selv fremover i all slags vær, i alle sesonger. Alt fra snøvær og alt hva det innebærer, snømåking, glatte veier, hundelufting,og alt dette mens kroppen gir all motstand. Jeg husker ikke de 3 første mnd. De var jævlige. Jeg krabbet.Så visnet hender, mistet ting, mistet krefter, smertene kom gradvis og ble sterkere og sterkere. Utfordringen i hverdagen økte. Hundelufting ble et problem, å handle,bære, å utføre noe som helst med hendene. Ikke lenge etter måtte jeg innse at bekkenløsningen var et faktum. Det gikk raskt opp for meg at jeg ikke klarte å gå. Tiltak måtte til og jeg klarte å lære meg en ny hverdag. Samtidig vokste magen i turbofart, og allerede i april fikk jeg spm om fødsel var like om hjørnet. Vekten økte til over 30kg ekstra å bære på, ødemer ble verre, henda ble verre og bekkenet endret seg siste mnd til å bli verre av helt naturlige årsaker: Det nærmer seg fødetid.

Og nå syns han det passer fint å komme på banen.

:HeartbluePå vei - 39+6

:HeartblueDager igjen til termin - 4 dager

I dag skal jeg på slektstreff. Håper det ikke skjer noe i dag, og at vi får med oss hele selskapet. Håper også at det er gode stoler der , og muligheten for å hvile beina på noe.

Det er helt greit om det starter i morgen, 29 juni. Men hundepassern passer det best for fom den 30 juni da han er på fisketur i Sverige i helgen.

Om 4 dager er det termindato og jeg skal til legen. Jeg har en følelse at jeg kommer til å ha den timen.

Om 6 dager har jeg time for ul på sykehuset. Har også en følelse at den timen kommer til å bli benyttet.

Det skulle ikke forundre meg om menstermin 7 juli er mer korrekt ifht nedkomst.

Lets see :Heartblue

:HeartbluePå vei - 40+0

:HeartblueDager igjen til termin - 3 dager

-er hos mamma. Er nok her til sent i kveld. Håper en av naboene her tilbyr seg å gå tur m hunden min.

Mandag 30 juni:
-ringe SØF og spørre om de har en avbestillingstime for ul før 2 juli
-støvsuge
-vaske gulv

Tirsdag 1 juli
-vaske fuglebur
-evt få besøk

Åå, nå følger jeg spent med!!! :)

Sent from my iPhone

:HeartbluePå vei - 40+1

:HeartblueDager igjen til termin - 2 dager

Svake murringer i rygg+mage og litt nedover i beina. Starta på dag 39+6. Kun 2-3 stykken. Det samme dagen etter. Ikke stort å snakke om. Og kynnerne er så svake og deilige at jeg tør såvidt å kalle dem kynnere.

Passer på å spise ofte, helst 5 måltider pr dag. Det skal gjøre at man lettere går i fødsel visst, jfr jm på sykehus. Det samme er visst å tenke positive tanker og tro på at fødsel er nært forestående, jfr jm på helsestasjonen.

Hver dag nå prøver jeg å forberede meg på at jeg skal være borte hjemmefra 2 dager. Prøver å ha det sånn nogenlunde shina i hjemmet. I morgen er det derfor litt husarbeide på tapetet igjen. Uansett hvor umulig og tungt det faktisk er nå.

Har 105 kg å bære på nå, gått opp ca 35 kg. Og midjemålet mitt er ca 134,5 cm ved navel. Magen er stram som fy og er ikke annet enn stramt skinn. Spent på hvor stor ungen faktisk er.

Har behov for mengder m melk nå. Ca 3 liter pr dag. Drikker ca 1 liter vann i tillegg.

I morgen må jeg spørre en av de tidligere hundepasserne igjen om hun kan gå med hunden min denne uka frem til fødsel. Jeg håper hun kan.

17 juni begynte plutselig barnefar å ta kontakt. Han tar kontakt nå og da nå, og gir seg ikke. Jeg har ikke noe behov for å imøtese en plutselig dialog nå så nærme fødsel. Han har vært fraværende hele svangerskapet, og det er ingen grunn til at han skal komme på banen nå. Det får vente til etter fødsel.

Last edited:

:HeartbluePå vei - 40+2

:HeartblueDager igjen til termin - 1 dag
To do-list

1 juli og utover
T støvsuge
T ta ut av oppvaskmaskinen
T vaske klær
T ta imot hundelufterbesøk
T dusje

O ul på sykehus 2 juli
O Lege 2 juli
O finne hundelufter for 2 juli-6 juli
O handle mat

T tørke støv
T vaske gulv
T vaske bad

F klippe av reklame på bilstol og lese bruksanvisning
F vaske vinduer
F vaske fuglebur

L Olje utemøbler igjen
L vaske håret, og hårkur

S støvsuge
S vaske gulv

Last edited:
Termindato i dag.

Nettopp kommet hjem og lagt meg på sofa med en is i handa. Skal til lege kl 14:00, om en time. Alarmen er satt på, i tilfelle jeg sovner. Har ikke vært mye søvn i natt.

Vært til undersøkelse ved SØF: ultralyd estimerte vekt på lillegutt til 4200kg. Ble sjekket om jeg hadde åpning. Null,niks,nada.

Ny time mandag 7 juli kl 08:00: overtidsvurdering, ultralyd, CTG.

Går max til 9 juli ifølge legen. Mulig det er pga vekt /alder.

O tette nesebor

Sovnet ca 0230 i natt. Våkna 0437 av høyre nesebor som var tett. Jobbet med å åpne det frem til jeg lyktes kl 6. Et kvarter senere tetta venstre nesebor seg. Og det jobber jeg med å åpne ennå (kl 0709).

Dette er en heelt vanlig graviditetsnatt.

(Must have på nattbordet: saltvannsnesespray, kleenex, vannflaske, halsbranntabletter, tlf med rieteller-app)

Blir gal av tette nesebor. I natt brukte jeg 3 timer totalt på 2 nesebor.

Kjøpt nesespray igjen i dag. Den funker ikke den heller. Tærer på humøret dette.

Sur. Fått beskjed om å gå, bade. Gått 4 timer i kjøpesenter i dag+ 30 min m bikkja nå i kveld.

Går supersakte pga bekkenløsning.

F klippe av reklame på bilstol og lese bruksanvisning
F vaske vinduer
F vaske fuglebur
F tørke støv
F vaske gulv

L Olje utemøbler igjen
L vaske håret, og hårkur

S støvsuge
S vaske gulv

40+6 i dag. 3 dager på overtid.

Ligger og venter på fødsel. Bikkja er plassert bort. Mamma har tatt seg en tur hjem til seg selv. Jeg har lyst på saker jeg ikke vet hva er. Lakris kanskje. Ute er det 26,5 grader. Jeg ligger inne med tv,mac,iphone som selskap.

Skal ta en tur i dusjen etterhvert..når henda mine er bedre.

Håper få til litt søvn, så går tida litt fortere.

41+0

Når kommer du?

6/7 drømte jeg om.

7/7 er menstermin. Da skal jeg også på sykehuset for vurdering. Mulig de setter meg igang da. Eller bare setter inn ballongkateter.

Legen sa sist at jeg ikke skal gå lenger enn den 9/7.

Men..hva skal man til slutt stole på..:oops:

Nå må han komme snart! :) er inne å stalker deg hver dag... Hihi.

Sent from my iPhone

Rapport: ons 9 juli ballong, innlagt. Tors 10 juli ut m ballong, 1 cm åpning , modningsgele kl 8. Ny undersøkelse kl 14: hvis mer åpning tar de da vannet. Hvis ikke blir det ny runde med gele.

Sent from my iPhone using BV Forum

Rapport: ons 9 juli ballong, innlagt. Tors 10 juli ut m ballong, 1 cm åpning , modningsgele kl 8. Ny undersøkelse kl 14: hvis mer åpning tar de da vannet. Hvis ikke blir det ny runde med gele.

Lykke til, unike! Snart har du den vesle gutten din i armene! Heier på deg :)

Lykke til unike! Nå er du uansett snart i mål :-)

Sent from my SGP311 using BV Forum mobile app

Back
Topp