Bidronninggele skal være bra for fruktbarheten
Det eneste som skiller dronningbien fra en vanlig arbeiderbie er at dronningen spiser denne geleen. Vanlige bier kan ikke få barn og lever bare i 2mnd, imens dronningbier kan leve i 6 år og få barn. Bare på grunn av denne geleen de spiser! Med det i tankene tenker jeg at det kan jo så absolutt ikke skade
"Geleen gjør ikke bare at larvene utvikles raskere – en dronningbie er ferdig utviklet etter 15,5 dager mot 21 dager for vanlige bier – den er også skyld i at dronningbiene vokser seg dobbelt så store som vanlige bier, utvikler store, fungerende eggstokker (arbeidsbier er ufruktbare) som kan produsere tusenvis av egg og at de kan leve i så lenge som fem til seks år. Til sammenligning lever arbeidsbier og droner i om lag to måneder."
Bidro tas fra CD1 frem til EL for å hjelpe til med eggløsningen
Wil yam inneholder noe som ligner naturlig progesteron. Progesteron er det hormonet kvinnekroppen produserer etter EL som hjelper egget med å feste seg. Wild yam må tas fra el til mensen kommer. Det er viktig å ikke ta dette før el, for det kan faktisk hindre eggløsning! Feks cerazette p-piller inneholder progesteron for å hindre eggløsning
Babyklister blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren og øker blodgjennomstrømningen. Den sies å hjelpe hvis man har "som vane" (blir litt feil å si vane, men i mangel på et bedre ord..) å abortere tidlig men som ellers er friske. Babyklister er en form for homeopatmedisin.
Bidro og Wild Yam får du kjøpt på de fleste helsekostbutikker, babyklister kan bestilles fra Danmark. Jeg har ikke kommet over en plass i norge som fører det enda
Jeg har kjøpt babyklister her:
https://mecindo.no/allergica-fructu...MIxua7j9uh4AIVTqmaCh1xHgBaEAYYASABEgIdLPD_BwE