Ultralydrapporter

Så kos å sjå ultralydbileter. Hatar å vente :( Har ikkje fått dato enda og er i veke 11 i morgon.. Syns eg kan få vite når tidlig ultralyd blir eg!
Er det lenge siden jordmor/ lege sendte henvisningen? Du kan jo eventuelt ringe sykehuset ditt å spørre når du får time :)

Så kos å sjå ultralydbileter. Hatar å vente :( Har ikkje fått dato enda og er i veke 11 i morgon.. Syns eg kan få vite når tidlig ultralyd blir eg!
Jeg fikk vite time da jeg var 11+3, har timen 13+4:) Hva står på helsenorge under henvisninger?

Jeg fikk vite time da jeg var 11+3, har timen 13+4:) Hva står på helsenorge under henvisninger?
Dei har gjort ein sneaky og sendte meg eit brev om at dei har mottatt henvisningen og at eg vil få time til ultralyd mellom veke 12-14 i eiget innkallingsbrev.
Sneaky fordi dei har krav om å svare 10 dagar etter henvisning. I dag er den tiende dagen, så får eg berre eit brev om at dei har fått det med seg. Hahaha!

Dei har gjort ein sneaky og sendte meg eit brev om at dei har mottatt henvisningen og at eg vil få time til ultralyd mellom veke 12-14 i eiget innkallingsbrev.
Sneaky fordi dei har krav om å svare 10 dagar etter henvisning. I dag er den tiende dagen, så får eg berre eit brev om at dei har fått det med seg. Hahaha!
Ikke sant!:banghead: Jeg tolket de 10 dagene som at de hadde 10 dager på å vurdere henvisningen men ikke krav om å ha tildelt timen innen 10 dager, men vet ikke:confused005 Så henvisningen ble sendt for 10 dager siden?

Ikke sant!:banghead: Jeg tolket de 10 dagene som at de hadde 10 dager på å vurdere henvisningen men ikke krav om å ha tildelt timen innen 10 dager, men vet ikke:confused005 Så henvisningen ble sendt for 10 dager siden?
Jeg ble henvist på fredag og er i morgen i uke 11. :nailbiting: Og uke 14 er “lenghelg ved 17 mai“ hvor jeg er bortreist. Håper at de har nok ledig kapsitet i uke 12-13 da.

Jeg ble henvist på fredag og er i morgen i uke 11. :nailbiting: Og uke 14 er “lenghelg ved 17 mai“ hvor jeg er bortreist. Håper at de har nok ledig kapsitet i uke 12-13 da.
Hos meg stod det 10 virkedager, så ikke helg og røddager, så i verstefall er du bare på dag 6! Håper de får satt deg opp i uke 12-13 da:smiley-angelic001

Er er babyen, 2,9 mm lang. Kanskje satt en dag tilbake men lar terminen stå så lenge. Var masse bevegelse og puls på 179. 9+5 sa hun, som stemmer med det babyverden sier.

Vedlegg

• 3B8D77C2-04EC-4191-A010-8CB19A0EE85D.jpeg
    3B8D77C2-04EC-4191-A010-8CB19A0EE85D.jpeg
    751,4 KB · Visninger: 46
Hei!☺️ Så koselig med mange fine rapporter fra TUL.
Jeg var på TUL i uke 12+0. Alt så fint ut. Jeg tok blodprøver i tilegg så venter på svar fra NIPT. Jeg er nå 13+2.

Jeg var på kontroll hos jordmor i uke 11+3 og jeg ble altså så skuffet når hun ikke ville lytte etter hjertelyden. Man kan høre den da sant?

Jeg hadde uansett sett og hørt hjertelyden hos lege når jeg var 9+3, siden hun har egen UL maskin på senteret..

Vanlig prosedyre er at de prøver utvendig først, men av og til må de ta innvendig.
Bra at de sjekker utvendig først.

Er litt lei av invendige men siden jeg har tilted uterus så blir det sikkert innvendig.

Legen prøvde utvendig 10+0 men så absolutt ingenting. Invending viste til og med fingerne til foster.

Bra at de sjekker utvendig først.

Er litt lei av invendige men siden jeg har tilted uterus så blir det sikkert innvendig.

Legen prøvde utvendig 10+0 men så absolutt ingenting. Invending viste til og med fingerne til foster.

Jeg har bakovervendt livmor. Var litt vanskelig å se utvendig i uke 11, men var på ul i dag i uke 12 og da så vi kjempefint utvendig.

Back
Topp