Ultralydrapporter

Privat ultralyd i dag. Ble satt frem 4 dager- så 11+5 nå. Magisk å se en «fiks ferdig baby» med både fingre og tær. Så utrolig lettet og takknemlig. ♥️ fjerde barnet, men blir nesten bare mer og mer intenst og spesielt.
Hvor stor var den da? min var 4,5 cm :hello

Dette var det beste bilde hun fikk til da den absolutt ikke ville vise seg fra siden. Termindato ble stående. Hun ville ikke si noe om kjønn da hum mente det var for tidlig å se. Var 12+4. og er vel ingen nub her for gjetting heller. IMG_6899.jpeg

OTUL i dag gikk fint. Har tilted uterus og det var fortsatt helt umulig å se foster med vanlig ul (ul viste morkaken men ingen foster), så måtte ha vaginal ul. Gikk fint men foster var så stor at det var vanskelig å sjekke alt med vaginal ul. Baby viste kun ryggen sin.
13+3.

Toul i går, 12+6.
Alt så bra ut, morkaka lå bak og litt lavt, men det var vissnok vanlig såppas tidlig. Noen som vet mer om det?

Baby lå forresten og slappa av med hendene bak hodet
Jm mente det var mye bevegelse, men i forhold til storebror var dette en veldig bedagelig liten tass!
Ingen gjetting på kjønn, så vi får bare vente i spenning til oul i starten av juli ❤️

Toul i går, 12+6.
Alt så bra ut, morkaka lå bak og litt lavt, men det var vissnok vanlig såppas tidlig. Noen som vet mer om det?

Jm mente det var mye bevegelse, men i forhold til storebror var dette en veldig bedagelig liten tass!
Ingen gjetting på kjønn, så vi får bare vente i spenning til oul i starten av juli ❤️
Fikk du bilde da?

Toul i går, 12+6.

Morkaka vil nok trekke seg oppover etterhvert som den vokser. Det ser de på igjen på neste ultralyd. Ligger den enda lavt vil du få nye kontroller opp mot fødsel for å se om den har flytta seg mer med tiden. Er ikke noe problem om den ikke dekker over åpningen. Gjør den det heter det placenta previa, om du vil lese om det.

Toul i går, 12+6.

Jeg hadde dette forrige svangerskap på oul, fikk ny time i uke 32 for å se om morkaken hadde trukket seg oppover mens livmoren vokser. Noe den hadde gjort.

Har dette denne gangen også. Og er spent på om den har trukket seg oppover til oul, eller om jeg må tilbake igjen i uke 32 for en ekstra sjekk denne gangen også.

Alt bra på OTUL og ble satt fram to dager og er denne termin de går ut ifra fikk jeg beskjed om, så termin er da 2.desember, men blir PKS 3 uker før i november❤️ Så er idag 12+5. Lille var så utrolig aktiv og hadde de laaange beina som eldste storesøster :love017
20230522_122007.jpg20230522_125642.jpg20230522_125645.jpg

Last edited:
Var på ul i april og då såg me ein ekstremt aktiv liten tass som pole-dansa rundt navlestrengen :smiley-angelic006 fekk ikkje anslått termindato ei gong, men me gjetta på 27. okt. Ellers var alt der det skulle vere; armar og bein og to hjernehalvdelar. Me såg óg hjertet og hjerteslag og i tillegg såg me at blæra fungerte. Desse organa er bittesmå, så eg må sei at eg er enormt imponert over vitenskapen og teknikarane som tolkar dette:)

13+ 6 idag og Ultralyden gikk kjempefint :love017 Den lille lå å vinket, tottet på tommelen, og viste seg fram fra første stund han satte ultralydhodet på magen min:smiley-bounce022 Nakkefold, alle organer, hjertet og alt var helt perfekt:love017

Første magefølelsen var tydeligvis rett, for vi venter en liten LILLEBROR:binkybaby:dummy::love7:HeartblueSå blir gutt nr 4 på rad detta:hilarious: De to eldste er jenter:Heartpink
download.jpeg-11.jpg

download.jpeg-10.jpg

download.jpeg-9.jpg

Som skrevet i tråden «Nipt» var jeg på Riksen idag pga positivt for trisomi 18. Forrige UL var ok, men noe tvil om nakkefold. Idag mente de det var ekstra væske der (tror jeg rakk få med meg at det stod 3,8 på måling), en hånd og en fot i feilstilling, og manglet noe i navelstreng- blodåre tror jeg det var? Så det ser jo ut som nipt hadde rett. Skal tilbake imorgen for morkake-prøve, jeg må være sikker… tung dag med mye tårer.

Last edited:
Som skrevet i tråden «Nipt» var jeg på Riksen idag pga positivt for trisomi 18. Forrige UL var ok, men noe tvil om nakkefold. Idag mente de det var ekstra væske der (tror jeg rakk få med meg at det stod 3,8 på måling), en hånd og en fot i feilstilling, og manglet noe i navelstreng- blodåre tror jeg det var? Så det ser jo ut dom nipt hadde rett. Skal tilbake imorgen for morkake-prøve, jeg må være sikker… tung dag med mye tårer.

Uff, for en forferdelig vond følelse å sitte med, og for en vond situasjon å stå midt oppi:sad010 Det er så urettferdig:confused:Føler virkelig sånn med deg❤️ Sender deg mange, mange trøsteklemmer❤️❤️❤️

Som skrevet i tråden «Nipt» var jeg på Riksen idag pga positivt for trisomi 18. Forrige UL var ok, men noe tvil om nakkefold. Idag mente de det var ekstra væske der (tror jeg rakk få med meg at det stod 3,8 på måling), en hånd og en fot i feilstilling, og manglet noe i navelstreng- blodåre tror jeg det var? Så det ser jo ut som nipt hadde rett. Skal tilbake imorgen for morkake-prøve, jeg må være sikker… tung dag med mye tårer.
Mange trøsteklemmer til deg kjære deg❤️ helt forferdelig:( tenker så mye på dere nå. Det er så urettferdig :sad010

Ord blir fattige. Føler sånn med dere❤️ Ser ikke så lyst ut, men man vet jo aldri. Krysser fingrene for dere og håper på det beste❤️

Jeg er i dag 15 + 1 uker. Da jeg er 39 år har jeg vært på ultralyd og tatt nipt test. På ultralyden så alt fint ut, ingen indikasjoner på avvik på nakkefold eller lårbein. Legen mente derfor det var svært liten risiko for positiv nipt test. I dag mottok jeg telefon fra sykehuset. Denne viste inkonklusiv test for trisomi 21. Altså økt risiko men svake kvalitetsindikatorer. Jeg opplevde for ca 3 uker siden blødninger og det som antageligvis var fostervann. Jeg var innlagt på sykehuset i to dager uten at de kunne konkludere med årsak. Jordmor her jeg bor mente ut i fra min beskrivelse med blødning og det som antageligvis var fostervann skyldtes en tvilling eller en underutviklet tvilling og at restene fra dette måtte ut. Om denne teorien stemmer og denne eventuelle tvillingen hadde trisomi 21 vil dette fremdeles synes på nipt blodprøve. Det er en risiko å utføre fostervannsprøve, Men jeg er redd jeg kan få samme svar ved ny nipt test, og at jeg uansett må ta fostervannsprøve til slutt. Å gå å vente føles umenneskelig, det samme med en eventuell senabort. Akkurat nå er jeg bare dypt fortvilet. Er det noen som har vært i samme eller liknende situasjon?

Last edited:
Back
Topp