Ultralyd

Off så fælt med intense magekramper! Må ha vært en stor overraskelse da at det viste seg å være tvillinger. Spennende å høre om hvordan det går i ditt svangerskap. Hadde vært artig om vi fikk gutt og jente vi også, siden vi har 1 gutt og 1 jente fra før. Så blir det litt balanse. :D

Jobber du forresten? Jeg jobber 100%, men har hatt ferie 3 uker. Og formen har blitt dårligere siste ukene. Så er usikker på om jeg klarer 100% fremover..
Var sykemeldt i 8 uker pga svangerskapskvalme, og bare sengeliggende. Fikk kvalmestillende som har reddet meg! Og jobbet siste uken før jeg har nå tok 4 uker ferie. Så formen har bare blitt bedre og bedre, men som jordmor sier så blir det fleste med tvillinger tatt ut fra jobb uke 20/22 pga risiko.
Tror jeg ikke blir å jobbe 100% etter ferien, det blir absolutt for tungt og for mye energi som går på det. Også er det jo bare å sette seg selv først, det er en kort periode av livet vårt. Vi skal jo også funke før, under og etter fødsel, så det er ingen vits å presse seg :love017
 
Var sykemeldt i 8 uker pga svangerskapskvalme, og bare sengeliggende. Fikk kvalmestillende som har reddet meg! Og jobbet siste uken før jeg har nå tok 4 uker ferie. Så formen har bare blitt bedre og bedre, men som jordmor sier så blir det fleste med tvillinger tatt ut fra jobb uke 20/22 pga risiko.
Tror jeg ikke blir å jobbe 100% etter ferien, det blir absolutt for tungt og for mye energi som går på det. Også er det jo bare å sette seg selv først, det er en kort periode av livet vårt. Vi skal jo også funke før, under og etter fødsel, så det er ingen vits å presse seg :love017

Tusen takk for at du deler. Så plagsomt med den sterke kvalmen, som varte så lenge. Bra at formen er bedre nå i ferien. Har ikke jordmortime før i august, når jeg er kommet til uke 20 ca. Men skal vurdere å snakke med legen om mulig gradert sykmelding eller noe, da jeg ikke ser for meg å jobbe 100% nå etter ferien.
Du har helt rett; ingen vits å presse seg. Og man skal jo fungere før under og etter fødsel også, som du sier. :Heartred
 
Hei!
Klarte ikke å dy meg etter ferietur til utlandet og bare MÅTTE se lille bebis for å vite at alt er fint :Heartred Var på Oslo city legesenter - helt ok klinikk. Bebisen har det kjempefint og jeg er så lettet :happy: Jeg er i dag 15+4 og hun antok 70% at det var jente. Ved sist UL uke 12+0 gjettet jordmor at det var gutt. Tenkte jeg skulle høre med dere, om hva dere tror? Bildet jeg legger ut skal liksom være bildet av stumpen(høyre side) og så beina, og i midten kjønnsorganet..Jeg er så sinnsykt dårlig til å se ultralydbilder så gir lite mening for meg:rolleyes:
 

Vedlegg

  • 4DD1FE26-02C6-468A-A6BC-DD0DFC041512.jpeg
    4DD1FE26-02C6-468A-A6BC-DD0DFC041512.jpeg
    133,5 KB · Visninger: 107
Hei!
Klarte ikke å dy meg etter ferietur til utlandet og bare MÅTTE se lille bebis for å vite at alt er fint :Heartred Var på Oslo city legesenter - helt ok klinikk. Bebisen har det kjempefint og jeg er så lettet :happy: Jeg er i dag 15+4 og hun antok 70% at det var jente. Ved sist UL uke 12+0 gjettet jordmor at det var gutt. Tenkte jeg skulle høre med dere, om hva dere tror? Bildet jeg legger ut skal liksom være bildet av stumpen(høyre side) og så beina, og i midten kjønnsorganet..Jeg er så sinnsykt dårlig til å se ultralydbilder så gir lite mening for meg:rolleyes:
Så fint med vellykket ul :)
Har du lagt ut 12+0 bildet i nub-gruppa? Jeg har ikke peiling på sånn pottyshot. Legg gjerne ut flere bilder du har i nub-gruppa
 
Hei!
Klarte ikke å dy meg etter ferietur til utlandet og bare MÅTTE se lille bebis for å vite at alt er fint :Heartred Var på Oslo city legesenter - helt ok klinikk. Bebisen har det kjempefint og jeg er så lettet :happy: Jeg er i dag 15+4 og hun antok 70% at det var jente. Ved sist UL uke 12+0 gjettet jordmor at det var gutt. Tenkte jeg skulle høre med dere, om hva dere tror? Bildet jeg legger ut skal liksom være bildet av stumpen(høyre side) og så beina, og i midten kjønnsorganet..Jeg er så sinnsykt dårlig til å se ultralydbilder så gir lite mening for meg:rolleyes:
IMG_9669.jpegDenne fant jeg på google for en tid tilbake. Synes det ser ut som at du har jente som mageboer :love017
 
Vis vedlegget 411650Denne fant jeg på google for en tid tilbake. Synes det ser ut som at du har jente som mageboer :love017
Ja, tipper litt på at det er jente! Skal på OUL på mandag, så håper vi får bekreftet kjønn da :Heartred Så du hadde vært på UL hva får du?(gutt/jente?) hyggelig å lese at alt var fint!
 
Ja, tipper litt på at det er jente! Skal på OUL på mandag, så håper vi får bekreftet kjønn da :Heartred Så du hadde vært på UL hva får du?(gutt/jente?) hyggelig å lese at alt var fint!
Det blir spennende med OUL da :love017 Hun så ikke penis, så hun var temmelig sikker på at det blir jente. Skal inn igjen i november siden morkaken lå 2 cm unna åpningen:smiley-ashamed004
 
Det blir spennende med OUL da :love017 Hun så ikke penis, så hun var temmelig sikker på at det blir jente. Skal inn igjen i november siden morkaken lå 2 cm unna åpningen:smiley-ashamed004
Ja blir veldig spennende! Helga kan ikke gå fort nok :p Åkai. Men er det slik at hvis den forblir der den er så er det ingen fare? Eller skal den helst flytte på seg?
 
Ja blir veldig spennende! Helga kan ikke gå fort nok :p Åkai. Men er det slik at hvis den forblir der den er så er det ingen fare? Eller skal den helst flytte på seg?
Ja det skjønner jeg, gleder meg til å se oppdateringen din :happy: Den skulle helst flytte seg litt oppover, så håper den gjør det til november :nailbiting:
 
Ja blir veldig spennende! Helga kan ikke gå fort nok :p Åkai. Men er det slik at hvis den forblir der den er så er det ingen fare? Eller skal den helst flytte på seg?
Her skreiv hun at de ville at jeg skal inn igjen i uke 32 for å sjekke morkaken :happy: IMG_9922.jpeg
 
Idag er det 20 dager igjen til vi skal på OUL... kjenner jeg kvier meg litt.. har 3 gutter fra før og ønsker meg veldig en jente..vet det høres teit ut..er jo selvfølgelig så glad for å vente ny bebbis igjen men...må si savnet etter ei jente. Alle 3 gutta er såååå lik pappaen sin... redd for å kjenne litt på skuffelse.. ikke god følelse i det hele tatt!!!!
 
Idag er det 20 dager igjen til vi skal på OUL... kjenner jeg kvier meg litt.. har 3 gutter fra før og ønsker meg veldig en jente..vet det høres teit ut..er jo selvfølgelig så glad for å vente ny bebbis igjen men...må si savnet etter ei jente. Alle 3 gutta er såååå lik pappaen sin... redd for å kjenne litt på skuffelse.. ikke god følelse i det hele tatt!!!!
Det er lov å føle på det selv om du selvfølgelig blir glad i barnet uansett :Heartred
 
Idag er det 20 dager igjen til vi skal på OUL... kjenner jeg kvier meg litt.. har 3 gutter fra før og ønsker meg veldig en jente..vet det høres teit ut..er jo selvfølgelig så glad for å vente ny bebbis igjen men...må si savnet etter ei jente. Alle 3 gutta er såååå lik pappaen sin... redd for å kjenne litt på skuffelse.. ikke god følelse i det hele tatt!!!!
vet akkurat hvordan det føles. når jeg fant ut at nr 4 også var enda en gutt gråt jeg en hel kveld. Ikke fordi akkurat det barnet var en gutt, men fordi jeg aldri skulle få en datter og jeg skulle aldri få bli mormor. Noe jeg hadde sett for meg hele livet måtte jeg innse at aldri skulle bli noe av. Det var sorgen og det jeg måtte jobbe med å takle. Men jeg tillot meg en kveld til å gråte og så jobbe med å glede meg over min nye baby. Og gutt nr 4 er den som er mest mammadalt og vi har det sterkeste båndet.

Man er like glad i barnet sitt selv om man er skuffa over at en drøm blir knust. Ikke vær redd for at du blir skuffa og ha dårlig samvittighet for det. Du er en god mamma uansett.
 
Back
Topp