Ultralyd

Det å hvile hjelper. Får du mulighet til det?
Ja hviler egentlig hele dagen. Syns det er kjempe kjedelig, og tærer veldig på det psykiske.. Hun virket jo veldig positiv til at dette skal gå bra, og hun var veldig negativ dagen vi fant ut at jeg hadde hematom. Tror bare psyken fekk en knekk når hun sa sist at hematomet var helt vekke, men så var det der alikavell. Er ganske sliten, forbanna, frustrert og syns dette er så forferdelig urettferdig haha. Jeg gikk gjennom mitt største mareritt i februar, og nå dette:coldfeet::coldfeet: veldig ensomt også syns jeg❤️❤️
 
Vis vedlegget 407913
Da var vi ferdige, og vi fikk se hjerteslag!!!:wav❣️❣️❣️ det føltes sååååå godt!

Ble overrasket av at hun sa at jeg mest sannsynlig er enda litt kortere på vei enn eggløsningstermin... Ca 6+0, føles kjipt å bli satt tilbake, var jo endelig kommet til 7+6 (menstermin) :hilarious: så fortsatt veldig lite å se, men skal tilbake om 2 uker for å se mer og måle på nytt, da blir det antakeligvis litt lettere å måle hvor langt det er :joyful:

Spottingen jeg har hatt de siste dagene har mest sannsynlig vært fordi en bitteliten bit av chorion hadde løsnet, så hun satte meg på progresteron-støtte. Glad jeg fikk sjekket det! Men hun var ikke bekymret for det, alt så veldig bra ut sa hun.

Litt dårlig bilde men man kan skimte en liten blurry bønne nederst i venstre hjørne der❣️
Jeg var på ul 7+0 og ble da satt tilbake til 6+3. men ul halvanne uker etterpå var bebi på «riktig» str igjen etter menstermin :)
Hva er chorion? Jeg går også på progesteron.
 
Jeg var på ul 7+0 og ble da satt tilbake til 6+3. men ul halvanne uker etterpå var bebi på «riktig» str igjen etter menstermin :)
Hva er chorion? Jeg går også på progesteron.
Så godt å høre!! Håper de setter meg fram igjen når jeg skal på ny sjekk om 2 uker ❤️

Chorion er den ytterste fosterhinnen, når morkaken har formet seg så er det lissom hinnen som ligger oppå, men akkurat nå er det siste hinne før livmorslimhinnen, altså kontakten mot endometriet (veggen) i livmoren. Hvis det ga mening ;)

Glad for få litt progresteron-støtte ja, ammet helt fram til jeg ble gravid og det kan føre til litt lave progresteron-nivåer. Har du gått på det siden eggløsning?
 
Så godt å høre!! Håper de setter meg fram igjen når jeg skal på ny sjekk om 2 uker ❤️

Chorion er den ytterste fosterhinnen, når morkaken har formet seg så er det lissom hinnen som ligger oppå, men akkurat nå er det siste hinne før livmorslimhinnen, altså kontakten mot endometriet (veggen) i livmoren. Hvis det ga mening ;)

Glad for få litt progresteron-støtte ja, ammet helt fram til jeg ble gravid og det kan føre til litt lave progresteron-nivåer. Har du gått på det siden eggløsning?
Takk for forklaring :)
Ah det visste jeg ikke om amming. Jeg begynte på det ved positiv g-test, bare for å «prøve noe» etter et par SA/MA.
 
Etter litt magesmerter i helga (mest sannsynlig fordøyelsestrøbbel), klarte jeg ikke vente på neste ul i uke 12, så fikk time nå til torsdag 10+3…. Er så redd for MA igjen, så må heller bruke litt penger på å berolige meg… ❤️
 
Etter litt magesmerter i helga (mest sannsynlig fordøyelsestrøbbel), klarte jeg ikke vente på neste ul i uke 12, så fikk time nå til torsdag 10+3…. Er så redd for MA igjen, så må heller bruke litt penger på å berolige meg… ❤️
Bedre med en ul enn å gå og engste seg. Hadde utallige med datter ... Første 5+5, så 8+5, så 11+0 (ble satt fra til 12+0), fosterdiagnostikk fire dager senere, ny ul 15+4 fordi det var så lenge til OUL ... osv. Men jeg trengte disse forsikringene, og betalte alle privat foruten fosterdiagnostikk.
 
Etter litt magesmerter i helga (mest sannsynlig fordøyelsestrøbbel), klarte jeg ikke vente på neste ul i uke 12, så fikk time nå til torsdag 10+3…. Er så redd for MA igjen, så må heller bruke litt penger på å berolige meg… ❤️
Mye bedre å bruke litt penger enn å bekymre seg! :Heartred
 
Bedre med en ul enn å gå og engste seg. Hadde utallige med datter ... Første 5+5, så 8+5, så 11+0 (ble satt fra til 12+0), fosterdiagnostikk fire dager senere, ny ul 15+4 fordi det var så lenge til OUL ... osv. Men jeg trengte disse forsikringene, og betalte alle privat foruten fosterdiagnostikk.
Godt å høre vi er flere. ❤️ Jeg føler i grunn jeg har blitt mer og mer bekymret for hver graviditet. Har 3 barn og 3 sa/ma. Denne gangen er jeg nok ekstra bekymret pga alderen min, straks 41 år.
 
Hadde en tidlig UL idag! Ifølge gyn så såg alt supert ut, 171 bpm, ble satt frem 3 dager ift eggløsning, bak 1 dag i forhold til menstermin, så 10+5 på 2D UL, og 10+6 på 3D.

Vi ble usikre på om den bevegde seg, såå innsåg vi at egentlig ikke vet om den skal bevege seg i det hele tatt :smiley-ashamed005
 

Vedlegg

  • C4DC2904-CAC6-4EFF-9C62-CB6F56AD4FD2.jpeg
    C4DC2904-CAC6-4EFF-9C62-CB6F56AD4FD2.jpeg
    176 KB · Visninger: 75
Hadde en tidlig UL idag! Ifølge gyn så såg alt supert ut, 171 bpm, ble satt frem 3 dager ift eggløsning, bak 1 dag i forhold til menstermin, så 10+5 på 2D UL, og 10+6 på 3D.

Vi ble usikre på om den bevegde seg, såå innsåg vi at egentlig ikke vet om den skal bevege seg i det hele tatt :smiley-ashamed005
Så flott:HeartredOg så utrolig kult bilde:smiley-angelic003 Her ser man jo virkelig at det er et bittelite barn som ligger der! Ikke bare en liten "bønne" med hjerte som i starten :p Gleder meg til jeg skal på neste ultralyd også nå! Mye som skjer hver uke fremover nå i utviklingen :smiley-bounce012
 
Så flott:HeartredOg så utrolig kult bilde:smiley-angelic003 Her ser man jo virkelig at det er et bittelite barn som ligger der! Ikke bare en liten "bønne" med hjerte som i starten :p Gleder meg til jeg skal på neste ultralyd også nå! Mye som skjer hver uke fremover nå i utviklingen :smiley-bounce012
Jaa! Dette var vår første da, så jeg var sikker på at jeg måtte igang med en intern ultralyd, men nei! Fikk kjempegodt bilde på magen :dummy: Bare å glede sei! Hvor langt er du på vei neste gang??

Vi har en ny 4 Juli som er ordinær tidlig ultralyd og jeg gleder meg virkelig. Jeg har på en måte satt hele «babygreiene» på hold til jeg fikk se et hjerteslag (pessimist) men nå får jeg det travelt med å bestille blodprøver og sende inn de papirene føden ville ha:smiley-ashamed004 kanskje jeg skal slenge meg på innkjøpslisten her ogsåå! So many possibilities!
 
:happy: Jaa! Dette var vår første da, så jeg var sikker på at jeg måtte igang med en intern ultralyd, men nei! Fikk kjempegodt bilde på magen :dummy: Bare å glede sei! Hvor langt er du på vei neste gang??

Vi har en ny 4 Juli som er ordinær tidlig ultralyd og jeg gleder meg virkelig. Jeg har på en måte satt hele «babygreiene» på hold til jeg fikk se et hjerteslag (pessimist) men nå får jeg det travelt med å bestille blodprøver og sende inn de papirene føden ville ha:smiley-ashamed004 kanskje jeg skal slenge meg på innkjøpslisten her ogsåå! So many possibilities!
Fint at du delte bilde,så gøy å se hvordan ting har utviklet seg!!:smiley-angelic003Min neste ultralyd blir den tidlig ordinære på sykehuset, ikke fått innkalling enda men er vel mellom uke 11 og 14. Uke 9 nå. Aldri hatt ultralyd i de ukene før så veldig spent på hvordan det ser ut da:happy: første gang jeg gikk gravid var det kun uke 18-19. Og ellers kun hatt sånn veldig tidlig der du ikke ser så mye. Herlighet vi kvinner er ganske amazing som kan gro et helt menneske i vår egen kropp! Slutter aldri å fascinere meg:pompus::D
 
Alt bra på ultralyd i dag. Nå hadde kroppen begynt å absorbere tvillingen (vanishing twin), og den andre hadde vokst som den skulle og lå og sprellet inni der ❤️ gyn var veldig fornøyd med at kroppen ordnet opp på denne måten.
Ble målt til 9+5 som stemmer bra med el. 166 slag i minuttet.
Ny ul om to uker.
 

Vedlegg

  • 3B59121A-A264-406B-917A-AA664669A416.jpeg
    3B59121A-A264-406B-917A-AA664669A416.jpeg
    729,4 KB · Visninger: 44
Alt bra på ultralyd i dag. Nå hadde kroppen begynt å absorbere tvillingen (vanishing twin), og den andre hadde vokst som den skulle og lå og sprellet inni der ❤️ gyn var veldig fornøyd med at kroppen ordnet opp på denne måten.
Ble målt til 9+5 som stemmer bra med el. 166 slag i minuttet.
Ny ul om to uker.
Så bra at kroppen ordna opp sjøl! Og at den som e igjen e vokst seg stor :)
Eg mista den ene tvillingen her i veke 6, spent på om vi ser nåke til den andre svarte «sekken». Ska på otul tirsdag :)
 
Last edited:
Back
Topp