Ultralyd

vet akkurat hvordan det føles. når jeg fant ut at nr 4 også var enda en gutt gråt jeg en hel kveld. Ikke fordi akkurat det barnet var en gutt, men fordi jeg aldri skulle få en datter og jeg skulle aldri få bli mormor. Noe jeg hadde sett for meg hele livet måtte jeg innse at aldri skulle bli noe av. Det var sorgen og det jeg måtte jobbe med å takle. Men jeg tillot meg en kveld til å gråte og så jobbe med å glede meg over min nye baby. Og gutt nr 4 er den som er mest mammadalt og vi har det sterkeste båndet.

Man er like glad i barnet sitt selv om man er skuffa over at en drøm blir knust. Ikke vær redd for at du blir skuffa og ha dårlig samvittighet for det. Du er en god mamma uansett.
Åhhhh disse orda hjalp, takk :Heartred en bitteliten del av meg tror det er jente nå pga er ikke kvalm i det hele tatt med de 3 gutta var jeg så dårlig. Men vet også det har ikke så mye å si. Redd for å skuffe mannen min. Lyst på jente han å. Men gutter har jo det sterkeste genet så. Får vel bare ta en kveld på å gråte ut, thihi :Heartred
 
Altså. Jeg har en jente fra før og har aldri klart å se for meg som noe anney enn jente-mamma. Det er liksom det jeg kan, det jeg identifiserer meg som. Ikke minst, samboer også overbevist om jente. Det er det hi har rukket å se for oss og drømme om. Og så! Viser altså ul en liten gutt. Det ble fullstendig kræsj i forventninger og ønsker, selv om man rasjonelt sett vet at det blir det det blir. Og jeg kommer selvfølgelig ikke til å elske dette barnet noe mindre. Men jeg har fortsatt ikke helt landet i det og klarer virkelig ikke se for meg meg som guttemamma. Rare ting man får for seg, men det er bare å akseptere at vi er helt vanlige (og rare) mennesker og det er ikke mulig å styre hva vi føler. Kun hvordan vi agerer ut i fra det. Og jeg vet jo at når gutten først er her, blir det akkurat som det skulle, til tross for at det ikke føles sånn helt enda.
 
Det er liksom tabu å tenke på dette med kjønn her i Norge opplever jeg. Ser ut som at f.eks i USA er det mer akseptert å ønske seg det ene eller andre kjønnet. Det virker som det er mye større åpenhet rundt det der.

Alle følelser og tanker er lov tenker jeg ❤️
 
Det er liksom tabu å tenke på dette med kjønn her i Norge opplever jeg. Ser ut som at f.eks i USA er det mer akseptert å ønske seg det ene eller andre kjønnet. Det virker som det er mye større åpenhet rundt det der.

Alle følelser og tanker er lov tenker jeg ❤️
Nettopp! Det må være lov å ønske seg det ene, uten at det handler om at man er misfornøyd eller utakknemlig om det blir det andre. Vi er tross alt laget med et ganske sterkt morsinstinkt som gjør at vi elsker det vi får når alt kommer til alt ❤️
 
Åhhhh disse orda hjalp, takk :Heartred en bitteliten del av meg tror det er jente nå pga er ikke kvalm i det hele tatt med de 3 gutta var jeg så dårlig. Men vet også det har ikke så mye å si. Redd for å skuffe mannen min. Lyst på jente han å. Men gutter har jo det sterkeste genet så. Får vel bare ta en kveld på å gråte ut, thihi :Heartred
ja blir spennende å se hva det blir.:joyful:jeg var også veldig kvalm med alle guttene. nå er det jo mannen som bestemmer kjønnet så du må ikke føle at du skuffer han. du har jo ingen påvirking på hva dette ble. har du forresten flere bilder fra din tidlig ultralyd? :)
 
ja blir spennende å se hva det blir.:joyful:jeg var også veldig kvalm med alle guttene. nå er det jo mannen som bestemmer kjønnet så du må ikke føle at du skuffer han. du har jo ingen påvirking på hva dette ble. har du forresten flere bilder fra din tidlig ultralyd? :)
Nei, var såå aktiv i magen var bare 11+5 da jeg var på ultralyd første gangen. Hjertefrekvens var på 180 så måtte ta nipt test. Skal nå den 24 august. Bare så rart i dette svangerskapet er jeg ikke noe kvalm bare mer trøtt men kommer jo av jobb og 3 gutter :D Ja, dumt mannen bestemmer xD
 
I dag var vi på OUL og fikk se vår friske og fine jente, som vi gleder oss masse til å møte i januar :love7 Alt var helt tipp topp i forhold til mål, og morkaken lå fremme, slik at det kan ta noe lengre tid å kjenne ordentlige spark (begynte å kjenne bevegelser inni magen fra lørdag av, men ingenting som vises utenpå helt enda). Hun var en skikkelig akrobat og snudde seg mye, med hendene og føttene i alle retninger. Litt vanskelig å få tatt alle mål, men vi fikk sjekket alt til slutt :hilarious: Nå er vi bare overlykkelig!
 
I dag var vi på OUL og fikk se vår friske og fine jente, som vi gleder oss masse til å møte i januar :love7 Alt var helt tipp topp i forhold til mål, og morkaken lå fremme, slik at det kan ta noe lengre tid å kjenne ordentlige spark (begynte å kjenne bevegelser inni magen fra lørdag av, men ingenting som vises utenpå helt enda). Hun var en skikkelig akrobat og snudde seg mye, med hendene og føttene i alle retninger. Litt vanskelig å få tatt alle mål, men vi fikk sjekket alt til slutt :hilarious: Nå er vi bare overlykkelig!
Gratulerer så mye :)
 
Alt bra på privat ul i dag. 17 uker. Håper jeg snart klarer å senke skuldrene og begynne å fortelle det til folk. Morkaka lå bak så håper jeg snart kjenner mye bevegelser. ❤️
 
Alt bra på privat ul i dag. 17 uker. Håper jeg snart klarer å senke skuldrene og begynne å fortelle det til folk. Morkaka lå bak så håper jeg snart kjenner mye bevegelser. ❤️
Så bra at alt var bra :Heartred
 
Det var forresten «fortsatt» en gutt. Gyn sa de pleide ikke å garantere noe kjønn så «tidlig», men at hvis dette er jente ved fødsel må du faktisk ringe meg. :hilarious:
 
Back
Topp