Ultralyd (bilder)

Var på UL i går, CRL målt til 7.5 mm. 138 i hjerteslag. Trodde jeg var 7+2, men legen beregnet 7+0. Jeg synes CRL var lite, legen sa ingenting på dette men kjenner jeg bekymrer meg. Noen som har noen betryggende ord? :bag:
Sniker fra september!
Jeg var på UL dagen jeg trodde jeg var 6+6, ble satt helt tilbake 6+3 av jordmor, selv om jeg viste at det var umulig. Ble såklart bekymret, men jordmor sa det var ingenting å stresse over. Var på ny UL idag, og da ble jeg bare satt tilbake 1 dag fra det jeg opprinnelig trodde. :) Så det er veldig vanlig med «feilmåling» så tidlig.
 
Var på UL i dag hos gyn. Er 6+5 ca og aktivt hjerte :Heartbigred Nå sitter jeg og stusser over hva den svarte litt mindre «sekken/blæra» på venstre side er…? Er det mulig at det er en til der liksom? Noen som har et liknende bilde av ultralyd? Legen sa ingenting om det og jeg tenkte ikke over det da.
IMG_0383.jpeg
 
Var på UL i dag hos gyn. Er 6+5 ca og aktivt hjerte :Heartbigred Nå sitter jeg og stusser over hva den svarte litt mindre «sekken/blæra» på venstre side er…? Er det mulig at det er en til der liksom? Noen som har et liknende bilde av ultralyd? Legen sa ingenting om det og jeg tenkte ikke over det da.
Vis vedlegget 429733
Ikke sett sånn før, rart legen ikke sa noe.. kanskje det er en liten luring ekstra? :love7
 
Var på UL i dag hos gyn. Er 6+5 ca og aktivt hjerte :Heartbigred Nå sitter jeg og stusser over hva den svarte litt mindre «sekken/blæra» på venstre side er…? Er det mulig at det er en til der liksom? Noen som har et liknende bilde av ultralyd? Legen sa ingenting om det og jeg tenkte ikke over det da.
Vis vedlegget 429733
Det kan være et hematom, jeg hadde det i et tidligere svangerskap. Som regel er de ufarlige og man får bare beskjed om å ta det litt rolig en stund så reabsorberer kroppen blodet på egenhånd, men synes det er rart gyn ikke kommenterte på det i såfall. Ville spurt legen og eventuelt bedt om å fått ekstra oppfølgning/sjekk ☺️ ikke for å bekymre deg altså! hvis legen ikke har sagt noe så er det sikkert ikke noe å bekymre seg for ❤️ så godt at dere fikk se hjerteslag! Det er et godt tegn :love017
 
Det kan være et hematom, jeg hadde det i et tidligere svangerskap. Som regel er de ufarlige og man får bare beskjed om å ta det litt rolig en stund så reabsorberer kroppen blodet på egenhånd, men synes det er rart gyn ikke kommenterte på det i såfall. Ville spurt legen og eventuelt bedt om å fått ekstra oppfølgning/sjekk ☺️ ikke for å bekymre deg altså! hvis legen ikke har sagt noe så er det sikkert ikke noe å bekymre seg for ❤️ så godt at dere fikk se hjerteslag! Det er et godt tegn :love017
Var på UL i dag hos gyn. Er 6+5 ca og aktivt hjerte :Heartbigred Nå sitter jeg og stusser over hva den svarte litt mindre «sekken/blæra» på venstre side er…? Er det mulig at det er en til der liksom? Noen som har et liknende bilde av ultralyd? Legen sa ingenting om det og jeg tenkte ikke over det da.
Vis vedlegget 429733

Kan være hematom ja. Jeg hadde også det i mitt forrige svangerskap. Hadde ikke visst om det hvis jeg ikke var på den på ultralyden i uke 7+3, men det hadde uansett ikke spilt noen rolle. Knøttet er nå en frisk og god gutt på 3 år! Ikke noe å bekymre seg over hvis alt annet så fint ut. Legger ved bilde :love2
 

Vedlegg

  • IMG_3729.png
    IMG_3729.png
    6,9 MB · Visninger: 34
Målt til 3,12 cm (10+1) :Heartred Vinket til oss, og det fikk vi tilsendt på video også :love2 Morkake bak, flott boble med fostervann. Fått fingre og tær. Navlestrengen var veldig tydelig. Kan varmt anbefale Babyscreen i Strømstad for NIPT og ultralyd :happy:
 

Vedlegg

  • download 2.jpeg
    download 2.jpeg
    97,8 KB · Visninger: 91
Så mange små og fine :) :Heartred gleder meg sånn til det blir min tur også:Heartred
 
Back
Topp