Ultralyd (bilder)

Fikk ikke vite kjønn på vår ordinære tidlige ultralyd (13+3) Jeg spurte jordmor om hun så kjønn, også sa hun bare: «Vi sier så ofte feil at du får nesten bare vente til neste ultralyd». Hun virka mest interessert i å screene meg for svangerskapsforgiftning fordi det måtte jo jeg screenes for - for du er nå tross alt overvektig! Fikk også beskjed om å begynne på albyl-e med engang av lege. Så får jeg resultatet: lav risiko for svangerskapsforgiftning. Kjenner bare jeg blir litt matt av alt.
Kjipt å oppleve det sånn.

Men i forhold til kjønn har hun helt rett. Kjønn er ikke fokus på ordinær tidlig UL, og svært få får vite antydninger til kjønn på den kontrollen, og mange jordmødre ønsker ikke å antyde kjønn før etter uke 15 når kjønn er mer synlig og sikkert. Bedre å vente noen uker enn å få feil beskjed ❤️ At de screener for risiko for svangerskapsforgiftning er en bra ting. De burde gjort det med alle, men de gjør de ikke. Bedre å være førevar på slikt.

Kjipt å oppleve det sånn.

Men i forhold til kjønn har hun helt rett. Kjønn er ikke fokus på ordinær tidlig UL, og svært få får vite antydninger til kjønn på den kontrollen, og mange jordmødre ønsker ikke å antyde kjønn før etter uke 15 når kjønn er mer synlig og sikkert. Bedre å vente noen uker enn å få feil beskjed ❤️ At de screener for risiko for svangerskapsforgiftning er en bra ting. De burde gjort det med alle, men de gjør de ikke. Bedre å være førevar på slikt.
Ja du har rett i det. Det er bedre å få vite helt sikkert, enn å få feil beskjed tidlig. Er bare utålmodig. Ved St.Olavs får alle tilbud om screening for svangerskapsforgiftning, trodde det var sånn på alle sykehus. Mulig det er et prøveprosjekt.

Ja du har rett i det. Det er bedre å få vite helt sikkert, enn å få feil beskjed tidlig. Er bare utålmodig. Ved St.Olavs får alle tilbud om screening for svangerskapsforgiftning, trodde det var sånn på alle sykehus. Mulig det er et prøveprosjekt.
Det er et prøveprosjekt ja :)

IMG_7109.jpeg

Lille vennen vår er en luring og ligger litt sammenkrøpet. Alle mål ser fine ut, og termin er fastsatt til 9/10. Babyen lå sånn til at ultralydjordmor ikke klarte å få sett hjertet fra de snittene hun trengte, så vi skal tilbake om en to-ukers tid for å se mer. Det hun kunne se, så helt normalt ut, så ingen tegn til uro av den grunn. Det ser ut til at det kommer ei lillesøster. :Heartpink

Lillebror superaktiv og viste seg godt frem i dag på OUL. Alt så veldig bra ut! Estimert til 334 g og ny termindato 16.10, så 20+1 i dag da :love017 jeg er sååå lettet og lykkelig! Var skikkelig nervøs for å plutselig få en overraskelse om at noe var galt etter at vi oppdaget MA i fjor sommer på ultralyd. Morkaken er også perfekt festet, langt oppe i "taket" av livmor mot baksiden, med navlestrengen festet litt off senter men langt ifra kanten så veldig godt festet sa hun. Med 3 blodårer! ☺️

1000050839.jpg

Back
Topp