Det er en ting jeg lurer på ift å få tvillinger, blir man sykemeldt eller får man svangerskapspenger fra uke 20?
Sent from my iPhone using BV Forum
Sånn som jeg har forstått det så blir man sykemeldt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er en ting jeg lurer på ift å få tvillinger, blir man sykemeldt eller får man svangerskapspenger fra uke 20?
Sånn som jeg har forstått det så blir man sykemeldt
Det står så mye forskjellig Tenker jeg dobbeltsjekker med legen på neste kontroll
Man kan være sykemeldt i et år sammenhengende. Et svangerskap varer jo bare i 9-10 mnd. Men om du aøt har vært sykemeldt en stund fra før lå du jobbr i 5 uker for å jobbe opp rettinghetet for nytt år med sykemelding..Men om man blir sykemeldt i så mange uker så bruker man vel opp sykemeldingskvota?
Jeg leste inne på NAV at man må jobbe i 4 uker for å kunne søke om svangerskapspenger, gjelder sykemelding som jobbing?Jeg ringte og spurte NAV om det forrige uke. Hun sa at jeg skulle ta ut svangerskapspenger fra uke 20 eller når det måtte bli. For å tjene opp sykepenger når du har brukt det opp må du jobbe 26 uker sa de på NAV. Men har lest på diverse forum at det er forskjellig fra lege til lege og sykehus til sykehus. Men det spørs jo om du blir sykemeldt fordi du sjøl syns det er tungt, eller om det er for fosterets beste mtp. Stress eller fysisk belastning.
Sent from my LT22i using BV Forum mobile app
Tror ikke jeg svarte på spm ditt jaja, kanskje noen andre får noe ut av det.
Men jeg trodde at man måtte ha jobba i fire uker for å kunne ha rett på sykepengene.
Tror ikke jeg svarte på spm ditt jaja, kanskje noen andre får noe ut av det
Hva sa legen?Hehe det går bra Skal snart til legen så skal dobbeltsjekke da
Hva sa legen?
Åja :-DJeg har ikke vært der enda, skal dit 18.11
I morgen bærer det avgårde til Bergen, 3,5 time hver vei for å ta ultralyd på Haukeland. Bare en uke siden vi så twinsa sist, men er glad de følger så nøye med da håper dere har hatt en fin helg damer
Alt ser fint ut i magen i dag og skal tilbake til Bergen om 5 uker og i mellomtiden skal vi på 2 ultralyder her hjemme. Den neste allerede på mandag igjen
Alt ser fint ut i magen i dag og skal tilbake til Bergen om 5 uker og i mellomtiden skal vi på 2 ultralyder her hjemme. Den neste allerede på mandag igjen