Tvillingtråden! For de som venter to eller fler :)

Blunke

Glad i forumet
Novemberlykke 2022
Tenkte vi kunne skravle litt om løst og fast rundt det å vente tvillinger her inne :) slå dere løs ;)

Jeg syns det både er kjempe gøy, og samtidig kjempe skremmende å gå med to i magen med tanke på alt som kan gå galt. Men vil være positiv! Tenk alle tvillingene det går bra med, også får vi jo ekstra oppfølging underveis :)

Hvor er dere andre tvillingmammaer fra, sånn ca.? Har dere barn frafør? Drammensområdet her. Har èn frafør, så går fra ingen barn til tre barn på kort tid :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei! Jeg hører også til her:) jeg har visst siden uke 6. At vi venter tvillinger. Har vært to ganger på ultralyd, den siste gangen fikk vi se at vi har toeggede og høre hjertelyd. Veldig gøy :) nå er jeg 13 uker på vei. Litt gøy at dette blir vårt andre tvillingpar, mannen har to jenter fra før. Men som man sier; dobbel lykke ;-)
Jeg vet ikke hvor mye eller om jeg har lagt på meg, men jeg har litt å ta i fra før. Mammabukser er iallefall innkjøpt, kjeks står ved nattbordet og jeg blir veldig kvalm om jeg ikke spiser! Så graviditeten kan man si at kjennes godt.

Gøy å høre at flere venter to!
 
Gratulerer! Så gøy at det er tvillingpar Nr.2, hva er sjansen for det??

Jeg er 10 fullgåtte på onsdag, så syns dette er blitt veldig skummelt frem til uke 12. Samtidig som at alt så bra ut, de var nesten helt like store med 1mm forskjell, og begge hjertene slo. Da er det vel mest sannsynlig at det går bra? Trenger å bli beroliga kjenner jeg, og å være på kontroll så vi får stilt alle spørsmålene vi har! Foreløpig har vi Google, men det er vel ikke det ideelle stedet for å bli beroliget :p Hehe


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hurra! Da er vi ihvertfall tre som venter tvillinger her :)
Jeg tror nok vi sitter med mange av de samme tankene og bekymringene.
Jeg har fått vite at de er eneggede og at de deler morkake. Dette fører til større sjanse for at de kan utvikle tvilling-tvilling transfusjonssyndrom. Men vi får god å trygg oppfølging fra sykehuset,så velger å ikke fokusere så mye på det å heller fokusere på at dette skal går bra :)
Jeg bor forresten i Trondheim å har en gutt som blir 7 i februar fra før :)

Jeg har lest på flere forum og fått anbefalt denne boken fra andre tvilling foreldre.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2963651&rom=MP

Har bestilt den å håper den kommer i posten snart :D
 
PS: transfusjonssyndrom kan kun ramme tvillinger som deler samme morkake,så så lenge de har sett to på UL så trenger du IKKE å bekymre deg for dette!! :)
 
Heeei. Eg melder meg inn her ;-)
Er 13+5 på vei, og venter tvillinger! Eg har visst det siden veke 6. Fram til litt siden var eg faktisk gravid med trillinger, men det var berre to som klarte seg. Alt ser bra ut, og eg gleder meg til å bli tvilling mamma :) Tvillingene kjem fra samme egg, men egget delte seg så tidlig, at dri har hver sin morkake og fostersekk. Så det er veldig bra :)

Eg har ingen barn fra før. Er 25 år, gift, og bor litt utenfor Bergen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Så fint at vi blir flere :D Den boka ønsker jeg meg forresten, bra tips!! Også den fra Tvillingforeningen. Trenger all info jeg kan få :p
Det vi vet om våre tvillinger er at de har hver sin fostersekk og deler den ytre fostersekken, noe jeg har skjønt at muligens betyr eneggede!? Håper på å kalles inn til kontrolltime på sykehuset kjapt, for her surrer det mange spørsmål!! Har dere oversikt over når dere skal på kontroll nestegang?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så fint at vi blir flere :D Den boka ønsker jeg meg forresten, bra tips!! Også den fra Tvillingforeningen. Trenger all info jeg kan få :p
Det vi vet om våre tvillinger er at de har hver sin fostersekk og deler den ytre fostersekken, noe jeg har skjønt at muligens betyr eneggede!? Håper på å kalles inn til kontrolltime på sykehuset kjapt, for her surrer det mange spørsmål!! Har dere oversikt over når dere skal på kontroll nestegang?


Sent from my iPhone using BV Forum

Eg skal inn på kontroll om ca to veker, er då rundt 16 veker. Dette er pågrunn av blødninger. Håper då at han ser hva kjønn dei er. :) Kjempe spendt!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg vil også være med her :) Kjempestas at vi er så mange!! Jeg skal på sykehuset allerede i morgen og kjenner jeg er supernervøs! På ul i uke 9 var han ganske sikker på at de deler både indre og ytre fostersekk og morkake, så hvis dette viser seg å være tilfelle i morgen, er det et høyrisikosvangerskap som får nøye oppfølging. Jeg har nettopp passert 12 uker og har stooor mage. Hvordan ser deres magehus ut nå ? Bor forresten i Haugesund :)
 
Jeg vil også være med her :) Kjempestas at vi er så mange!! Jeg skal på sykehuset allerede i morgen og kjenner jeg er supernervøs! På ul i uke 9 var han ganske sikker på at de deler både indre og ytre fostersekk og morkake, så hvis dette viser seg å være tilfelle i morgen, er det et høyrisikosvangerskap som får nøye oppfølging. Jeg har nettopp passert 12 uker og har stooor mage. Hvordan ser deres magehus ut nå ? Bor forresten i Haugesund :)

Velkommen inn :) Så heldig du er som skal i morgen, det kommer til å gå kjempefint! Og med nøye oppfølging slipper du å gå rundt og lure på hvordan det står til der inne. Men skjønner om du er bekymret! Jeg har 10 fullgåtte på onsdag, og problemer med å skjule magen allerede! Kommer til å avsløres av størrelsen før uke 12 er jeg redd :p forteller dere "alle" det nå som du er over 12ukerskneika, eller holder dere litt igjen?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg vil også være med her :) Kjempestas at vi er så mange!! Jeg skal på sykehuset allerede i morgen og kjenner jeg er supernervøs! På ul i uke 9 var han ganske sikker på at de deler både indre og ytre fostersekk og morkake, så hvis dette viser seg å være tilfelle i morgen, er det et høyrisikosvangerskap som får nøye oppfølging. Jeg har nettopp passert 12 uker og har stooor mage. Hvordan ser deres magehus ut nå ? Bor forresten i Haugesund :)

Mitt svangerskap blir også regnet som høyrisiko, pga blødning og andre ting. Er sykemeldt allerede og tviler egentlig på at eg kommer meg ut i jobb igjen.. Trur eg må finne meg ein hobby, ta opp igjen strikking kanskje ;-)
Eg er 14 uker på Tirsdag, og klarer ikkje å skjule magen. Begynte kjempe tidlig med gravidbukser :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Har termin 10.mai,men de kommer nok sikkert i april :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så fint at vi blir flere :D Den boka ønsker jeg meg forresten, bra tips!! Også den fra Tvillingforeningen. Trenger all info jeg kan få :p
Det vi vet om våre tvillinger er at de har hver sin fostersekk og deler den ytre fostersekken, noe jeg har skjønt at muligens betyr eneggede!? Håper på å kalles inn til kontrolltime på sykehuset kjapt, for her surrer det mange spørsmål!! Har dere oversikt over når dere skal på kontroll nestegang?


Sent from my iPhone using BV Forum

Mine har også har hver sin fostersekk og deler den ytre :) Å mine er som sagt eneggede :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe, sjansen for å få to par er ikke så stor nei. Men veldig kos da :)
Jeg har lest at de som er svanger med tvillinger ofte blir sykemeldt fra uke 20. Lurer veldig på hva jeg skal ta meg til da! Er ikke så flink til å være alene og kjede meg :p

Jeg blir ofte akutt sulten! Redd for å legge på meg veldig æ, selv om jeg ikke spiser så veldig mye.
 
Hehe, sjansen for å få to par er ikke så stor nei. Men veldig kos da :)
Jeg har lest at de som er svanger med tvillinger ofte blir sykemeldt fra uke 20. Lurer veldig på hva jeg skal ta meg til da! Er ikke så flink til å være alene og kjede meg :p

Jeg blir ofte akutt sulten! Redd for å legge på meg veldig æ, selv om jeg ikke spiser så veldig mye.

Ja, en venninne av meg som fikk tvillinger var sykemeldt i 6 mnd, og ho var frisk og rask. Jobbet som hjelpepleier, så litt tung jobb. Eg arbeider med det samme, og er langtidssykemeldt mo. Så eg må sikker belage meg på å ikkje komme meg i jobb igjen........... Trenger ein hobby!!! :p
 
Da skal jeg reklamere litt for min nye hobby her.. Tam-tara-tammm: STRIKKING :p noe så originalt som det :p
Begynte da jeg var gravid forrige gang, og hadde null erfaring fra tidligere, og jeg har faktisk lært ganske mye!

Mitt hotteste tips til de som ikke kan strikke frafør er å kjøpe oppskriftshefte, følge oppskrifta fra punkt til prikke, få hjelp av strikkekyndige om du står fast (gjerne butikkdama i strikkebutikken), og sist men ikke minst å strikke noe som heller er vanskelig og fint, enn noe som er kjipt og umotiverende :)

Jeg sparer på prosjektet om ett babyteppe til hver av tvillingene til vi vet kjønn, eller kanskje til jeg er sykemeldt og trenger noe å gjøre ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg vil også være med her :) Kjempestas at vi er så mange!! Jeg skal på sykehuset allerede i morgen og kjenner jeg er supernervøs! På ul i uke 9 var han ganske sikker på at de deler både indre og ytre fostersekk og morkake, så hvis dette viser seg å være tilfelle i morgen, er det et høyrisikosvangerskap som får nøye oppfølging. Jeg har nettopp passert 12 uker og har stooor mage. Hvordan ser deres magehus ut nå ? Bor forresten i Haugesund :)

Hvordan gikk det med dere på sykehuset i dag? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det gikk vel egentlig fint :) legen var veldig "negativ" før hun starter med å påpeke at vi måtte værr forberedt på det verste, og at hun håpet legen på første ul hadde sett feil. Desverre hadde han ikke det og tvillingene er definitivt monoamniotiske, noe som er ganske sjelden og innebærer stoooor risiko. Jeg er nå satt på sykepenger resten av svangerskapet og får nøye oppfølging. I begynnelsen nå skal vi på ul på sykehuset annenhver uke og etterhvert oftere. Vi bor som sagt i Haugesund, men er henvist til Bergen (3,5 time unna) for flere og grundigere oppfølginger noen ganger i svangerskapet. Vi må være forberedt på at mye kan skje og at det er ingenting hverken vi eller sykehuset kan gjøre. Jeg sier allikevel at det gikk fint for begge barna så helt friske og fine ut og sprellet som bare det :) først lå de oppå hverandre, så nesetipp mot nesetipp og deretter rygg mot rygg. Nydelige var de :)
 
Back
Topp