Tvillinger!

Jeg blir så glad hver gang det er nytt i denne tråden, haha! I min forrige termingruppe var de jo 8 eller 9 som fikk tvillinger, så jeg har sittet og sniklest litt i den gamle, åpne tråden deres og, hehe.

Har begynt å kjøpe inn litt tvillingmatch jeg :hilarious: elsker Mummi, og fant to onepiecer i mummimønster til 300kr for begge på facebook.I størrelse 98, hahaha! Men den strl bruker treåringen nå, så hun kan bruke de en stund fremover nå, før jeg pakker det ned til twinsa. Fant også en brukt newbiebukse maken til en nydelig en jeg hadde i samme størrelse til treåringen, så den måtte også bli med hjem fra bruktbutikken... Og så fant jeg bilstolpose fra Voksi til 200kr, så kjøpte den like godt. Det kan jo hende de kommer sent i april, og da kan det fremdeles være greit med bilstolpose veø? Og på høsten igjen- husker ikke hvor lenge vi brukte det til nr1.
Hehe syns og det er gøy med nye innlegg her :love017 Har også begynt å handle inn, blir mer virkelig da syns jeg. Og skal si ballen fikk fart på seg når jeg først tok skrittet å starter :laughing002 Er litt sånn som liker å ha tid klart/i orden tidlig, føler jeg får en mer indre ro av det, haha. Værtfall nå som de er to og ting kan skje tidlig. Syns de store tingene er greit å få unna så kan man heller "kose" seg litt mer med små ting utover.

Jeg har tidlig slitt med bekkene med de to andre svangerskapene og har vært 100% sykemeldt i slutten av uke 20 da. Denne gangen gikk jeg ut i 100% svangerskapspenger allerede i uke 17. (Pga både bekken, og formen min, men og pga type jobb, skjermet enhet for demente) Så alt som er gjort er bra

Her er jo termin i starten av juni, men det blir nok mai på dem :Heartred Bor jo i Tromsø så hær er vi jo heldig om vi får sommer mot midten av juni :laughing002 Så syns det er litt vanskelig hva jeg skal gå til innkjøp av. Men tipper siden de er så små (og sikkert født før tiden) så er det kanskje lurt å satse på "vinter" utstyr til dem i starten
 
Enig - det er så hyggelig at vi er flere som går gravide med tvillinger samtidig. Me to enkelt-svangerskap bak meg, merker jeg stor forskjell på de og dette med tvillinger. Så veldig godt å ha noen å sparre med! :)

Jeg har også begynt å handle inn litt tvillingmatch. Mannen bare rister på hodet og sier at vi har plenty fra de to andre, men da bare «skylder» jeg på at vi nå får første gutten, og vi har ikke klær til han :knegg:

Jeg er foreløpig «bare» 20% sykemeldt, men spent på hva lege sier neste uke når jeg skal på 22-ukers kontroll. Kjenner jeg egentlig har behov for å steppe den litt opp nå. Har bare en kontorjobb, så sånn sett ikke et utsatt yrke eller fysisk krevende. Men jeg kjenner at det å sitte en hel dag i kontorstol er drepen for korsryggen… Når jeg reiser meg går jeg som ei gammel dame til den har løsna litt :happy8

Hvordan er energinivået deres om dagen? Jeg føler meg så sykt tung og trøtt om dagen :happy090 blir jo andpusten bare av å gå opp en etasje i trapper :facepalm:
 
@Snorkfrøken90 fin form fysisk, men hvilepuls er gått opp med ca 10 slag. og så er jeg mye sliten mentalt. men ja, blir fort andpusten, og da jeg måtte både levere og hente frøkna i bhg på tirsdag ble jeg faktisk støl, haha. like greit å steppe opp sykemeldinga da- ift bruk av sykepengeperioe har det null å si hva slags prosent du går i. man bruker like mange sykedager enten man er 20% eller 100%. jeg venter på svar på søknad om svangerskapspenger nå, blir gaaaal.

bor i Bærum, men blir mye ull her og @spent21 . termin 21. mai så de kommer nok i april/mai, og kan fortsatt være kjølig da. Og ull er så mye bedre enn alt annet ift tempregulering.
 
Flere som kjenner mye strekking/voksesmerter for tida? Veldig likt sånn det var helt i starten liksom.

Og masse romstering her i dag. Mye åling og «rulling», kjennes nesten litt kvalmende! Er som om jeg kjenner at de flytter på organene mine :grumpy: og føler meg overmett og sulten på samme tid- vil helst bare ligge helt flatt.
 
Flere som kjenner mye strekking/voksesmerter for tida? Veldig likt sånn det var helt i starten liksom.

Og masse romstering her i dag. Mye åling og «rulling», kjennes nesten litt kvalmende! Er som om jeg kjenner at de flytter på organene mine :grumpy: og føler meg overmett og sulten på samme tid- vil helst bare ligge helt flatt.
Her kjennes det godt med strekking fra magen ja, føler meg så sykt stinn liksom. Blir helt gåen etter jeg har spist et måltid, må legge meg nedpå ei stund etterpå.. myyye romstering også, kjenner masse liv fra begge to!
 
Flere som kjenner mye strekking/voksesmerter for tida? Veldig likt sånn det var helt i starten liksom.

Og masse romstering her i dag. Mye åling og «rulling», kjennes nesten litt kvalmende! Er som om jeg kjenner at de flytter på organene mine :grumpy: og føler meg overmett og sulten på samme tid- vil helst bare ligge helt flatt.
Syns det er mye rart som er begynt å skje nederst i magen siste dagene. Ømt, murringer osv, og perioder med stikkinger. Usikker på om det er kynnere jeg kjenner i perioder eller ikke. Er litt som mensensmerter (som om mensen er på tur) føler magen til tider er hard men ikke som i takvis. Aldri lagt merke til kynnere med de to andre men de sier jo det er mere vanlig jo flere svangerskap, og sikkert mer med tvillinger.

Kjenner bare jeg er så mye mer på "vakt" denne gangen og mer redd for at ting skal starte tidlig. Hadde to raske fødsler med nr 1 og nr 2. Så har nok en del med det å gjøre og, krise om man ikke skulle rekke frem liksom
 
Syns det er mye rart som er begynt å skje nederst i magen siste dagene. Ømt, murringer osv, og perioder med stikkinger. Usikker på om det er kynnere jeg kjenner i perioder eller ikke. Er litt som mensensmerter (som om mensen er på tur) føler magen til tider er hard men ikke som i takvis. Aldri lagt merke til kynnere med de to andre men de sier jo det er mere vanlig jo flere svangerskap, og sikkert mer med tvillinger.

Kjenner bare jeg er så mye mer på "vakt" denne gangen og mer redd for at ting skal starte tidlig. Hadde to raske fødsler med nr 1 og nr 2. Så har nok en del med det å gjøre og, krise om man ikke skulle rekke frem liksom
Ja- kjenner mye strekking nederst, sånn sårt. Men det er samme følelse som helt i starten, så jeg tror det bare er voksesmerter. Er vel ca nå de virkelig begynner å vokse og.

Og så får jeg litt sånn «hold»-følelse, eller stramming, i sidene når jeg går med bikkja eller til og fra banen til jobb- tror det er kynnere. Hadde ikke det med første.
 
Ja- kjenner mye strekking nederst, sånn sårt. Men det er samme følelse som helt i starten, så jeg tror det bare er voksesmerter. Er vel ca nå de virkelig begynner å vokse og.

Og så får jeg litt sånn «hold»-følelse, eller stramming, i sidene når jeg går med bikkja eller til og fra banen til jobb- tror det er kynnere. Hadde ikke det med første.
Ja høres ganske likt ut. Tenker og man nesten bare må regne med ting begynner å "presse" en del på nå og fremover :confused013 :love2
 
Ja høres ganske likt ut. Tenker og man nesten bare må regne med ting begynner å "presse" en del på nå og fremover :confused013 :love2
Ja- jeg prøver å ikke bli helt panisk, men… blir godt med første kontroll hos fødselslege om to uker ca.
 
Ja- kjenner mye strekking nederst, sånn sårt. Men det er samme følelse som helt i starten, så jeg tror det bare er voksesmerter. Er vel ca nå de virkelig begynner å vokse og.

Og så får jeg litt sånn «hold»-følelse, eller stramming, i sidene når jeg går med bikkja eller til og fra banen til jobb- tror det er kynnere. Hadde ikke det med første.
Magen min blir også stram, tenker det er kynnere, hvis jeg går lengre strekninger. Føler også veldig press på blæra da, føles ut som jeg skal tisse på meg. Klarer ikke å se for meg hvordan magen skal bli enda større, føler jeg er svæær allerde, blir nesten litt bekymret :confused2
 
Har også begynt å få kynnere. Men føler også magen strammer seg veldig når de begge romsterer rundt inni der samtidig :dead:

Litt uvirkelig å tenke på hvor stor man kommer til å bli når det er to stk inni der, merker at gravidvaggingen også er begynt å komme litt sånn ut på dagen når ryggen er sliten igår gikk jeg og holdt den ene hånda på hofta/ryggen ( sånn typisk gravidpositur) og da fikk jeg bare den kommentaren fra mannen «ja.. der va den hånda på plass ja» :smiley-ashamed004
 
@K-ADI og @Snorkfrøken90 jeg har ikke begynt å bli så stor ennå og har heller ikke gått opp i vekt (eller, 300-400gram kanskje), så jeg blir jo nesten stressa for at det er galt… men begge jentene lå på 25percentilen forrige kontroll, så de er jo litt små. Ble aldri skikkelig stor med førstemann heller, så aldri «høygravid» ut liksom. Jeg har bakovervendt livmor, og bærer tydeligvis barna veldig «inn» mot kroppen og i hele lengden av overkroppen, så det er kanskje derfor. Søstra mi var sånn og, fikk aldri sånn struttekul liksom.
 
@K-ADI og @Snorkfrøken90 jeg har ikke begynt å bli så stor ennå og har heller ikke gått opp i vekt (eller, 300-400gram kanskje), så jeg blir jo nesten stressa for at det er galt… men begge jentene lå på 25percentilen forrige kontroll, så de er jo litt små. Ble aldri skikkelig stor med førstemann heller, så aldri «høygravid» ut liksom. Jeg har bakovervendt livmor, og bærer tydeligvis barna veldig «inn» mot kroppen og i hele lengden av overkroppen, så det er kanskje derfor. Søstra mi var sånn og, fikk aldri sånn struttekul liksom.
Tenker at alt er normalt når det gjelder størrelser. Vi er jo alle bygget litt annerledes, og vil derfor se annerledes ut i svangerskapet også, det trenger ikke å bety at noe er galt :) hvis du har bakovervendt livmor så er det jo helt naturlig at du får mindre mage :)
 
Tenker at alt er normalt når det gjelder størrelser. Vi er jo alle bygget litt annerledes, og vil derfor se annerledes ut i svangerskapet også, det trenger ikke å bety at noe er galt :) hvis du har bakovervendt livmor så er det jo helt naturlig at du får mindre mage :)
Nå fikk jeg plutselig kontrolltime igjen på fredag førstkommende (trodde ikke jeg skulle på riksen igjen før 31.januar), så da kan jeg jo høre med dem og, ift størrelse, vektøkning og alt mulig. Herreminhatt, og jordmortime neste uke- jammen er det mer kontroller med to ja! Nå har jeg en svangerskapsrelatert avtale hver uke de neste 4 ukene. Men men, heller en sjekk for mye enn en for lite da, tross alt.

I dag fikk jeg heldigvis craving på frukt, så har kjørt i meg bringebær, druer og hermetisk ananas (den fra Dole Tropical Gold er altså såååå god). Og ananas har vært HELT magisk for fordøyelsen min! Anbefales på det varmeste!
 
:schocked028 Magen min blir også stram, tenker det er kynnere, hvis jeg går lengre strekninger. Føler også veldig press på blæra da, føles ut som jeg skal tisse på meg. Klarer ikke å se for meg hvordan magen skal bli enda større, føler jeg er svæær allerde, blir nesten litt bekymret :confused2
Åh tenker akkurat det samme. Hvordan skal dette ende om noen uker. Bekkene er vondt og er blitt ganske stor allerede. Er bare i uke 20 og er der jeg bruker å være rett før uke 30 både i formen og størrelse
 
Åh tenker akkurat det samme. Hvordan skal dette ende om noen uker. Bekkene er vondt og er blitt ganske stor allerede. Er bare i uke 20 og er der jeg bruker å være rett før uke 30 både i formen og størrelse
Samme her! Føler meg svææær! Føles som når jeg var 28-30 uker med første, og jeg er 23 + 0
imorgen :confused2 jaja, vi må vel komme oss gjennom det :p:)
 
Skal på vekstkontroll idag 22+4. Håper alt står bra til med de små ❤️

Er det forresten noen av dere andre som er blitt satt på Albyl-E som forebyggende for svangerskapsforgiftning? Jeg var aldri på det med de to første, og hadde aldri tegn til forgiftning heller.. men er satt på det denne gangen, og det fucker med hodet mitt kjenner jeg… får en helt urimelig stor frykt for å få det. :nailbiting:
 
Skal på vekstkontroll idag 22+4. Håper alt står bra til med de små ❤️

Er det forresten noen av dere andre som er blitt satt på Albyl-E som forebyggende for svangerskapsforgiftning? Jeg var aldri på det med de to første, og hadde aldri tegn til forgiftning heller.. men er satt på det denne gangen, og det fucker med hodet mitt kjenner jeg… får en helt urimelig stor frykt for å få det. :nailbiting:
Så fint med kontroll :Heartred E det noen spesielle grunna til at du har blitt satt på det? Noen underliggende ting? Eller kun forebygganes? E den vanlig i tvillingsvangerskap pga høyre risiko for forgiftning? Ikke hørt nokka om det skjøl så
 
Skal på vekstkontroll idag 22+4. Håper alt står bra til med de små ❤️

Er det forresten noen av dere andre som er blitt satt på Albyl-E som forebyggende for svangerskapsforgiftning? Jeg var aldri på det med de to første, og hadde aldri tegn til forgiftning heller.. men er satt på det denne gangen, og det fucker med hodet mitt kjenner jeg… får en helt urimelig stor frykt for å få det. :nailbiting:
Hmm, så rart! Ikke vært noe snakk om det nei! Fikk du kun det som forklaring?
 
Back
Topp