Tvillinger!

20240105_105422.jpg
Hær er våre bilder fra oul på torsdag :Heartbigred
Tvillingen til venstre er jenta og tvillingen til høyre er gutt, så ingen tvil om at det er toeggede værtfall. Alt så bra ut med begge to, heldigvis :Heartpink:Heartblue Hær tenker jeg de blir å dele seng første tiden, i allefall prøve oss på det. Akkurat kjøpt oss ny 180 seng så det er rom for flere muligheter :laughing002 Ender vel med mannen på gjesterommet med 2 åringen eller på sofa i tv stua.

Skal også kjøpe moonboon tvilling slyngen for å ha i stua. Usikker på om jeg skal kjøpe et eller to babynest, evnt en felles? Aldri brukt nest tidligere på de to første.

Vogn tror jeg det blir bugaboo donkey, da det virker som den alle anbefaler? Smal for å få igjennom dører osv. Liten peiling på vogner til tvillinger egentlig :confused013

Jeg tror nesten man bare må begynne en plass å prøve seg litt frem. Syns det er så vanskelig å planlegge alt. Erfaring fra de to vi har fra før av hvor de har vært totalt forskjellige babyer er at ting ikke alltid blir som planlagt og at man gjerne må improvisere litt underveis. Føler alt kommer så ann på hvordan type babyer tvillingene er :happy090

Riiiimelig sikker på at Tuva ligger så høyt at hun klemmer magesekken min. Er så sykt ubehagelig etter å ha spist, har maten langt oppi halsen, og når hun vrir og åler seg blir jeg skikkelig kvalm og utilpass. Vilde derimot ligger og stanger i urinblæra. Double trouble! Og jeg er 21+1, hvor skal dette ende når de nå faktisk begynner å vokse skikkelig?!

Kom over et babynest i går for tvillinger som jeg syns så fint ut! Blei bestilt i samme farten :happy090 Tenker det kanskje er best de får muligeten å ligge ilag i starten siden det er det de er vant til i stede for et nest til hver :love2 Tips: Legger ved link: https://www.notteliten.no/produkt/tvillingnest/

De hadde også 15% rabatt ved første bestilling
Skal nok ha tvillingnest selv, men kjøper brukt. Har blitt med i noen tvilling-salgsgrupper på nett, og har svart belte i Finn, haha.

Kan tipse folk om å melde seg inn i tvillingforeningen- da får man blant annet 10-30 prosent rabatt i en masse ulike butikker. Blant annet 30% på kidskids merket til Kid, 30% på alt i barnerom-kategorien til Princess (gjelder ikke salgsvarer), 20% på Reflex og Yngri og 10% på alt annet på Barnas Hus etc etc, lista er lang.

Skal nok ha tvillingnest selv, men kjøper brukt. Har blitt med i noen tvilling-salgsgrupper på nett, og har svart belte i Finn, haha.

Kan tipse folk om å melde seg inn i tvillingforeningen- da får man blant annet 10-30 prosent rabatt i en masse ulike butikker. Blant annet 30% på kidskids merket til Kid, 30% på alt i barnerom-kategorien til Princess (gjelder ikke salgsvarer), 20% på Reflex og Yngri og 10% på alt annet på Barnas Hus etc etc, lista er lang.
Var å så på det. Var litt usikker på om det lønner seg? :happy: Ikke regnet på det men. Koster det ikke en del i mnd?

Var å så på det. Var litt usikker på om det lønner seg? :happy: Ikke regnet på det men. Koster det ikke en del i mnd?
Tror det var 529kr for begge to (altså to foreldre) i året. Det synes jeg det er verdt, enten jeg tjener det inn på rabattene eller ikke. De har jo litt kurs og greier og sånt og, og de jobber for tvilling/flerlingforeldre politisk.

Tror det var 529kr for begge to (altså to foreldre) i året. Det synes jeg det er verdt, enten jeg tjener det inn på rabattene eller ikke. De har jo litt kurs og greier og sånt og, og de jobber for tvilling/flerlingforeldre politisk.
Åja e det i åre? :laughing002 Sett for mæ det e i mnd!! Og da syns æ det va dyrt. Da må det jo vurderes:happy090

Sjekka ift tvillingforberedende kurs nå- det koster 1200kr for (to) medlemmer, og 2200 (for to) om man ikke er medlem, så sånn sett spares jo nesten de to første årene inn bare med det- om man tenker å ta det. De skulle ha kurs i februar og april, jeg lurer litt på å ta det i februar, kan jo fort bli litt lite tid i april, siden de kan finne på å komme noen uker før.

Skriver under på å melde seg inn i kjøp og salg grupper for tvillinger på Facebook! Idag fikk jeg kjøpt meg to meget pent brukte Najell babycarriers til 1600kr samlet! Mye penger å spare :D

Hvordan ligger dere ann ang vekten? :happy:
Ligger på startvekt, gikk ned i starten og nå opp til utgangspunktet. Veldig uvant, gikk jo ned med førstemann- men litt urealistisk at det skal skje med to innabords...

Har meldt meg på tvillingforberedende kurs (digitalt) 8. feb og 13. feb i regi av Tvillingforeningen. De har det annenhver måned, så jeg tenkte det var litt risky å vente til det de skal ha i april..

Jeg blir så glad hver gang det er nytt i denne tråden, haha! I min forrige termingruppe var de jo 8 eller 9 som fikk tvillinger, så jeg har sittet og sniklest litt i den gamle, åpne tråden deres og, hehe.

Har begynt å kjøpe inn litt tvillingmatch jeg :hilarious: elsker Mummi, og fant to onepiecer i mummimønster til 300kr for begge på facebook.I størrelse 98, hahaha! Men den strl bruker treåringen nå, så hun kan bruke de en stund fremover nå, før jeg pakker det ned til twinsa. Fant også en brukt newbiebukse maken til en nydelig en jeg hadde i samme størrelse til treåringen, så den måtte også bli med hjem fra bruktbutikken... Og så fant jeg bilstolpose fra Voksi til 200kr, så kjøpte den like godt. Det kan jo hende de kommer sent i april, og da kan det fremdeles være greit med bilstolpose veø? Og på høsten igjen- husker ikke hvor lenge vi brukte det til nr1.

Back
Topp