Tvillinger!

1. Noen flere som har fått vite kjønn? Er så spent på hva alle får! Og hva slags tvillingsvangerskap har dere?

Jeg har dcda- separate morkaker og fostersekker. Så 90%sannsynlighet på toegga her- men jeg har likevel en følelse på enegga altså! Vi så jo bare et egg på kontroll på syklusdag 17, så det kan ha delt seg…
    Ikke fått vite kjønnet enda :banghead: Var for tidlig på ul 12+5. Er så spent!! Dem mene det e to egga her og. Hver sin morkake og hver sin sekk :happy: Men det får man vel ikke bekreftet om de er før etter de er født? Slik jeg har forstått på det jeg har lest værtfall

1. Ikke fått vite kjønnet enda :banghead: Var for tidlig på ul 12+5. Er så spent!! Dem mene det e to egga her og. Hver sin morkake og hver sin sekk :happy: Men det får man vel ikke bekreftet om de er før etter de er født? Slik jeg har forstått på det jeg har lest værtfall
Nei- eller er det en av hvert kjønn så er det jo toegga da. Men enegga finner man da evt ut etter fødsel. Men med dcda (hver sin morkake og fostersekk) er oddsa 90/10 for toegga vs enegga.

Nei- eller er det en av hvert kjønn så er det jo toegga da. Men enegga finner man da evt ut etter fødsel. Men med dcda (hver sin morkake og fostersekk) er oddsa 90/10 for toegga vs enegga.
Ja tenkte på hvis det var samme kjønn, er det en av hver så er der jo veldig greit :happy: Jaa, sjansen er veldig stor for toegga :love017

Er nok toegga her- men samtidig så har jeg så veldig en følelse av at de kanskje er enegga. Men det er sikkert fordi jeg er vant til at de små marginene slår til… er en av relativt få som fikk barn med ds, en av svært få som får blæremola, en av relativt få som mister tre ganger, en av relativt få som får tvillinger etc etc… så blir ikke overraska om det er enegga i tillegg :laughing021

Dere med tvillinger :Heartred Hvordan er det med vekten deres, har dere gått opp, evnt mye? Og hvordan uke er dere i. Leser på nett og apper at det er normalt å ha gått opp en del til nå, og enda mer med tvillinger. Jeg er 15+1 og har ikke gått opp noe, men magen vokser stadig. Skal sies at jeg var en del kvalm frem til rundt uke 11. Jeg blir fort mett og har ikke stor matlyst, men føler jeg spiser normalt likevel. Når kan man eventuelt forvente at man bør ha begynt å gå opp?

Dette er tredje svangerskapet og kan ikke huske å ha gått ned i de tidligere, men har bare vært en da. Kg kom ganske fort fra rundt uke 20 og la på med 30 kg i første og 20 i andre.

Jeg har gått opp 4 kg. Gikk opp to kg frem til uke 13, så to kg fra uker 13-15. nå har jeg ligget stabilt der siden. 16+2 idag.

Leste at i uke 16, så veier livmor på en singelgraviditet på ca 250gr, at fosteret veier rett over 100g og har 2,5dl fostervann. Så anlegget veier nok en god del allerede for oss med tvillinger.

Når det kommer til vektoppgang opplever jeg det utrolig individuelt og varierende fra svangerskap til svangerskap. Så tenker det er lite som er normalt eller unormalt. Så lenge kroppen kjennes grei og babyene utvikler seg som det skal så følger vekten sin egen utvikling ☺️

Jeg ligger fremdeles på 2kg ned, 17+3 i dag. Men med første veide jeg 1 kilo mindre ved fødsel enn unnfangelse, så dette er ikke nytt for meg. Har null appetitt, og blir mett av «ingenting» når jeg spiser. I dag har jeg vært på harrytur med svigermor. Har totalt i dag spist 4 ss tacokjøttdeig og 2ss ost pluss en halv liten pannekake. Kan nå fint la være å spise noe mer i dag, rent appetittmessig :confused005 Må nok finne på et eller annet å få i meg da. Skal ta det opp med jordmor på første time på onsdag. Etter hva jeg har skjønt er det kun meg og mitt energinivå det går utover, tvillingene tar det de trenger fra meg uansett.

Jeg er 17 + 5 og har gått opp 8 kg.. gikk opp 23 kg til sammen i mitt første svangerskap. Har aldri hatt problemer med matlyst selv om jeg har vært kvalm. Er dog i mindre aktivitet da jeg har mindre energi enn tidligere.. er spent på hvor mange kg jeg går opp til sammen denne gangen, husker det var tuuungt sist :confused2

Ultralyd gikk bra igår ❤️ alt så fint og, ingen synlige avvik. De vokser som bare det og termin ble fremskyndet til 22. mai.

En lillebror og en lillesøster på vei. Lillebror gjør det som lillebrødre gjør best, å irritere søstera, for han ligger mot henne og sparker henne i ryggen :happy8

Vedlegg

• IMG_1845.png
    IMG_1845.png
    3,6 MB · Visninger: 51
  • IMG_1846.png
    IMG_1846.png
    3,8 MB · Visninger: 51
  • IMG_1848.png
    IMG_1848.png
    3,9 MB · Visninger: 51
Ultralyd gikk bra igår ❤️ alt så fint og, ingen synlige avvik. De vokser som bare det og termin ble fremskyndet til 22. mai.

En lillebror og en lillesøster på vei. Lillebror gjør det som lillebrødre gjør best, å irritere søstera, for han ligger mot henne og sparker henne i ryggen :happy8
Åh så fantastisk! Var vel akkurat det du trodde og, ift kjønn? Artig :Heartpink :Heartblue Termin dagen etter meg :happy:

Gikk fint på ultralyd nå- men hun holdt på i halvannen (!) time!! Vilde ville ikke vise hvordan navlestrengen var festet og morkaka lå litt lavt, og Tuva ville ikke vise frem aorta-buen :hilarious: Men hun fikk sett godt nok til slutt. De er helt jevnstore, og ligger på 25percentilen, så litt under gjennomsnitt i størrelse men innafor normalen. Ny kontroll om fire uker.

Har dere tenkt på hvilken vogn dere skal ha? Og hvordan tenker dere at de skal sove? Og hva tenker dere angående amming? Føler liksom jeg er tilbake på scratch igjen selv om jeg har en unge fra før av :joyful:

Gratulerer ❤️ fødte selv tvillinger nå i november. Dem er 6 uker nå❤️ helt magisk og fantastisk!

Har dere tenkt på hvilken vogn dere skal ha? Og hvordan tenker dere at de skal sove? Og hva tenker dere angående amming? Føler liksom jeg er tilbake på scratch igjen selv om jeg har en unge fra før av :joyful:
Har kjøpt bugaboo donkey (kjøpte som søskenvogn til første vi mista). Satser på at de sover i samme seng, og så vil jeg ha dobbelt babynest. De er jo vant til å alltid ha hverandre der. Dattera til fetteren min var tvilling, men tvillingen døde i svangerskapet, og det tok flere år før hun slutta å «lete» etter tvillingen/før hun ikke følte noe manglet. Og det var uten at de hadde fortalt henne eller hatt stort fokus på at hun var tvilling. Ganske sprøtt!

Jeg satser på å amme, og skal prøve å dobbeltamme/få de inn på samme rytme. Ammet/pumpet/sondet med første, så er vant til at det tar mye tid og plass. Har jeg like mye melk som sist blir jeg nok donor igjen og. Pluss mulig en venninne som ikke kan amme selv får noen liter av meg om hun vil ha til sin datter. Vi har termin nesten likt.

Vi bestilte Bugaboo Donkey når Barnas hus hadde Black Friday salg. Syns det er utrolig begrenset utvalg av tvillingvogner. Hadde egentlig ønsket en vogn med 3 hjul, men det var vanskelig å oppdrive med to bagdeler. Så på Thule sin urban glide double, men den kan du kun ha en bagdel.. :( mulig det blir den etterhvert når de er ferdig med med bagdel.

Håper og er innstilt på å få til amming på begge!

Ikke helt landet på sovesituasjon på natt. Men ser for meg at de deler seng på ett eller annet vis. På dagtid ser jeg for meg soving i vogn, samt at vi har kjøpt en tvillinghengevugge fra Hussh brukt på Finn ☺️

Back
Topp