Så fint å lese at det går bra, til tross for litt lite fostervann på den ene. (Dette kan jo øke igjen ) Jeg hadde svangerskapsforgiftning i mitt første svangerskap (uten sammenligning forøvrig), men vet nå viktigheten av å ta det med ro. Hadde lite fostervann med vesla, og de sa da at stress ikke hjalp til med å øke mengden. Jeg ble derfor sykemeldt mot min vilje, og var som deg standhaftig på dette. Til slutt måtte jeg innse at dette var det beste, og i neste svangerskap blir jeg automatisk sykemeldt i uke 20 for å forebygge. Man kan kalde dette galskap (syns jo det litt selv), men tenk for en liten periode det dreier seg om i forhold til et yrkesaktivt liv. Jeg syns absolutt du skal ta ut 50% sykemelding, slik at du er på den sikre sida. Jeg bar på en, du bærer på to! Jeg vet hvor fort ting kan forandre seg, og hvis du kan drøye en evt. fare for tidlig fødsel, så ta den sykemeldinga. Skriver ikke dette for å skremme altså, men bedre å forebygge. Jeg tenker at du må tenke en gang for deg og to ganger for de i magen Lykke til!
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Du har nok rett (du og de 2,5 legene jeg snakket med i dag). Om jeg går til det stopper av seg selv, så er det egentlig for sent med gradert sykemelding, den må jeg kanskje tenke på å ta nå. Hmmmm... tenke tenke. Og når du sier at du fikk høre at stress ikke hjalp på å øke mengden fostervann, så trykker det på et veldig ømt punkt kjenner jeg. Tusen takk for omsorg og for å sette ting litt i perspektiv. Tror jeg tar en samtale med legen på torsdag likevel.