Gratulerer med to jenter!
Må være godt å bli ferdig med den prøven ja. Håper alt går fint
Må være godt å bli ferdig med den prøven ja. Håper alt går fint
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Supert!I dag fikk vi svar på hurtigtesten og venstre tvilling ser ikke ut til å ha noen av de kjente trisomitriene!!
Skjønner veldig godt frustrasjonen din, da jeg selv er en kasteball i systemet! En lege diagnosterte meg med lupus(SLE) i sommer like før jeg ble gravid, å når jeg da fortalte jeg var gravid var eneste oppfølging jeg fikk beskjed om at jeg måtte bruke støttestrømper hver dag å håpe jeg ikke spontanaborterte eller fikk blodpropp.. Egentlig krever sykdommen mye tettere oppfølging..
Har styrt så enormt på helt siden jeg fikk positiv test at jeg enda ikke har klart å skjønne helt at det faktisk er en liten baby i magen min <3
Så mitt tips i din situasjon er samme som jeg selv har levd etter: baby først! Jobb kan vente, alt kan vente, men babyen(e) må passes på nå! Stå på ditt, ring ned legekontoret, ring direkte til sjukehus( jeg har selv ringt direkte til både Haugesund, Haukeland og st.olavs) og få de svarene du krever!
Om du ikke får svarene, stå på videre! Det er fritt sykehusvalg så da går du videre til neste! Å len deg godt på mannen din og annen familie du er konfortabel med. Det er viktig med støtte, og at du kan ha dagen hvor du bare gråter og vil gi opp! Men så er d på'n igjen
Dette klarer du, bara vær sta! Og ikke minst, stol på egne instinkt
Takk for støtten!!!
Du har rett, det hjelper lite å angre på alt man burde gjort, den dagen ting går galt. I etterpåklokskap er det enkelt å se hva man burde gjort. Plukket opp tlf og ringte riksen, men det var 3 min over 3, så da var det stengt... Har fått kontaktet jordmor, og på grunn av min inkompetente lege, så skal jeg i allefall gå å snakke med henne i morgen. Hun hadde jobbet på St Olav og opplevd TTTS svangerskap!! Betryggende. Har ikke all verdens forhåpninger, for det er nok som du sier: jeg som må stå på - men jeg må bare prøve der jeg kan nå fram. Ikke helt dagen i dag, og kjenner at tårene sitter lett... Ønsker deg alt godt!!!
Da har vi vært en liten tur på Ahus igjen. Jeg sa til legen at jeg var imponert over at han tok oss inn i dag, for han var jo tross alt på kurs; så enten var dette kritisk, eller så var han over gjennomsnittet engasjert. Han sa at han hadde 4 ekstrem risiko tilfeller som han bare måtte se på i dag. Så nå vet jeg ihvertfall hvilken kategori jeg er i!!
Til tross for dette, så var situasjonen i løpet av de siste 4 dagene uforandret. Det var bra, for det kunne se ut til at tvillingene hadde stabilisert seg på en måte. De har TTTS, men per nå en mildere variant. De har begge godt med fostervann og begge har fostervann i blæra. En god nyhet i alt dette og som resulterte i et lite gledes "whoho" fra legen, var at blodgjennomstrømmingen i navlestrengen til den minste tvillingen var bedre enn sist.
Konklusjonen er at situasjonen er alvorlig, og vi er et høy risikotilfelle. Det gode er at inntil videre, så kan de ha det slik som de har det - for det fungerer. Nå skal vi inn igjen på mandag neste uke, så får vi se da - også har vi OUL på fredag neste uke.
Det er innmari godt å se de to små, og ikke minst det å vite at situasjonen ikke er kritisk for noen av de per nå.
Tror jeg kan ha tendenser til svangerskapsdiabetes.... det kan kanskje være litt av grunnen til at jentene er større enn de statistisk skal være. Er enormt tørst - har røde sprekker rundt leppene, selv om jeg drikker vann hele dagen. Det skader uansett ikke å kutte ut det jeg spiser av søtt og skjerpe meg litt..... har litt å gå på kjenner jeg..
Ønsker alle en strålede dag!