tulips historie - 1, 2, 3, 4, 5, 6

Var hos jordmor i dag. Såå godt å få snakket med hun, vi snakket i nesten 1 time :Heartred Hun ringte sykehuset for å høre om det hadde kommet prøvesvar av morkake og navlesnor. Noe hadde kommet, det jeg fikk vite var kjønnskromosomet: xx. Ei jente :love017 Da jeg hadde født fikk vi vite at det var gutt. Var ingen sikkerhet, og jeg stolte heller ikke på at det var en gutt. For på ultralyd mente jeg at jeg så jente. Fikk aldri vite kjønnet på ultralyd, da kjønnet var uviktig der og da pga avvikene. Men jeg klarte ikke å slå meg helt til ro med beskjeden vi fikk om at det var gutt. Jeg klarte ikke å se pung og penis da vi fikk se han. Og jeg visste godt at penis og klitoris kan ligne i starten. Nå vet vi 100%. Jeg hadde rett i det jeg såg på ultralyden og følelsen min da jeg såg barnet for første gang. Resten av svarene får vi i januar.

Når jeg blir gravid igjen kan jeg ringe rett til jordmoren min og ikke til helsesekretæren :Heartred Så snill hun er. Det var så godt å få klem av henne i dag. Håper vi snart ses igjen!

Jeg er tidenes testetøs, vært sånn hele tiden. Testen i dag er sterkere enn i går. Håper sååå at det et en babystrek, samtidig er jeg jo realistisk og pessimistisk!! Det kan jo bare være hcg-rester fra forrige svangerskap.. Jeg er på CD27 i dag, og vet ikke sikkert om jeg har hatt eggløsning. Hadde positive eggløsningstester 17-21 nov. Negativ 22-27 nov. Positiv 28. nov. Og vært negativ siden…

Legger ved bilder av graviditetstestene: gårsdagens test øverst og dagens test nederst :lurking:

Jeg har akkurat snakket med fastlegen min. Tlf-samtale pga sykemelding. Jeg blir sykemeldt 40% i to uker, og så skal jeg ta kontakt om det trengs mer. Men hun sa at det ikke burde være igjen rester nå. At jeg ikke burde ha positiv test fra forrige svangerskap, at testen burde ha vært negativ. Hun ville ha meg innom for en urinprøve, men jeg sa nei. De vil jo ikke se de svake strekene :hilarious: Jeg sa vi heller kunne ta blodprøve. Men nei. Så jeg sa bare at om den fortsatt er positiv på søndag så tar jeg kontakt på mandag. Da skulle jeg i så fall ta urinprøve og henvises til gyn… Er jo ikke vits å reise dit for å ta urinprøve med den svake streken jeg får. Håper streken blir sterkere og sterkere! Jeg vil ha babystrek!

Vedlegg

• 52BD1695-1BDF-4267-9F14-AC8882DD14A6.jpeg
    52BD1695-1BDF-4267-9F14-AC8882DD14A6.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 156
  • 73B7EAEA-DEC5-462E-9A78-5DDBE00A3893.jpeg
    73B7EAEA-DEC5-462E-9A78-5DDBE00A3893.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 155
Last edited:
Blir spennende med testene dine fremover! Håper for deg

Var det ei lita jente!?:Heartpink:sad010Har dere tenkt å gi lille navn? Beklager om jeg spør dumt:confused: Er litt vanskelig, for vet ikke hva jeg skal si? Annet enn jeg føler så fryktelig med deg i sorgen og tapet av deres datter:sad002❤️ Håper det er spire som er på gang❤️:smiley-angelic001

Blir spennende med testene dine fremover! Håper for deg
Jaa :smiley-angelic001

Var det ei lita jente!?:Heartpink:sad010Har dere tenkt å gi lille navn? Beklager om jeg spør dumt:confused: Er litt vanskelig, for vet ikke hva jeg skal si? Annet enn jeg føler så fryktelig med deg i sorgen og tapet av deres datter:sad002❤️ Håper det er spire som er på gang❤️:smiley-angelic001
Ingen spørsmål er dumme!

Viste seg å være ei jente :Heartred Da har vi 3 jenter og én gutt :Heartred Vi ga lille navn da hun ble født. Men det er et guttenavn, men funker sikkert som unisex. Vet ikke hva vi skal gjøre ang navnet. For oss har barnet alltid vært det navnet hun fikk. Jeg vil ikke skrive hva navnet er her i åpent forum da navnet er uvanlig og kjentsfolk lett vil kjenne meg igjen. Kan hende jeg har delt for mye allerede sånn sett, men :hilarious: Jeg kan dele navnet med deg på PM, om du vil :shy:

Last edited:

Ingen spørsmål er dumme!

Viste seg å være ei jente :Heartred Da har vi 3 jenter og én gutt :Heartred Vi ga lille navn da hun ble født. Men det er et guttenavn, men funker sikkert som unisex. Vet ikke hva vi skal gjøre ang navnet. For oss har barnet alltid vært det navnet hun fikk. Jeg vil ikke skrive hva navnet er her i åpent forum da navnet er uvanlig og kjentsfolk lett vil kjenne meg igjen. Kan hende jeg har delt for mye allerede sånn sett, men :hilarious: Jeg kan dele navnet med deg på PM, om du vil :shy:

Noen navn funker jo veldig fint som unisex navn❤️ Ser den, er jo det navnet dere forbinder lilleskatten med :Heartpink :sad010 :love017 Er så vanskelig i sånne situasjoner som det her, for er så redd for å si noe galt, eller som f.eks kan føles støtende deg:angelic:❤️ Nei, for all del. Må ikke dele navnet med meg heller, kun hvis du ønsket å dele❤️

Noen navn funker jo veldig fint som unisex navn❤️ Ser den, er jo det navnet dere forbinder lilleskatten med :Heartpink :sad010 :love017 Er så vanskelig i sånne situasjoner som det her, for er så redd for å si noe galt, eller som f.eks kan føles støtende deg:angelic:❤️ Nei, for all del. Må ikke dele navnet med meg heller, kun hvis du ønsket å dele❤️
Husker selv hvordan det var, var redd for å si noe feil eller sårende til de som hadde mistet, så jeg sa minst mulig eller ingenting, og det er etter min personlige erfaring det verste man kan gjøre :hilarious:

Sender deg en PM, for jeg vil gjerne dele. Du trenger ikke å svare :shy:

Ingen spørsmål er dumme!

Jeg ble litt overrasket over at de ikke kunne se kjønnet tydelig nok så langt på vei som du var. Vet du om det er typisk eller om det var noe spesielt i dette tilfellet?

Ellers synes jeg navnet dere har valgt kan fungere til en jente også. Dere kunne endret siste bokstaven til en a, men det ville kanskje gjort navnet for likt som yngste storesøster. Jeg tror jeg bare ville beholdt navnet dere har valgt ❤️

Tenker støtt på deg og situasjonen din. Håper dere får en liten spire som sitter trygt og sunt hele svangerskapet snart ❤️

Husker selv hvordan det var, var redd for å si noe feil eller sårende til de som hadde mistet, så jeg sa minst mulig eller ingenting, og det er etter min personlige erfaring det verste man kan gjøre :hilarious:

Sender deg en PM, for jeg vil gjerne dele. Du trenger ikke å svare :shy:

Ja, føles jo sårt det også, at en blir unngått på en måte eller at lille ikke blir nevnt, for det er jo barnet deres det er snakk om❤️ Takk for at du delte navnet hennes med meg❤️ Var så fint :sad010 :Heartpink

Jeg ble litt overrasket over at de ikke kunne se kjønnet tydelig nok så langt på vei som du var. Vet du om det er typisk eller om det var noe spesielt i dette tilfellet?

Ellers synes jeg navnet dere har valgt kan fungere til en jente også. Dere kunne endret siste bokstaven til en a, men det ville kanskje gjort navnet for likt som yngste storesøster. Jeg tror jeg bare ville beholdt navnet dere har valgt ❤️

Tenker støtt på deg og situasjonen din. Håper dere får en liten spire som sitter trygt og sunt hele svangerskapet snart ❤️
Samme her :rolleyes: Jeg tenkte at det ikke var så farlig å få vite kjønnet på UL, fordi vi kom til å få se det uansett når barnet ble født. Men jeg synes ikke det var lett å se liksom, derfor ble jeg ikke overbevist på det hun sa. Hun var sykepleier som jobbet på gyn, så det er ikke sikkert de har så mye erfaring sånn sett? Jeg vet ikke, men jeg stolte i hvert fall ikke på det hun sa ang kjønn :shy: Det føltes ikke riktig. Nå føler jeg ting har falt på plass liksom.

Ja, vi beholder det som det er :Heartred I går fikk jeg(vi) en gave: willow tree-figur og en juletrekule med navnet hennes på:sad010:love017 Jeg hadde tenkt til å bestille en juletrekule med navnet på før jul, men kom meg aldri så langt. Det var en kjempefin gave som betydde masse :Heartred

Tusen takk :Heartred Krysser fingrene for at det skjer snart! Blir gal av å ikke vite med sikkerhet hvor jeg ligger hen i syklus :smiley-angry003

Men, blir testene sterkere igjen nå? Så litt sånn ut. Så godt at dere begynner å få svar på prøvene ❤️
Ang kjønn, så kan det noen ganger være vanskelig å se ganske lenge.. spesielt før uke 15, kan kjønnet være ganske hovent og ubestemmelig.. Så det er ikke så rart at dere ikke fikk sett fysisk; men godt dere har fått et svar ❤️

Men, blir testene sterkere igjen nå? Så litt sånn ut. Så godt at dere begynner å få svar på prøvene ❤️
Ang kjønn, så kan det noen ganger være vanskelig å se ganske lenge.. spesielt før uke 15, kan kjønnet være ganske hovent og ubestemmelig.. Så det er ikke så rart at dere ikke fikk sett fysisk; men godt dere har fått et svar ❤️
De går foreløpig opp og ned, så er nok bare rester enn så lenge, og at urinkonsentrasjonen har mye å si på hvor sterk/svak testen blir. Jeg venter så på den testen som skal bli betydelig sterkere :smiley-angelic001 :sad010Fikk vite her om dagen at svigermor tror vi kommer til å røpe en babynyhet på julaften.. er redd vi må skuffe henne :sorry:

De går foreløpig opp og ned, så er nok bare rester enn så lenge, og at urinkonsentrasjonen har mye å si på hvor sterk/svak testen blir. Jeg venter så på den testen som skal bli betydelig sterkere :smiley-angelic001 :sad010Fikk vite her om dagen at svigermor tror vi kommer til å røpe en babynyhet på julaften.. er redd vi må skuffe henne :sorry:

Ååh, hadde håpet det kanskje var reell strek, sånn; siden du hadde sannsynligvis hatt EL.. (?).
Forhåpentligvis forsvinner alt av rester med neste TR da... :/

Og.. hun vet vel at dere akkurat hadde mistet, eller...? Vil jo i så fall uansett være relativt tidlig å tenke ny graviditet. Om det så skulle ha klaffet, ville det vært ganske tidlig på vei...?
Hvis hun vet, da. Hvis ikke er det jo forståelig at hun har en mistanke.. selv om det er litt sårt...

Ååh, hadde håpet det kanskje var reell strek, sånn; siden du hadde sannsynligvis hatt EL.. (?).
Forhåpentligvis forsvinner alt av rester med neste TR da... :/

Og.. hun vet vel at dere akkurat hadde mistet, eller...? Vil jo i så fall uansett være relativt tidlig å tenke ny graviditet. Om det så skulle ha klaffet, ville det vært ganske tidlig på vei...?
Hvis hun vet, da. Hvis ikke er det jo forståelig at hun har en mistanke.. selv om det er litt sårt...
Håper jeg har hatt EL og at streken plutselig blir sterkere. Kan være jeg bare er 6DPO. Jeg stoler ikke på de positive eggløsningstestene jeg har tatt, men hadde en positiv på mandag. Jeg tester fortsatt med eggløsningstester hver dag, i tilfelle. Livmortappen er fortsatt høy.

Alle rundt oss visste om graviditeten før svangerskapsavbruddet :Heartred

Håper jeg har hatt EL og at streken plutselig blir sterkere. Kan være jeg bare er 6DPO. Jeg stoler ikke på de positive eggløsningstestene jeg har tatt, men hadde en positiv på mandag. Jeg tester fortsatt med eggløsningstester hver dag, i tilfelle. Livmortappen er fortsatt høy.

Alle rundt oss visste om graviditeten før svangerskapsavbruddet :Heartred
Da synes jeg det er rart å "forvente" babynyhet allerede, men.. håper noe skjer snart mtp syklus . ❤️

De siste dagene har vært vonde og tårevåte. Jeg trodde jeg var ferdig med de akutte gråteperiodene, men de er tilbake. Jeg kan plutselig begynne å gråte ute i offentligheten igjen…

Jeg vil klikke, knuse noe, sparke noe, hyle, slå i veggen, et eller annet! Jeg trenger en person som sier «fortell meg om alt fra start til slutt». Jeg trenger en som er nysgjerrig, en som spør, en som lytter, en som bryr seg, en som sier navnet til mitt døde barn høyt. Folk er flinke til å bry seg i starten, men så dabber det av. Nå er liksom alt glemt. Det er nok veldig vanskelig å være den som står «utenfor».. Bare gi meg en varm klem når du møter meg... Jeg er ikke ferdig med det som har skjedd, selvom det er over 1 mnd siden det skjedde. Skulle så ønske jeg hadde mulighet til å snakke om min lille englejente. Jeg kan ikke bare dra det opp ut av det blå… Med alt det jeg skriver mener jeg de som er rundt meg i det daglige, ikke dere på forumet.

I dag møtte jeg bestevenninnen min. Det ble ikke noe snakk på det som har skjedd. Og det var helt forventet, jeg vet hun synes det er vanskelig, hun vet ikke hva hun skal si, og det forstår jeg så utrolig godt!

Min lille baby.. som fortsatt er en stor del av hverdagen min, selvom hun ikke er tilstede fysisk. Hun er godt gjemt i hjertet mitt, og jeg trenger å dele henne :sad015

Samtidig er jeg så sur og sint over at jeg fortsatt ikke vet med 100% sikkerhet om jeg er gravid på ny! Jeg har vært mer irritert de siste dagene, og orker ikke nærkontakt med mannen. Jeg ble sånn i forrige svangerskap, så håper det er et godt tegn. Men det er jo mange andre gode grunner til at jeg kan bli sånn uten at jeg er gravid på ny!

CD34 i dag, 10DPO om jeg kan stole på den positive eggløsningstesten 28. nov.. positiv graviditetstest, og som alltid er spørsmålet: er den sterkere i dag?? JEG BLIR GAL! Alt jeg vil er å vite om jeg er gravid på ny, alt jeg vil er å være gravid igjen :sad015 :Heartred

Laget en egen tråd om de dumme testene mine:

Vedlegg

• 48625A62-A9DC-4D20-8EF8-D330A9B7C7FF.jpeg
    48625A62-A9DC-4D20-8EF8-D330A9B7C7FF.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 138
Får så vondt av deg! Sender deg en stor klem ❤️❤️
Hva med å male hcg hos legen?❤️

Får så vondt av deg! Sender deg en stor klem ❤️❤️
Hva med å male hcg hos legen?❤️
:Heartred Fastlegen ville ikke det da jeg snakket med hun forrige fredag. Hun ville jeg skulle ta urinprøve :mad: Men kanskje de i skranken lar meg få lov til å komme for å ta det? Jeg vet ikke.. kan prøve å ringe på mandag om jeg fortsatt suller rundt i samme dritten :dead:

:Heartred Fastlegen ville ikke det da jeg snakket med hun forrige fredag. Hun ville jeg skulle ta urinprøve :mad: Men kanskje de i skranken lar meg få lov til å komme for å ta det? Jeg vet ikke.. kan prøve å ringe på mandag om jeg fortsatt suller rundt i samme dritten :dead:

Hva? Det er jo så tungvint med disse testene.... og de er ikke alltid til å stole på kontra en blodprøve!
Disse fikk jeg på samme urin lism;
20221204_062550.jpg

Hadde ringt til mandag igjen og spurt, kan ikke gå sånn i limbo, ikke noe godt ❤️

Back
Topp