tulips historie - 1, 2, 3, 4, 5, 6

Ja :sorry:

Kan fort ta 6 uker :depressed: Jeg har dårlig erfaring med sånne «svarfrister». Skulle høre fra riksen dagen etter tidlig UL. Jeg ventet og ventet, til slutt tok jeg kontakt etter å ha ventet i 5 dager. Så var det NIPT’en.. som vanligvis tar sånn 10-14 dager(?). Jeg fikk svar etter 20 dager, men det var bare fordi jeg ringte og etterlyste svar. Jeg har innstilt meg på at prøvesvarene til morkaka og navlesnoren vil ta 8 uker :dead:

Ville ringt etter noen uker og purret. Leser at det kan ta én uke med morkakeprøve, men litt flere om de tar en skikkelig gjennomgang. 6 uker høres drøyt ut..?!

Ville ringt etter noen uker og purret. Leser at det kan ta én uke med morkakeprøve, men litt flere om de tar en skikkelig gjennomgang. 6 uker høres drøyt ut..?!
Skjønner ikke helt hvorfor det kan ta så lang tid.. men jordmor sa jeg skulle ringe om jeg ikke hadde hørt noe i løpet av 8 uker :wacky:

Skjønner ikke helt hvorfor det kan ta så lang tid.. men jordmor sa jeg skulle ringe om jeg ikke hadde hørt noe i løpet av 8 uker :wacky:

Det er jo helt ekstremt... Kvinnehelse altså.....!!

Så fine og gode dere er :sad010:Heartred Dere er til god støtte. Takk for at dere holder ut med meg! Godt å høre andres tanker. Begynte å tenke om jeg kanskje bare var for kravstor(før jeg postet innlegget)… i ettertid har jeg også tenkt på at man blir presset ut i jobb før barnet i det hele tatt har fått sitt siste hvilested!! :sad015 Jeg blir så sint og lei meg. Sint og lei meg over min opplevelse, sint og lei meg for andre sin opplevelse! Og tenk, andre kommer også dessverre til å bli møtt på samme måte! Dette burde frem i full offentlighet, hvordan vi kvinner blir behandlet.. Jeg har forberedt meg på hva jeg skal si til legen min på mandag. Hun skal få høre hva jeg mener om dette. Hadde vært godt å «trøkt» et bilde av mitt døde barn oppi trynet hennes… Da vil hun se at det er et menneske, et barn, en liten baby. En baby ferdig utviklet med armer, ben, øyne, nese, munn, ører, 10 fingre og 10 tær :Heartred Han manglet bare noen cm og kg.

@Lillafrosk det ble tatt prøve av morkake og navlesnor, venter fortsatt på svar av dét :smiley-angelic001

Virker ikke som renselsen er over allikevel. Det var knusktørt i to dager. Så litt typisk eggløsningsslim.. og vips en liten BLØDNING. Ble stopp etter den lille blødningen i går ettermiddag. For så at det kom tilbake en liten blødning i kveld :rolleyes: Jeg tok eggløsningstest i går før blødningen, pga «el-slimet» i forkant.. den var positiv. Samme i dag. Men kan være de er det pga det fortsatt er litt HCG i kroppen. Jeg er jo testetøs, så har tatt både g-test og el-test samtidig før, før alt dette skjedde, og når g-testen har vært så svak som nå så har ikke el-testen vært positiv. CD13 i dag.

Helt tragisk hva vi kvinnfolk som utsettes for, og ikke minst hva vi skal måtte finne oss i. Du har nettopp mistet barnet ditt, også skal det glatte over som ingenting, pytt pytt, lissom. Nei, vettu hva:smiley-angry016 Bli sint, vær sint. Det har du all grunn til. Det er urettferdig, grådig urettferdig. Og synes du burde gjøre det, jeg. Vise henne gutten din. Det kvinnemennesket skulle SKAMME SEG. Og det håper jeg virkelig hun gjør etter du har vært der også. Håper du tar med deg en person å støtte deg til også❤️ og du, helt forferdelig du må gå i opptil 8 uker å vente på svar prøvene. Kan ikke skjønne det er lov, overhodet.

Forventes at vi skal fungere som før allerede samme dagen :sorry:

Dessverre(?) er det bare en tlf-legetime jeg har med legen, men jeg skal fortelle hva jeg synes uansett. Kanskje lettere når jeg slipper å se ansiktet hennes.

I dag er det 2 uker siden vi mistet han :sad010Kanskje bare 4 uker igjen til vi får mer svar.

Jeg har så mye jeg vil skrive, men jeg klarer ikke å skrive noe som gir mening og henger sammen, for jeg blir så himla provosert.

Da vi mista i uke 9, en torsdag. Fikk jeg sykemelding ut uka etter. Thats it. Jeg var litt sånn «åh.. ja får vel jobbe igjen da» helt i sjokk! Og jeg jobba. 100%. Gråt hver dag på jobb. Sjefa skjønte ikke hvorfor. Fikk kjeft av hu, da ped leder sendte meg hjem den ene dagen. Gikk så jævlig på en smell etter 3 mnd!
Så mitt råd.
Ikke gjør det! Ikke la legen din herse med deg! Hvis hu nekter å sykemelde deg så ber du om time hos en annen lege. Det er ikke greit.

Skal ikke si så mye mer for alt er sagt over og jeg er så enig.

Jeg tenker så på deg ❤️ gråter med deg ❤️ og håper med tiden at det blir enklere ❤️ glad på dine vegne at du fikk se han! Det tror jeg er det verste med å miste veldig tidlig, det er liksom så lite å se. Og jeg angrer på at jeg sa nei til å kikke på det som kom ut i bekkenet :sorry: Huff..

Hvordan går det...? Eller spesielt; hvordan gikk det med legen??

Hvordan går det...? Eller spesielt; hvordan gikk det med legen??
Takk for at du tenker på meg :love017 Legen prøvde å pushe på med jobb. Jeg sa ifra om hvordan jeg følte meg møtt av hun. Jeg kunne nok vært mer ufin, men hun sa «det var ikke ment sånn» osv, bla bla.. så til slutt fikk jeg vilja mi, men føltes veldig ubehagelig. Jeg har vært sykemeldt 80% denne uka. Neste uke er jeg sykemeldt 60%. Neste tlf-time med hun er på fredag. På fredag skal jeg til jordmor også :Heartred Hadde håpet på å få positiv graviditetstest innen den tid, men tror ikke jeg rekker det.

Det går bedre med meg og sorgen. Sorgen er ikke like intens. Gråteperiodene er kortere :smiley-angelic001

Takk for at du tenker på meg :love017 Legen prøvde å pushe på med jobb. Jeg sa ifra om hvordan jeg følte meg møtt av hun. Jeg kunne nok vært mer ufin, men hun sa «det var ikke ment sånn» osv, bla bla.. så til slutt fikk jeg vilja mi, men føltes veldig ubehagelig. Jeg har vært sykemeldt 80% denne uka. Neste uke er jeg sykemeldt 60%. Neste tlf-time med hun er på fredag. På fredag skal jeg til jordmor også :Heartred Hadde håpet på å få positiv graviditetstest innen den tid, men tror ikke jeg rekker det.

Det går bedre med meg og sorgen. Sorgen er ikke like intens. Gråteperiodene er kortere :smiley-angelic001
Mange klemmer. Håper du snart står igjen med to streker

Godt du fikk lov å være litt sykemeldt, selv om det er sårt at du blir pushet tilbake fortere enn du er klar for.. ❤️
Håper de to strekene sitter snart. Må la kroppen komme litt i gjenge og, så sitter den vel..!

Sender mange klemmer din vei❤️

3,5 uker siden vi mistet vår lille :Heartblue Har ikke fått svar på morkakeprøven eller prøven av navlesnor enda.

Sorgen er ikke like intens som den har vært. Jeg tenker fortsatt på han hver dag, men det kan gå dager hvor jeg ikke gråter. De siste dagene har jeg blitt mer sint inni meg. Sint over mye.. sint for at vi mistet han, sint for at jeg ikke er gravid lenger, sint for at desember er her. Skulle hatt ordinær ultralyd i løpet av de første ukene i desember. Jeg er sint over kroppen min. Sint for at jeg ikke er i syklus enda. Sint for at jeg har blitt feit igjen. Sint for at jeg spiser sjokolade hver dag. Sint for at jeg tar dårlige valg. Sint for at graviditetstestene fortsatt er svakt positive. Sint for at livet mitt står på vent. Føler jeg har ventet på noe siden 26. oktober.. det som gjenstår å vente på nå er prøvesvar, urnenedsettelse, komme i syklus igjen, å bli gravid. Jeg blir gal! Fikk et utbrudd i går kveld før jeg skulle legge meg.. jeg var sint og lei meg. Våknet opp til hovne øyne i dag.

I morgen skal jeg til jordmor. Det blir godt. Men jeg er ikke klar for å ikke se henne igjen. Skulle så ønske jeg rakk å bli gravid igjen innen den timen :sorry: Jeg vet hun er der til neste gang jeg er gravid, men akkurat nå ser det ut som det blir en evighet til!! Alt jeg vil er å bli gravid. Få en frisk og levende baby. Vel, jeg vil også bli tynn igjen :arghh: Livredd for at fettet mitt vil gjøre syklusen min lang!

CD25 i dag. Høy livmortapp og livmortappen er myk. Negativ eggløsningstest i dag. De har vært positive og negative om hverandre siden jeg begynte å teste 17. nov. Positiv fra 17-21. nov. Negativ 22-27. nov. Positiv den 28. nov. Negativ i går og i dag.

På CD20 kom det ut masse slim.. om jeg hadde vært gravid hadde jeg tenkt slimproppen med én gang. Skikkelig seigt. Har hatt høy livmortapp siden den dagen.

Edit: skrev feil ang jordmortimen. Det er ikke i morgen jeg skal dit, men på fredag.

Vedlegg

• 9DDD92E3-39F2-4BA3-85D2-790F7FCCA578.png
    9DDD92E3-39F2-4BA3-85D2-790F7FCCA578.png
    403,4 KB · Visninger: 72
Last edited:
Uff :sad010 Skulle ønske det var noe jeg kunne si, som kunne hjelpe deg❤️ Frustrende å gå å vente så lenge på svar. Og at kroppen ennå er i ulage, og det eneste man ønsker er å bli fort gravid igjen. Og du nå føler deg sint, tror jeg er nokså normalt. Gråt og få det ut❤️ Selvsagt føles det urettferdig og man blir sint at det. Alt som skulle vært, og som ikke ble:sad010:sad002:Heartred Sender deg mange klemmer❤️❤️❤️

Uff :sad010 Skulle ønske det var noe jeg kunne si, som kunne hjelpe deg❤️ Frustrende å gå å vente så lenge på svar. Og at kroppen ennå er i ulage, og det eneste man ønsker er å bli fort gravid igjen. Og du nå føler deg sint, tror jeg er nokså normalt. Gråt og få det ut❤️ Selvsagt føles det urettferdig og man blir sint at det. Alt som skulle vært, og som ikke ble:sad010:sad002:Heartred Sender deg mange klemmer❤️❤️❤️
Man får liksom ikke gjort annet enn å vise at man bryr seg, og det er bra nok :Heartred Tusen takk for at du orker å henge med meg :Heartred

Man får liksom ikke gjort annet enn å vise at man bryr seg, og det er bra nok :Heartred Tusen takk for at du orker å henge med meg :Heartred

Nei, er jo dessverre ikke det :crybaby2 Har så vondt av deg, og føler sånn med deg❤️

Mange klemmer! Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan du har det og hva du går gjennom nå.

❤️❤️
Sender gode tanker din vei.. Ikke så mye mer jeg kan gjøre for deg :/

Dere er mer enn bra nok :Heartred Dere ser meg, dere får meg til å føle med både sett og hørt. Tusen takk for det :love017

Back
Topp