tulips historie - 1, 2, 3, 4, 5, 6

14+2, TRIGGER WARNING
Da har vi vært på riksen. Det ender i svangerskapsavbrudd. Skal på sykehuset i morgen kl 12. Da skal jeg få første pille. Så skal jeg tilbake på søndag for resten.

Søsteren min rakk å spørre meg om jeg ønsket hun skulle være med, før jeg rakk å spørre henne :Heartred Det er jeg så glad for! Da slapp jeg å stille det vanskelige spørsmålet selv.
Så leit å høre tulips :Heartred Håper aborten går fort og så smertefritt som mulig - og at dere får prøve igjen kjapt ♡
 
Så trist å lese! Jeg gikk gjennom det samme i juli, svangerskapsavbrudd 14+2 på grunn av avvik oppdaget 12+3.

Det er tungt, og vil bli tungt ei stund framover. Bra du har god støtte rundt deg gjerne send melding på pm hvis det er noe du lurer på..
 
Sender deg masse gode tanker ❤️❤️
 
Stor klem og sender styrke til det du skal gjennom den nærmeste tiden ❤️❤️❤️
 
❤️❤️
 
14+2, TRIGGER WARNING
Da har vi vært på riksen. Det ender i svangerskapsavbrudd. Skal på sykehuset i morgen kl 12. Da skal jeg få første pille. Så skal jeg tilbake på søndag for resten.

Søsteren min rakk å spørre meg om jeg ønsket hun skulle være med, før jeg rakk å spørre henne :Heartred Det er jeg så glad for! Da slapp jeg å stille det vanskelige spørsmålet selv.
Godt du omsider fikk svar nå, selv om utfallet selvfølgelig ikke var det vi håpte på. :Heartred Høres ut som at du har et godt nettverk rundt deg, det er fint. Håper prosessen går så bra som det kan. :Heartred
 
Ord blir fattige. Mange klemmer sendes
 
Uff, kjære du❤️ Helt forferdelig situasjon å stå oppi:sad002 Dessverre så ble det sånn, og ikke det vi hadde håpet på:sad010Godt å høre du har god støtte rundt deg❤️ Sender deg mange, varme trøsteklemmer❤️
 
Huff kjære deg ❤️ Så utrolig trist ❤️ Sender en stor klem :sad010 Ord blir fattige ❤️
 
Tenker på deg❤️
 
Tusen takk :Heartred

Det føltes veldig rart å ta tabletten i går… :sorry: Kjente litt murring i går kveld. I dag har jeg foreløpig ikke kjent noe. Lever den? Er den død? Dette er så uvirkelig! Jeg blør ikke, og jeg håper jeg slipper blødning mens jeg er hjemme. Jeg burde sikkert sjekket om jeg har bind :hungover: Jeg er kvalm i dag. Er spent på morgendagen. Skal på sykehuset halv 9 i morgen. På føden… tenk om jeg hører de fantastiske barneskrikene :sorry:

Har begynt å tenke på om den lille skal få navn. Det er så vanskelig! Navn har aldri vært lett i utgangspunktet. Og nå skal vi muligens finne et navn til et dødt barn :confused013
 
Åå dette er så tøft å stå i :( ❤️
Jeg kan ikke si om det blir riktig for dere å gi navn eller kalle babyen lillesøster/bror. Det eneste jeg kan si fra min dødfødsel, er at jeg i ettertid setter veldig pris på alle minnene vi fikk laget med lille rett etter hun var født. At vi tok bilder av henne, og særlig sånne detaljbilder som man lettere kan ha fremme eller vise til folk. Feks føttene hennes, hender osv.
vi fikk også avtrykk av hender og føtter, som jeg har satt veldig pris på å ha som et minne.
Noe annet kan være riktig for dere, jeg mener ikke at noe er riktig eller galt i en slik situajson, men jeg bare deler litt ifall det kan være til noen hjelp❤️❤️
Klem og styrke til dere
 
Uff, for en forferdelig situasjon å stå oppi:sad010Også mange spm som ingen andre kan gi deg svaret på. Så lei meg for det du nå må gå gjennom:sad002 Sender deg mange, gode trøste- og styrkeklemmer❤️
 
Tusen takk :Heartred

Det føltes veldig rart å ta tabletten i går… :sorry: Kjente litt murring i går kveld. I dag har jeg foreløpig ikke kjent noe. Lever den? Er den død? Dette er så uvirkelig! Jeg blør ikke, og jeg håper jeg slipper blødning mens jeg er hjemme. Jeg burde sikkert sjekket om jeg har bind :hungover: Jeg er kvalm i dag. Er spent på morgendagen. Skal på sykehuset halv 9 i morgen. På føden… tenk om jeg hører de fantastiske barneskrikene :sorry:

Har begynt å tenke på om den lille skal få navn. Det er så vanskelig! Navn har aldri vært lett i utgangspunktet. Og nå skal vi muligens finne et navn til et dødt barn :confused013
Mange klemmer! Ingen kan si hva som er riktig for dere oppi dette. Vil bare si at vi tenker på dere
 
Det er så dårlig gjort at ikke gynekologi kan ha en egen sengepost som ikke er PÅ føden :(

Sender deg mange gode klemmer ❤️❤️ Utrolig tragisk at det endte slik..!
 
Tenker på deg i dag ❤️
 
Tusen takk for støtten :Heartred Det er godt å ha forumet og andre steder man kan lufte seg. Jeg er så glad for at jeg har vært åpen og ærlig. Jeg hadde følt meg helt kvalt om alt dette skulle vært hemmelig! Det er godt å snakke om. Jeg vil at alle skal vite det. Jeg vil dele lille babyen min med hele verden! Han skal ikke glemmes!

Søndag 06.11.2022 kl 12.07 ble han født :Heartred

Jeg kom hjem i går. Fikk lov til å bli så lenge jeg ville. Jeg ville ikke hjem, men det ble bare sånn. Det var godt å være på sykehuset. Det var der jeg møtte han for første gang. Det var der han var, det var der han skulle være. Hvorfor skulle jeg reise hjem liksom? Jeg er glad for at jeg valgte å overnatte. Jeg følte det var en del av denne prosessen. Få kjenne på det. Ikke bare reise hjem med én gang for å leve som før.. Jeg hadde fått mitt fjerde barn. Kunne ikke bare reise hjem og late som ingenting hadde skjedd.

Men ja, jeg har 3 andre barn som også trenger meg. Derfor følte jeg på at jeg måtte reise hjem i går. Det var helt forferdelig å si hadet til lille minibabyen min. Sette lokket på esken. Vite at jeg aldri kom til å få holde han, se han eller lukte på han igjen. Aldri! Ååh, hjertet mitt. Jeg må gråte.

Eldste har det vanskelig. I tillegg til min og mannen sin sorg, så må jeg også takle eldste sin sorg. Det er vanskelig.

Bare spør om det er noe.

Fødselshistorie
Fredag 4. november fikk jeg den første tabletten. Det føltes veldig rart å svelge den. Jeg visste den ville ta livet av barnet mitt. Jeg merket litt murringer på kvelden. På lørdag kveld hadde jeg en liten blødning. Jeg slet med å sovne for natten. Var spent på neste dag, da skulle jo resten skje.. Jeg våknet mye og slet også med å sovne igjen. Jeg var veldig trøtt da vekkeklokken ringte kl 07.20.
Jeg hadde time på sykehuset kl 8.30 på søndagen for å fullføre svangerskapsavbruddet. Jeg hadde med mannen min og storesøsteren min. Min enestående storesøster! Jeg er så takknemlig for henne.

De første 4 tablettene ble satt kl 9.15. De neste to skulle tas kl 12.15, men de rakk jeg ikke å ta.

Kl 11.15 måtte jeg på do. Jeg oppdaget at jeg blødde litt. Etter toalettbesøket gikk vi en tur nedom kiosken. Vi brukte god tid. Jeg klarte ikke å bestemme meg for hva jeg ville ha! Jeg hadde plutselig ingen matlyst. Kjente jeg begynte å bli kvalm og begynte også å få vondt i magen. På vei tilbake gikk plutselig vannet mitt. Kl var 11.30. Jeg krøket meg sammen samtidig som jeg sa «åneii!». Jeg var veldig spent på hva det var.. kjente at det var mye som kom ut, og var forberedt på å se masse blod i det jeg kom meg inn igjen på rommet, men det var heldigvis bare rosagult fostervann. Bindet jeg hadde på meg tok ikke imot alt, så buksa mi ble våt. Jeg gikk på do igjen og satte meg ned for å bytte innlegg. Tok på meg et stort bleieinnlegg og tok av meg den våte buksa. Mens jeg satt der kom det enda mer fostervann.

Etter jeg var ferdig på do gikk jeg bort til sengen og la meg. Begynte å kjenne på rier som kom hele tiden. De var så tette. De begynte å gjøre vondt. Jeg sa til mannen min og søsteren min at jeg ikke ville ha det vondere, så vi bestemte oss for at vi skulle tilkalle sykepleieren for mer smertestillende :angelic: Vi rakk ikke å ringe på alarmen. Plutselig hører vi en knekkelyd. Enda mer av vannet gikk. Det føltes ut som et badebasseng, men heldigvis holdt alt seg i bleia. Jeg åpnet bleia for å sjekke ståa. Det var like mye blod som fostervann, og tablettrester… Etter dette hadde jeg ikke mer vondt. Jeg sa til søsteren min «herregud, tenk om riene er borte», «tenk om de ikke kommer tilbake». Lite visste jeg at fødselen egentlig var over…

Mannen min ringte på alarmen sånn at jeg kunne få mer smertestillende. Vi turte ikke å la være. Fikk jo høre at jeg kom til å få så vondt. Sykepleieren kom inn til meg med en pille. Jeg sa til hun at jeg følte riene var der hele tiden(før de brått ble borte). Hun sa hun skulle finne et bekken, i tilfelle det ville skje noe snart. Hun ble veldig overrasket over at riene var så tette som de var. Hun gikk ut, fant bekkenet, kom tilbake og la det i do. Så gikk hun ut igjen.

Jeg sa til søsteren min at jeg skulle gå på do for å bytte bleieinnlegget. Hun sa jeg ikke skulle gå før jeg hadde fått tatt den smertestillende tabletten, i tilfelle jeg ville få kraftigere rier i det jeg reiste meg og var inne der. Så jeg hørte på hun. Jeg tok tabletten og gikk deretter inn på do. Åpnet bleia. Såg en blodkoagel. Fjernet bleieinnlegget og satte meg ned for å tisse. Det kom bare noen dråper. Og DER! Der kom babyen min. Jeg skvatt, alt skjedde så fort. Jeg var ikke forberedt. Jeg skrek! Morkaken og babyen kom ut samtidig. Uten noe forvarsel, uten noe vondt, uten noen rier. Man hørte godt at det kom ut. Det var en helt spesiell lyd da babyen traff bekkenet. Søsteren min og mannen min løp inn til meg.. der stod vi, såg på den lille som lå så liten, søt og uskyldig i bekkenet. Helt stille.

Mannen min ringte på alarmen. Sykepleieren kom og tok med seg bekkenet ut. Stelte barnet og tok morkakeprøver. Så kom hun inn igjen til oss med barnet, som lå så fredfylt i en eske.

Edit:
Sykepleieren tok feil av kjønnet. Morkakeprøven viste i ettertid at det var ei jente.
 
Last edited:
Tusen takk for støtten :Heartred Det er godt å ha forumet og andre steder man kan lufte seg. Jeg er så glad for at jeg har vært åpen og ærlig. Jeg hadde følt meg helt kvalt om alt dette skulle vært hemmelig! Det er godt å snakke om. Jeg vil at alle skal vite det. Jeg vil dele lille babyen min med hele verden! Han skal ikke glemmes!

Søndag 06.11.2022 kl 12.07 ble han født :Heartred

Jeg kom hjem i går. Fikk lov til å bli så lenge jeg ville. Jeg ville ikke hjem, men det ble bare sånn. Det var godt å være på sykehuset. Det var der jeg møtte han for første gang. Det var der han var, det var der han skulle være. Hvorfor skulle jeg reise hjem liksom? Jeg er glad for at jeg valgte å overnatte. Jeg følte det var en del av denne prosessen. Få kjenne på det. Ikke bare reise hjem med én gang for å leve som før.. Jeg hadde fått mitt fjerde barn. Kunne ikke bare reise hjem og late som ingenting hadde skjedd.

Men ja, jeg har 3 andre barn som også trenger meg. Derfor følte jeg på at jeg måtte reise hjem i går. Det var helt forferdelig å si hadet til lille minibabyen min. Sette lokket på esken. Vite at jeg aldri kom til å få holde han, se han eller lukte på han igjen. Aldri! Ååh, hjertet mitt. Jeg må gråte.

Eldste har det vanskelig. I tillegg til min og mannen sin sorg, så må jeg også takle eldste sin sorg. Det er vanskelig.

Bare spør om det er noe.

Fødselshistorie
Fredag 4. november fikk jeg den første tabletten. Det føltes veldig rart å svelge den. Jeg visste den ville ta livet av barnet mitt. Jeg merket litt murringer på kvelden. På lørdag kveld hadde jeg en liten blødning. Jeg slet med å sovne for natten. Var spent på neste dag, da skulle jo resten skje.. Jeg våknet mye og slet også med å sovne igjen. Jeg var veldig trøtt da vekkeklokken ringte kl 07.20.
Jeg hadde time på sykehuset kl 8.30 på søndagen for å fullføre svangerskapsavbruddet. Jeg hadde med mannen min og storesøsteren min. Min enestående storesøster! Jeg er så takknemlig for henne.

De første 4 tablettene ble satt kl 9.15. De neste to skulle tas kl 12.15, men de rakk jeg ikke å ta.

Kl 11.15 måtte jeg på do. Jeg oppdaget at jeg blødde litt. Etter toalettbesøket gikk vi en tur nedom kiosken. Vi brukte god tid. Jeg klarte ikke å bestemme meg for hva jeg ville ha! Jeg hadde plutselig ingen matlyst. Kjente jeg begynte å bli kvalm og begynte også å få vondt i magen. På vei tilbake gikk plutselig vannet mitt. Kl var 11.30. Jeg krøket meg sammen samtidig som jeg sa «åneii!». Jeg var veldig spent på hva det var.. kjente at det var mye som kom ut, og var forberedt på å se masse blod i det jeg kom meg inn igjen på rommet, men det var heldigvis bare rosagult fostervann. Bindet jeg hadde på meg tok ikke imot alt, så buksa mi ble våt. Jeg gikk på do igjen og satte meg ned for å bytte innlegg. Tok på meg et stort bleieinnlegg og tok av meg den våte buksa. Mens jeg satt der kom det enda mer fostervann.

Etter jeg var ferdig på do gikk jeg bort til sengen og la meg. Begynte å kjenne på rier som kom hele tiden. De var så tette. De begynte å gjøre vondt. Jeg sa til mannen min og søsteren min at jeg ikke ville ha det vondere, så vi bestemte oss for at vi skulle tilkalle sykepleieren for mer smertestillende :angelic: Vi rakk ikke å ringe på alarmen. Plutselig hører vi en knekkelyd. Enda mer av vannet gikk. Det føltes ut som et badebasseng, men heldigvis holdt alt seg i bleia. Jeg åpnet bleia for å sjekke ståa. Det var like mye blod som fostervann, og tablettrester… Etter dette hadde jeg ikke mer vondt. Jeg sa til søsteren min «herregud, tenk om riene er borte», «tenk om de ikke kommer tilbake».

Mannen min ringte på alarmen sånn at jeg kunne få mer smertestillende. Vi turte ikke å la være. Fikk jo høre at jeg kom til å få så vondt. Sykepleieren kom inn til meg med en pille. Jeg sa til hun at jeg følte riene var der hele tiden(før de brått ble borte). Hun sa hun skulle finne et bekken, i tilfelle det ville skje noe snart. Hun ble veldig overrasket over at riene var så tette som de var. Hun gikk ut, fant bekkenet, kom tilbake og la det i do. Så gikk hun ut igjen.

Jeg sa til søsteren min at jeg skulle gå på do for å bytte bleieinnlegget. Hun sa jeg ikke skulle gå før jeg hadde fått tatt den smertestillende tabletten, i tilfelle jeg ville få kraftigere rier i det jeg reiste meg og var inne der. Så jeg hørte på hun. Jeg tok tabletten og gikk deretter inn på do. Åpnet bleia. Såg en blodkoagel. Fjernet bleieinnlegget og satte meg ned for å tisse. Det kom bare noen dråper. Og DER! Der kom babyen min. Morkaken og babyen kom ut samtidig. Uten noe forvarsel, uten noe vondt, uten noen rier. Man hørte godt at det kom ut. Det var en helt spesiell lyd da babyen traff bekkenet. Søsteren min og mannen min løp inn til meg.. der stod vi, såg på den lille som lå så liten, søt og uskyldig i bekkenet. Helt stille.

Mannen min ringte på alarmen. Sykepleieren kom og tok med seg bekkenet ut. Stelte barnet og tok morkakeprøver. Så kom hun inn igjen til oss med barnet, som lå så fredfylt i en eske.
Jeg må bare få si at du er UTROLIG tøff ♡ Og ikke minst synes jeg det er tøft av deg å dele historien din med oss her inne! Sender deg en ordentlig stor klem :Heartblue
 
For en utrolig tøff historie å lese, jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det...
Sender deg masse gode tanker ❤️
 
Back
Topp