TUL

Hvorfor får dere ikke tidlig ultralyd hos det offentlige? Mellom uke 11-13 får alle i min kommune tilbud om det. Dette er jo lovfestet nå, så det overrasker meg at ikke alle kommuner har innført det ennå.
Hvor bor du? :)

Hvorfor får dere ikke tidlig ultralyd hos det offentlige? Mellom uke 11-13 får alle i min kommune tilbud om det. Dette er jo lovfestet nå, så det overrasker meg at ikke alle kommuner har innført det ennå.
Er dessverre ganske treigt i noen kommuner, vet ikke om det er kapasitet det går på? Men da jeg var privat i dag sa hun at det skulle være klart her nå neste mnd hadde hun hørt, så skal prøve å forlange henvisning

Med de to første var jeg ikke på TUL. Med tredjemann og denne gangen har jeg vært på ultralydundersøkelse på sykehuset av andre grunner, og det har tilfeldigvis falt seg slik at det har vært i uke 7 (Med forrige) og uke 6+4 denne gangen. Jeg synes jo selvfølgelig det var fint å se at det lille hjertet slo, men jeg har ikke vært så bekymret, så jeg hadde nok ikke betalt mye for å dra på TUL. Men skjønner at noen kan ga behov for det ❤

Får også UL i uke 12, men de gjør det og hver gang på svangerskapskontroll siden det er hos gynekolog her nede og de bruker det i stedet for doppler virker det som.

Bare sniker fra mars; Ikke alle sykehus har kapasitet enda, kravet er vel at alle skal ha det innen utgangen av året. Derfor har noen allerede starta, mens andre ikke har kommet seg helt tid enda :)

Skal på TUL gjennom det offentlige når jeg er i uke 13+0. Tror dere det er sjans for at de kan se kjønn da? :D Bruker de si noe om det så tidlig?

Skal på TUL gjennom det offentlige når jeg er i uke 13+0. Tror dere det er sjans for at de kan se kjønn da? :D Bruker de si noe om det så tidlig?
Tenker at man kan få god indikasjon på kjønn ja, så lenge man ser nub :)

Tenker at man kan få god indikasjon på kjønn ja, så lenge man ser nub :)
Håper jo det! Det passer egentlig litt dårlig for mannen å være med mtp. jobb, men om man får vite kjønn så vil han jo gjerne være med! Han skal være med på tul og nipt om 1,5 uke, og på ordinær ultralyd i slutten av oktober.

Noen her som sokner til Kalnes som har hørt noe om dette? Jeg syns jeg har lest september en plass, men vet at jordmor er så presset på tid og arbeid at jeg ikke vil ringe «unødig». Det er ikke krise om jeg går glipp av det, men hadde vært greit å vite. :)

Første TUL var 4+5 (på sykehus) - så da både fostersekk og plommesekk, eller "fosteranlegg" som gynekologen sa.
Var på TUL i dag 6+0 (privat) - ingen forandring siden 4+5... :banghead: Er så bekymret, men endte da opp med å bruke 1700,-for å bli enda mer bekymret... Gynekologen mente det ikke var grunn til bekymring, bare at det var for tidlig til å se noe... Så leser jeg om andre som til og med har sett bankende hjerter på 6+0!!! :sad010

Håper jo det! Det passer egentlig litt dårlig for mannen å være med mtp. jobb, men om man får vite kjønn så vil han jo gjerne være med! Han skal være med på tul og nipt om 1,5 uke, og på ordinær ultralyd i slutten av oktober.
Om han ikke får vært med kan dere kanskje få dem til å skrive kjønn på en lapp og legge i konvolutt, så kan dere åpne sammen?

Første TUL var 4+5 (på sykehus) - så da både fostersekk og plommesekk, eller "fosteranlegg" som gynekologen sa.
Var på TUL i dag 6+0 (privat) - ingen forandring siden 4+5... :banghead:Er så bekymret, men endte da opp med å bruke 1700,-for å bli enda mer bekymret... Gynekologen mente det ikke var grunn til bekymring, bare at det var for tidlig til å se noe... Så leser jeg om andre som til og med har sett bankende hjerter på 6+0!!! :sad010
Men kanskje har de vært litt lenger på vei enn antatt, og du kan være litt kortere enn antatt? Anlegget kan ha brukt tid på å feste. Og de på sykehuset kan ha hatt bedre utstyr eller mer erfaring, og derfor sett mer. :Heartred

Om han ikke får vært med kan dere kanskje få dem til å skrive kjønn på en lapp og legge i konvolutt, så kan dere åpne sammen?
Ja lekte litt med den tanken! Kunne jo vært litt hyggelig å gått på kafe eller noe og åpnet den i lag :love017 Er jo kommet til uke 13+0 på det tidspunktet, så da er det jo innafor at han forteller sjefen det, så mulig de klarer å ordne det til slik at han kan være med. Som regel ikke noe problem for han å stokke litt om på arbeidstiden sin. Men akkurat den uken skjer det litt viktige ting på jobben.

Nei, de gjør nok ikke det. Du kan alltids spørre om de kan se det, men da jeg var på TUL sa jordmor at hun ikke kom til å se etter kjønn siden det ennå er så tidlig.

Back
Topp