TUL

Skal alle ha TUL? Er så usikker hva jeg skal... :confused005

Noen som ikke skal ha?
Jeg skal også ha, for å se at det er noe der og at den er på riktig plass :smiley-ashamed004 Er nok ved å lese om folks erfaringer her at jeg har begynt å tenke at det kan være lurt, som regel trenger man det nok ikke. I tillegg lurer jeg på om det er 1 eller 2 (har tvillinger i familien), men mistenker ikke 2 per nå da. Mannen ønsker også TUL faktisk, for at det skal bli litt mer virkelig for han også (han synes fremdeles det er vanskelig å skjønne) :)

Hvor er det du skal / har vært? Hvis jeg ikke husker feil så bor vi ikke langt fra hverandre :happy: Det med inkl. TUL hos privat gyn høres jo supert ut! Siden vi under 35 ikke får offentlig her
Gikk til hun under, men ser nå at siden sist jeg var gravid har hun gått sammen med en annen klinikk i bergen :) Så der har jeg ikke vært.

Gikk til hun under, men ser nå at siden sist jeg var gravid har hun gått sammen med en annen klinikk i bergen :) Så der har jeg ikke vært.
Takk, det er relativt nærme meg, så det skal jeg sjekke opp i! :D
Om 24 timer skal jeg på TUL uti Sandviken

Takk, det er relativt nærme meg, så det skal jeg sjekke opp i! :D
Om 24 timer skal jeg på TUL uti Sandviken

Åå så spennende, der skal jeg på torsdag også. Veldig fornøyd sist, var der i uke 14(13+3) og fikk vite kjønn og at alt stod bra til :) Lykke til!

Jeg har vært der og tatt celleprøve nylig. Hun sa hun tok tul, men jeg fant bare full kontroll på oversikten. Ville ikke ha det, så valgte en annen. Men behagelig dame da! Og fin klinikk.

Åå så spennende, der skal jeg på torsdag også. Veldig fornøyd sist, var der i uke 14(13+3) og fikk vite kjønn og at alt stod bra til :) Lykke til!
Så gøy! Har hørt fra andre her at de også var fornøyd der, så det er bra å høre :happy: Takk! Er skikkelig spent, men litt nervøs også

Vært frem og tilbake her men kjenner jeg må ha ultralyd privat, fordi jeg kjenner meg så lite gravid. Har brukt å få dødskvalme før, redd for at det ikle utvikler seg ok selv om siste hcg var ok men i den svakere kategorien..og historikk med SA. Ultralyd til fredag! Da er jeg 6+6

Var i dag så en klump kunne ikke se hjerteslag enda hvertfall men jeg trodde jeg var i uke 7 men i følge henne var det visst 6+2
Ble fortalt noe lignende sist på UL at jeg var i uke 6+1 (trodde selv jeg var 6+6) og kunne heller ikke se hjertebank enda, men mente det var litt tidlig og var dårlig sikt. Har ny UL i dag, gruer meg!

Jeg har bestilt time neste uke (8+5) hos Oslo Jordmor- og Ultralydklinikk. Koster 1099kr for TUL i uke 6-11 med 2D bilde :)

Er visst 1499 hvis man vil bestille fødeplass og ta blodprøve samtidig. Tenker jeg tar stilling til det når jeg er der. Har ikke helt bestemt meg for hvor jeg ønsker å føde, vil jo først vite at alt er okei :)
Fødeplass og blodprøver gjør fastlege gratis, så det hadde jeg ikke giddet å betale for. Var der med første, og hun slo på 3D også uten tillegg i pris. Skal gå et annet sted denne gangen. Hadde egentlig bestilt hos hun samme, men ble bytta over til annen jm. Vet ikke om hun ikke ønsket å ha meg pgr historikken min der, så da ble jeg litt sår og velger å gå et annet sted i stedet.

Jeg har vært der og tatt celleprøve nylig. Hun sa hun tok tul, men jeg fant bare full kontroll på oversikten. Ville ikke ha det, så valgte en annen. Men behagelig dame da! Og fin klinikk.
Jeg gikk til jordmor kjersti med eldste. Veldig hyggelig dame!

Ble fortalt noe lignende sist på UL at jeg var i uke 6+1 (trodde selv jeg var 6+6) og kunne heller ikke se hjertebank enda, men mente det var litt tidlig og var dårlig sikt. Har ny UL i dag, gruer meg!
Lykke til idag, det går nok helt fint! :Heartred

Fødeplass og blodprøver gjør fastlege gratis, så det hadde jeg ikke giddet å betale for. Var der med første, og hun slo på 3D også uten tillegg i pris. Skal gå et annet sted denne gangen. Hadde egentlig bestilt hos hun samme, men ble bytta over til annen jm. Vet ikke om hun ikke ønsket å ha meg pgr historikken min der, så da ble jeg litt sår og velger å gå et annet sted i stedet.
Oj.. så rart? Vil du fortelle hva det var med historikken som kan ha fått henne til å ikke følge opp?

Oj.. så rart? Vil du fortelle hva det var med historikken som kan ha fått henne til å ikke følge opp?
Jeg var på tre ultralyder hos henne uten at hun fanget opp verken Downs syndrom eller hjertefeil. Men var på 4 ul på sykehuset uten at de så det heller da :hilarious:

Jeg var på tre ultralyder hos henne uten at hun fanget opp verken Downs syndrom eller hjertefeil. Men var på 4 ul på sykehuset uten at de så det heller da :hilarious:
Aha! Skjønner :) får håpe det ikke har noe med det å gjøre. Dette er tidlig sjekk for meg, så alt jeg er ute etter er å få bekreftet at det er et bankende hjerte. Har bestilt time hos spesialist i uke 12/13 for å sjekke alt annet :) uansett, et levende barn er det viktigste - krysser fingrene :) :)

Hvordan gikk det ?

Hvorfor får dere ikke tidlig ultralyd hos det offentlige? Mellom uke 11-13 får alle i min kommune tilbud om det. Dette er jo lovfestet nå, så det overrasker meg at ikke alle kommuner har innført det ennå.

Back
Topp